• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • blivanderoten

hej, 

Skulle behöva hjälp med något ställe som säljer en transportväska till Cam. Gärna någon som inte kostar 1500.  
    Vet ni var de kan finnas, för mig spelar det ingen roll om den är begagnad eller ej.

Tacksam för svar 

• Armani

Vår lilla kille protesterar oxå vilt i liggvagnen Han har ända sen han föddes varit en som älskar att vara nära och ska helst sitta slimmad på en 24 timmar om dygnet Nu har det *peppar peppar* blivit liiite bättre här hemma och jag hoppas att det ska bli bättre i vagnen oxå så jag inte måste byta till sittdelen allt för snart, han blir 3 månader till veckan. Selen älskar han isserligen, men det är ju SÅ varmt!

På måndag bör vagnen dyka upp, som jag längtar!

Liliyanna Har du fått nåt napp än?

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • lilyanna
    Armani skrev 2010-07-31 21:00:35 följande:
    Vår lilla kille protesterar oxå vilt i liggvagnen Han har ända sen han föddes varit en som älskar att vara nära och ska helst sitta slimmad på en 24 timmar om dygnet Nu har det *peppar peppar* blivit liiite bättre här hemma och jag hoppas att det ska bli bättre i vagnen oxå så jag inte måste byta till sittdelen allt för snart, han blir 3 månader till veckan. Selen älskar han isserligen, men det är ju SÅ varmt!

På måndag bör vagnen dyka upp, som jag längtar!

Liliyanna Har du fått nåt napp än?
    Jag har eventuellt en vagn på gång, försöker dock få tag i min svåger å se om dem kan hämta upp vagnen på hemvägen från deras resa imorgon, det skulle underlätta oerhört då jag slipper frakten.

Förstår att du längtar, det skulle jag med göra!
    Idag lånade jag grannens vagn, funkade bra men det märks att min son inte är van/gillar att sitta framåtvänd i vagn utan han vill gärna se mig hela tiden...med andra ord, ännu en anledning till att skaffa bugga så han kan sitta åt mitt håll
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • Armani
    lilyanna skrev 2010-07-31 21:04:42 följande:
    Jag har eventuellt en vagn på gång, försöker dock få tag i min svåger å se om dem kan hämta upp vagnen på hemvägen från deras resa imorgon, det skulle underlätta oerhört då jag slipper frakten.

Förstår att du längtar, det skulle jag med göra!
    Idag lånade jag grannens vagn, funkade bra men det märks att min son inte är van/gillar att sitta framåtvänd i vagn utan han vill gärna se mig hela tiden...med andra ord, ännu en anledning till att skaffa bugga så han kan sitta åt mitt håll
    Va roligt! Är det en cam eller frog? Hoppas du får tag i dom och slipper frakten då
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Vår lilla godis

Någon mer som har problem med att barnet (16 månader) biter på bumperbaren typ heeela tiden? Nu har det nästan börjat lossna små flisor Tips?

• mamma på vift
    Vår lilla godis skrev 2010-07-31 21:16:49 följande:
    Någon mer som har problem med att barnet (16 månader) biter på bumperbaren typ heeela tiden? Nu har det nästan börjat lossna små flisor Tips?
    Sy ett bumperbarskydd och trä på!!
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Vår lilla godis
    mamma på vift skrev 2010-07-31 21:18:14 följande:
    Sy ett bumperbarskydd och trä på!!
    Att man aldrig tänkt på det
  • MiaEd
    Caeruleus skrev 2010-07-31 19:54:10 följande:
    Har provat i den gamla vagnen men inte i Cam än...ska testa. Tyvärr är han måttligt intresserad av vagnleksakerna jag erbjuder. Han vill helst att man skall bära och prata med honom.

Storebror älskade att åka i vagn, sitta i sittern och pilla med leksakerna han fick. Robin är totala motsatsen och vill att man skall busa med honom heeela tiden. Vi börjar så smått att bli lite slutkörda och måste få till en ändring. Tyvärr så är våra försök verkningslösa hittills Inte ens selen gillar han. Jag kan tänka mig att han blir nöjd om han får sitta upp och titta framåt....men det vill inte jag förräns om ett par månader minst.
    Så var min äldsta.. Han var hemsk att försöka ha i vagn.. Men jag la amningskudden i huvudändan i vagnen så han kunde sitta upp i den och titta ut lite och se mig, det gick OKEJ. Ryggen blir ju helt skev om man ska bära och kånka heela tiden..

Sittdel bytte jag till när han var 5 månader, då hade jag en First Wheels City Elite och deras sittdel påminner väldigt mycket om Buggans sittdel.. Och det kändes lite för tidigt men som sagt, det var olidligt med liggdelen..

Men försök en stund till, det är fortfarande en liten baby med mjuk rygg :) det är iallafall mitt råd.. 
  • mamma på vift
    Vår lilla godis skrev 2010-07-31 21:28:11 följande:
    Att man aldrig tänkt på det
    Solig
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21