• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Armani

Finns det nån speciell sida som ni rekomenderar att köpa tillbehör på? Är i första hand ute efter suflettfästen just nu, men man kan ju alltid hitta nåt mer

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Hugo Boss
    Coca cola light skrev 2010-08-12 13:45:32 följande:
    Nu har jag bara haft min Bugga i några dagar men min dotter som är 3 år lite drygt sitter väldigt bra. Hon är iförsig ganska liten, väger 13 kg. Jag har dock sett bild på en femåring i vagnen. Hur mycket använder du vagn nu? Om du inte använder vagn så mycket nu är det kanske roligare att vänta och köpa ny till bebisen kommer.
    Ja jag hade inte tänkt köpa en nu till sonen utan det var om jag skulle vänta med att köpa en tills man ser hur kommande barn är stöpt.
    Sonen sitter bra i sin UJ..den är det han som inte vill byta ut =)

Men som ni säger, man får köra och känna efter. Önskar att jag hade ngn vän som hade bugga så man kunde testköra med ett barn i, utomhus..men ingen av mina vänner tycker att detta är en vagn att investera i...min man går lite i samma fotspår..men allt går att ändra bara man vill Flört
    kaos..jo jag tackar!!
  • mamma på vift
    Armani skrev 2010-08-12 16:36:28 följande:
    Finns det nån speciell sida som ni rekomenderar att köpa tillbehör på? Är i första hand ute efter suflettfästen just nu, men man kan ju alltid hitta nåt mer
    www.kidzshop.se
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Armani
    mamma på vift skrev 2010-08-12 17:11:29 följande:
    www.kidzshop.se
    Tack! Men dom hade inga fästen i lager tyvärr
  • MiaEd
    Armani skrev 2010-08-12 16:36:28 följande:
    www.bonti.se
  • MiaEd

Tror ni att en offwhiteåkpåse blir snyggt till en röd frog?

• AckaDacka
    Honey1982 skrev 2010-08-12 13:35:52 följande:
    Är det någon som har eller har haft den gamla typen av Bugaboos egna skötväskor? (alltså den som man kan matcha locket på). Är/var den bra?
    Jag har den skötväskan men ska lämna tillbaka den imorgon. Har haft väskan i 3 månader och den har gått sönder på två ställen. *arg som ett bi* En dragkedja gick sönder och spännet som håller fast bandet i väskan. Det får inte plats jätte mycket saker i väskan. Det positiva med väskan är att det finns 2 behållare för termos/flaska. Men väskan verkar inte hålla för förmycket tyngd så det känns meningslöst att använda båda samtidigt. Risken är att väskan blir för tung och går i sönder.

Någon som har tips på en Bra skötväska som det får plats med rätt mycket grejjer? Ersättningsburk, termos, vattenflaska, blöjor, våtservetter och extra kläder.

Behöver massa tips!!

Kramar
  • MiaEd

Jag har en bugabooryggsäck, gammal som gatan.. Behöver sys på flera ställen, men den ska kunna fästas på vagnen.. Dom verkar bra:P

• Armani
    MiaEd skrev 2010-08-12 17:49:02 följande:
    www.bonti.se
    Tack!
    Sitter och ska beställa nu men blev så fundersam... Vill ha cam-fästen så jag kan ha en cam-suflett att sitta snyggt på min frog. På fästena som bonti har står det att fästena är till cam, frog och gecko, men det kanske är sak samma? Det kanske är dessa som är till cam, men att dom menar att dom även passar till frog och gecko?
  • MiaEd
    Armani skrev 2010-08-12 19:56:22 följande:
    Tack!
    Sitter och ska beställa nu men blev så fundersam... Vill ha cam-fästen så jag kan ha en cam-suflett att sitta snyggt på min frog. På fästena som bonti har står det att fästena är till cam, frog och gecko, men det kanske är sak samma? Det kanske är dessa som är till cam, men att dom menar att dom även passar till frog och gecko?
    Ingen aning.. Prova ring dom imorgon? Dom är supertrevliga :) Jag har varit inne i butiken och dom skulle fixa in camsuffla bågar och fästen åt mig..
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21