• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland

Kavat: billigare att köpa en extra ram. Säljes med bara några hundra i förlust om ett halvår när plutten kan åka i sittdelen.

• Mother of 3

Fråga ang. vinteråkpåse till bugaboo cameleon. Min bugaboo står än så länge här hemma och väntar på att bebisen ska komma. I veckan köpte vi en  bugaboo åkpåse till den. Den är alldeles ny i modellen sa de och svart. Den skulle passa till alla 3 modeller dessutom. Men nu när jag testade så är den alldeles för lång för liggdelen. Man får ju vika ner den typ 30-40 cm och den ligger inte bra i vagnen. I bruksanvisningen står det att det är för sittvagn. Någon som vet om det finns flera modeller? Känns inte som att denna kan vara menad till liggdelen när den inte passar.

• yrväder
    Kavat skrev 2010-08-02 18:28:17 följande:
    Toyota Avensis Verso, 7 sitsig.
    Ok, vi har en corolla kombi, den är nog lite lägre så då går det nog inte i våran.
  • Fröken Småland

I vår V70 behöver man inte fälla vagnen, man skall bara vinkla ned handtaget så får den plats. Fast sikten bakåt blir ju skitdålig så jag har inte gjort så särskilt många gånger.

• Gosemysan

Hej alla Bugaboo-kännare! Då det är så otroligt mycket att läsa igenom i denna tråden så ska jag erkänna att jag inte orkat läsa mer än ca 10 sidor. Funderar på en bugaboo cameleon men tvekar då jag tycker varukorgen är så oåtkomlig när liggdelen är monterad. Har detta varit ett bekymmer för er eller är det jag som oroar mig i onödan?

• Fröken Småland

Visst är det lite svårt att komma åt varukorgen när liggdelen är på men det är så begränsad tid att det inte är något större problem.

• Gosemysan
    Fröken Småland skrev 2010-08-02 19:31:35 följande:
    Visst är det lite svårt att komma åt varukorgen när liggdelen är på men det är så begränsad tid att det inte är något större problem.

Vart har man sina grejer då? Läste nånstans att det inte rekommenderas från leverantör att hänga väskor/påsar på handtaget. Men det är ju lite dubbelt då de säljer skötväskor som hängs på handtaget??!

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-08-02 18:30:46 följande:
    Kavat: billigare att köpa en extra ram. Säljes med bara några hundra i förlust om ett halvår när plutten kan åka i sittdelen.
    Men inte lika roligt. Vi får se! Drömmer
  • sisterinlaw
    Gosemysan skrev 2010-08-02 19:39:17 följande:

Vart har man sina grejer då? Läste nånstans att det inte rekommenderas från leverantör att hänga väskor/påsar på handtaget. Men det är ju lite dubbelt då de säljer skötväskor som hängs på handtaget??!

Nja, det är väl axelremsväskor? Så man hänger dem väl tvärsöver bröstet bara. Jag ska inte ha ngn vanlig skötväska så för min del är det inget problem. Om man har en ny, ren väska kan man ju lägga den i fotändan på vagnen också (om man inte lastar den med hundra saker såklart men vi har tänkt att vi bara ska ha en tygpåse med det nödvändigaste i början ändå).
    BF 100804
  • sisterinlaw
    Gosemysan skrev 2010-08-02 19:39:17 följande:

Nja, det är väl axelremsväskor? Så man hänger dem väl tvärsöver bröstet bara. Jag ska inte ha ngn vanlig skötväska så för min del är det inget problem. Om man har en ny, ren väska kan man ju lägga den i fotändan på vagnen också (om man inte lastar den med hundra saker såklart men vi har tänkt att vi bara ska ha en tygpåse med det nödvändigaste i början ändå).
    BF 100804
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21