• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MiniM3
    Sjukhus Mamman skrev 2010-08-01 17:14:04 följande:

minns inte! men de va väääldigt fint ångrar att jag aldrig slog till.

men de va ju ett set med flera olika tillbehör i, låg inte de på typ 2000?

Ja det är precis det setet jag har..
    Vad ungefär kan man ta för det? nyskick
    ingen annons 
  • sisterinlaw
    lilyanna skrev 2010-08-01 18:22:43 följande:
    Alltså, om man har köpt en bugaboo ny år 2008 och chassit glider, borde man inte ha rätt till att få ett nytt chassi då eller?
    Om det är ett ursprungligt fel (du har bevisbördan för att du inte handhavt vagnen fel) har du rätt att få det reparerat i första hand och annars utbytt i upp till 3 år efter köpet enligt konsumentköplagen. Bugaboo har väl ngn garanti också som säkerligen är lättare att gå på och den gäller väl i två år eller så? (Orkar inte gå och leta reda på min för att se efter ).
    BF 100804
  • lilyanna
    sisterinlaw skrev 2010-08-01 19:02:04 följande:
    Om det är ett ursprungligt fel (du har bevisbördan för att du inte handhavt vagnen fel) har du rätt att få det reparerat i första hand och annars utbytt i upp till 3 år efter köpet enligt konsumentköplagen. Bugaboo har väl ngn garanti också som säkerligen är lättare att gå på och den gäller väl i två år eller så? (Orkar inte gå och leta reda på min för att se efter ).
    Men att chassit glider, var/är inte det ett konstruktionsfel...har för mig att det var så på dem första nyare chassimodellerna som komi slutet av 07 början av 08? SOm sagt, reklamationsrätt borde man ju kunna ha?
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • LR75

Bugaboo's garanti gäller i två år och endast för den första ägaren.
    Att chassit glider kan även vara ett handhavande fel då Bugaboo inte gillar att man hänger tex en skötväska på styret eller drar vagnen uppför trappor.

• Xst
    MiniM3 skrev 2010-08-01 18:23:59 följande:
    ingen annons 
    500. Fult jävla skit
  • yrväder
    MiniM3 skrev 2010-08-01 18:23:59 följande:
    ingen annons 
    Det är ju troligt att det är poppis, så jag skulle lägga upp det på tradera.
  • Xst
    Fröken Småland skrev 2010-08-01 22:23:38 följande:
    Xst: oj, det där var en otrevlig ton. Mår du riktigt bra?
    Otrevlig ton? jag brukar svara kort ju..
    Tycker silversaken är fult jävla skit så skulle jag underpistolhot tvingas köpa en skulle jag ge max 500 Bättre svar?
  • Fröken Småland

Tja, det var väl något bättre antar jag även om det oftast är lite mer positiv anda i inläggen i den här tråden

Själv skulle jag gissa runt 800-1000 kr men skulle lagt det på Tradera för då vet man att man får vad det är värt. Utom just nu kanske då många är fattiga som kyrkråttor efter alltför dyra semestrar...

• MiniM3
    Fröken Småland skrev 2010-08-01 22:36:56 följande:
    Tja, det var väl något bättre antar jag även om det oftast är lite mer positiv anda i inläggen i den här tråden

Själv skulle jag gissa runt 800-1000 kr men skulle lagt det på Tradera för då vet man att man får vad det är värt. Utom just nu kanske då många är fattiga som kyrkråttor efter alltför dyra semestrar...
    redan fått bud på filten 300 kr och mugghållaren 150.. isf är det bättre och inte sälja dom tillsammans
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21