• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Senap
    Gosemysan skrev 2010-08-02 19:20:43 följande:
    Hej alla Bugaboo-kännare! Då det är så otroligt mycket att läsa igenom i denna tråden så ska jag erkänna att jag inte orkat läsa mer än ca 10 sidor. Funderar på en bugaboo cameleon men tvekar då jag tycker varukorgen är så oåtkomlig när liggdelen är monterad. Har detta varit ett bekymmer för er eller är det jag som oroar mig i onödan?
    Det är trångt men går. Sedan använde jag bara liggdelen i 4 månader så det var sån kort tid.
    My sugar is raw
  • Fröken Småland

Man kan såklart komma åt varukorgen, det är bara lite meckigt. Om man vill lägga i matvarorna när man handlat är det bara att klicka bort liggdelen och proppa varukorgen full

• Snoppan

Vilka websidor kan man köpa en ny varukorg? :)

• MiaEd
    Snoppan skrev 2010-08-02 21:30:34 följande:
    Vilka websidor kan man köpa en ny varukorg? :)
    www.bonti.se det är den enda jag har koll på.. men finns säkert fler 
  • Madzo
    Kavat skrev 2010-08-02 18:27:20 följande:
    Jag gav min man servicekittet och blinkade lite snällt och bad honom försöka fixa till gnisslet. Han gick efter instruktionsboken och sen var vagnen ljudlös!
    Var får jag tag på det? Skrattande

Har bett sambon kolla om han kan fixa till det jag med, men än har inget hänt...Flört Haha. Men man kan köpa ett servicekit har jag för mej? Finns det alltså grejer man kan smörja med & sånt i det?

Tänkte jag skulle höra mej för om det är vanligt att det gnekar & gnisslar så mycket, eller om det är nått knas med vårt chassi..?
  • Vår lilla godis
    Madzo skrev 2010-08-02 22:29:51 följande:

Har bett sambon kolla om han kan fixa till det jag med, men än har inget hänt...Flört Haha. Men man kan köpa ett servicekit har jag för mej? Finns det alltså grejer man kan smörja med & sånt i det?

Tänkte jag skulle höra mej för om det är vanligt att det gnekar & gnisslar så mycket, eller om det är nått knas med vårt chassi..?
    Vår vagn är ljudlös, och välanvänd sedan mars -09. Vet dock inte om det är vanligt med gnissel eller ej, vi kanske bara har haft tur?
  • Noiis

plocka isär vagnen och gengör den med lite diskmedel och vatten!  smörj sen med silicon spray =) det brukar göra susen! plus att man får en "ny" vagn igen.
  • Kavat

Fröken Småland skrev 2010-08-02 22:45:42 följande:
    Ladda ned instruktionsmanualen från bugaboo.com och köp siliconspray så blir chassit som nytt
    Läs Fröken Smålands inlägg.
    Jag fick med det i vagnen så vi hade det redan. Men man kan väl köpa det hos alla återförsäljare för bugaboo annars gissar jag.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21