• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Helene OSV

Alltså... nog är den väl DYR?!?!

Skulle aldrig betala över 10000:- för en vagn!
    (köpte begagnat, i nyskick, för 6000:- det var nog min smärtgräns.)

• Noiis
    MiaEd skrev 2010-08-02 16:14:50 följande:
    TIll min frog funkar Easy Rides ståbräda jättebra, och den är billigare än den som är "till för" Bugaboo
    Vår lilla godis skrev 2010-08-02 16:07:11 följande:
    Jag förstår inte varför folk verkar tycka att buggan är så dyr, det hör man ju ofta. Men den är ju knappt dyrare än andra vagnar...
    Jag tror att andra vagnar har stigit i pris  långsamt.. medans buggan alltid kostat samma
    Nä buggan har haft prishöjningar även den! när jag köpte min gick den på 8700 kr här i sve.
  • Vår lilla godis
    Fröken Småland skrev 2010-08-02 16:40:45 följande:
    Fast dryga tio papp för en barnvagn måste väl ändå anses som riktigt riktigt dyrt? Man kan ju få en ny och helt brukbar vagn för runt en fjärdedel av de pengarna. Sen är det upp till användaren om man tycker att det är värt de extra pengarna. Jag skulle t ex aldrig pröjsa 20.000 för en soffa, de från IKEA duger gott till mig.
    Det kanske är så, men när vi kollade för 1,5 år sedan tyckte vi att typ alla vagnar kostade ungefär samma. Då kollade vi iofs bara välkända varumärken, och nya vagnar. Men vi tyckte att de andra kanske kostade strax under 10 000, buggan strax över. Inte så stor skilland. Men vi kanske inte letade så noga, var rätt säkra på vad vi ville ha
  • Madzo
    Madzo skrev 2010-08-01 18:10:00 följande:
    Halloj!

Jag blir snart galen på min Bugga! Chassit gnekar & skramlar bara man tar i det & fjädrarna fram på de små hjulen gnisslar nått så in i.. Buggan började rulla för drygt2 månader sedan & jag varvar även med en UJ, så den är inte direkt sliten.

Vad gör ni åt gnissel & gnek?! Smörja? Nån? Jag blir tokig, skulle kunna sälja i väg den bara för att slippa höra detta störande ljud!

Mvh Madde
    NÅN?
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-08-02 16:41:47 följande:
    K Kavat: nu är det bara en Bee som saknas till den nya brädan
    Mmmmm, höjden av bekvämligheter!  Fast Camen går faktiskt rakt in i Toyotan utan att fälla upptäckte jag!
    Får se om det funkar att köra lilleman på enbart ståbräda annars blir det nog en sådan så kan jag ta honom i vagnen och bebis i sjal om det skulle behövas.
  • yrväder
    Kavat skrev 2010-08-02 18:20:09 följande:
    Mmmmm, höjden av bekvämligheter!  Fast Camen går faktiskt rakt in i Toyotan utan att fälla upptäckte jag!
    Får se om det funkar att köra lilleman på enbart ståbräda annars blir det nog en sådan så kan jag ta honom i vagnen och bebis i sjal om det skulle behövas.
    Vad har ni för toyota?
  • Kavat
    lilyanna skrev 2010-08-02 16:06:14 följande:
    vad är det för skillnad på den gamla ståbrädan och den nya då? Jag måste ju ha ståbräda till min nämligen men letar ju helst begagnat o då är det väl den gamla som är lättast att få tag i.
    För att få på den gamla ståbrädan så behöver man lägga vagnen på sidan och trä på ståbrädan "underifrån". Det funkar ju bra om man kan ha på den för det mesta och går på promenader hemifrån, då behöver man ju aldrig ta av den heller.
    Men i och med att jag har annan vagn hemma och buggan i bilen som används på stan osv, så blir det rätt bökigt att sätta fast den varje gång jag plockar ur vagnen ur bilen. Speciellt om det regnar för då vill man ju inte lägga vagnen på sidan på gatan...
  • Kavat
    Madzo skrev 2010-08-02 18:09:31 följande:
    NÅN?
    Jag gav min man servicekittet och blinkade lite snällt och bad honom försöka fixa till gnisslet. Han gick efter instruktionsboken och sen var vagnen ljudlös!
  • Kavat
    yrväder skrev 2010-08-02 18:21:52 följande:
    Vad har ni för toyota?
    Toyota Avensis Verso, 7 sitsig.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21