Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

zasata skrev 2010-10-09 17:49:01 följande:
    bara läst snabbt, vem har fasnat med been i rulltrappa?
    Sjukhusmamman.
  • Fröken Småland
    Bellbox skrev 2010-10-09 18:41:10 följande:
    Varför har du varit tvungen till det? *nyfiken*
    Det skulle jag också gärna vilja veta
  • Fröken Småland
    Kaerlighet skrev 2010-10-09 19:35:52 följande:
    Jag har rest väldigt mycket, tex så spenderade jag mycket av mitt första år som mammaledig i LA och flög inrikes i USA, och för att få plats i resväskan så måste man ta av varukorgen. (Vilket på ett sätt är bra för man kan lasta lite mer i själva korgen då, när den inte ska hänga)
    Sedan har den oftast varit packad om vi ska åka någonstans med bil och behövt fälla ihop vagnen, så det optimala har inte varit att låta den hänga kvar på chassit vid de tillfällena heller. 

Tyckte bara att kardborret blev så slitet alldeles för fort, för i början var det ju snudd på omöjligt att ens få loss det! Skrattande 

Nu har jag iallafall siktet inställt på ocean edition, jag väntar en flicka, men är personligen rätt galen i färgkombon svart/petrol.
    Annars skulle jag kunna leva med Off White-edition, fast... vet inte hur länge den håller sig vit! ;D 
    På de första Bugaboo-vagnarna som kom så var varukorgen även en slags väska, bara att haka av. Det hade varit något för dig
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2010-10-10 12:19:30 följande:
    Ja det är fortfarande kardborreband, men har du fäst varukorgen rätt då kardborrebanden inte brukar lossna eller jag har adlrig hört att det skulle vara ett problem. Men självklart är ingen del felfri, kanske har du bara haft otur.
    Ocean är väldigt fin, tyker jag också

Förresten min nya blogg hittar ni på www.finest.se/natali

Jag är inte ngn hemlig Stargirl längre efter typ 8 år på Familjeliv....så jag får sluta skriva här känns det som.
    Gaaah!! Var du tvungen att outa dig så att du inte kan hänga här mer? *ser arg ut*
    Fast vi skvallrar inte om inte du gör det Drömmer
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2010-10-10 13:42:05 följande:
    Är du fotograf?
    Äh, inte då! Hon är bara ute efter gratisresor till spännande europeiska städer
  • Fröken Småland
    StinaSM85 skrev 2010-10-11 10:19:13 följande:

Jag budade hem ett sånt mönster för 12 kr i sommras, rekomenderar inte att köpa det och absolut inte för 99 kr. Mönster beskrivningen var väldigt invecklad och "very homemade", inte ens min mor som sytt MYCKET kunde få i hop beskrivningen på ett vettigt sätt. Jag vet inte hur folk brukar göra när dom syr egna sufletter men med detta mönster skulle mitten delen av sufletten bli i tre lager tyg och resten i två lager, väldigt klumpigt och omständigt kändes det. En parentes bara,  stort minus var också att jag fick påminna säljaren om att skicka i väg paketet 2 veckor efter inbetalning och att jag betala 5 kr för emballage och det var inslaget i beg. presentpapper som gått upp på vägen (tur inget försvann).

Jag tycker att säljaren verkar helskum, bara att kolla på omdömena. Men det stämmer att fleecesuffletterna var yttertyg, innertyg plus "extratyg" på halva (för bågarnas kanaler), dvs två resp tre lager.
  • Fröken Småland
    Pepper79 skrev 2010-10-11 12:33:25 följande:
    Hej!

Har en fråga till er som kan . Köpte en Bugaboo Frog igår för 1000:- (hoppas det var ett bra pris). Har nu tvättat alla delar utom sittdelen.

Vadderingen och "pinnarna" som är i ryggen, de går inte att ta bort eller? Inte vad jag kan se iaf. Kastar jag in allt i tvättmaskinen då bara? Tyst
    Det var ett fynd - grattis!

Sittdelen går bra att tvätta i maskin även med ryggpinnarna, de går inte att ta ut. Däremot skall du ta ut plattan och skumgummit under själva sitsen. Jag brukar också vara lite nojig och tvätta i ett örngott så att inte selbanden och spännena riskerar att bli skadade. Tänk också på att stänga kardborrarna som annars kan rispa upp selbanden.

30 grader, inget sköljmedel.
  • Fröken Småland
    Primrose skrev 2010-10-11 12:56:16 följande:
    Då "flippar" man bara över handtaget till andra sidan, så att barnet just då är frånvänt när man kör. Annars tycker jag att det bästa är att ha vinterhjulen på när man ska vara i jobbigare terräng.
    Man kan ju vända på sitsen också om man skall gå lite längre - så får man behålla barnet på önskat håll
  • Fröken Småland
    Pepper79 skrev 2010-10-11 14:02:29 följande:
    Då dök nästa "problem" upp med min Frog. Ska nu sätta fast liggdelen på ramen, men det hänger ju en del av selen på varje sida. Vad gör jag av den, för vad jag kan se så kan jag inte plocka bort den? Obestämd
    Selbanden går inte att plocka bort utan du får gömma dem bäst det går. Sen till sittdelen används de och hänger inte fult och dinglar

På Cameleon finns små sydda kanaler att gömma dem i men inte på Frogen tyvärr.
  • Fröken Småland
    lindi skrev 2010-10-11 18:41:27 följande:
    passar frog och gecko varukorgarna på cameleon?
    Passar och passar... De är lite små men det är nog mest en smaksak
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21