• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Snoppan
    Sjukhus Mamman skrev 2010-08-30 21:33:22 följande:
    de beror väl på vad du har för försäkring
    via resebyrån eller?
  • Noiis
    Snoppan skrev 2010-08-30 21:38:01 följande:
    via resebyrån eller?
    Nån form av reseförsäkring måste ni ha.
    Jag har två vänner som reste och båda deras vagnar hamnade i holland istället för (tror de va belgien) där dom togs isär och dom skar även upp handtagen för att leta efter droger osv.
    dom fick direkt pengar av VISA att köpa nya vagnar för. behövde inget kvitto på dom vagnarna som var borta men däremot intyg från flygbolaget att vagnarna saknades. men de tog väl 3 dar innan pengarna fanns.
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • annat82
    Snoppan skrev 2010-08-30 21:09:32 följande:
    Om vagnen går sönder när vi ska ut o flyga, får jag ersättning från flygbolaget även fast jag köpt den begagnat?
    Kolla upp med resebyrå flygbolag innan, skulle jag tipsa om. Har hört att vissa kräver att vagnen är packad i väska för att man skall kunna få ersättning vid skador. Vi flög med Tuifly som inte krävde det utan gick med på att vagnen var packad i säck från flygplatsen. Självklart blev en del skadad, mycket liten skada och bara tygskada. Men den ersattes av flygbolaget. Inga krav på kvitton utan de ersatte vad det kostade oss att fixa skadan i butik.
  • MiniM3

Men det spelar väl roll med om man har den bra packad och så?

• bohusbebis

Vår vagn fick sig några törnar förra året när vi reste till Thailand och bagaget fastnade i en strejk.
    Jag kontaktade resebolaget när vi kom hem, egentligen bör man göra det direkt på flygplatsen om man då upptäcker skada. Jag fick sedan köpa nya delar och skicka kvitto till dem, väldigt smidigt. Bokar du resa med kort kan det kanske åxå täcka ev skada. Vi fick ersättning från vår hemförsäkring då vårt bagage blev 48 tim försenat pga av strejken, dock inget fr flygbolaget... Det är dock inget som hjälper om man står på resmålet med en havererad vagn som man räknat med att använda

• bohusbebis

Det var finnair förresten. För några år sen blev en annan vagn helt skev efter flygn med thai-air, de hade avtal m vissa barnbutiker så då fick vi lämna in den där. Båda vagnarna var förpackade i transportväskor, köpta begagnade utan kvitto...

• Snoppan

Jag har en kronansulky som jag tänkte ha med mej.. den har ju en tillhörande väska..
    Undrar hur mycket som går på hemförsäkringen.. hm..

• LR75
    zasata skrev 2010-08-29 20:40:50 följande:
    Det går så där- =/ Vajen på BB har ju två "pluppar" dom man köper ha en en "plupp" så vi försökte skriva dit en, och det funkar bra tills du drar åt om du itne får det perfekt, för ena läget är för löst, andra blev för hårt så "pluppen" låsnade, så får kanske svettsa...
    oki, meddela hur det går!
    tänk på vilka pengar ni kan tjäna sen på att laga andras buggor där garantitiden gått ut ;)
  • jesste

Hej!
    Jag tänkte bli med en Bugaboo Cam...
    Tänkte bara höra vart ni andra köpt er känner mig osäker på att köpa en begagnat ang att jag har hört att handtyaget kan börja glida?
    Vart köper man en billigast?

Hoppas på svar=)

• bananna
    Asereht skrev 2010-08-30 19:21:50 följande:
    Jag har camfästen på min frog och camsuffletterna sitter helt ok. Visserligen har jag aldrig testat med frogfästena så jag vet inte hur stor skillnad det gör. Jag fick med båda när jag köpte vagnen.
    Ah, du har inte lust att titta om du ser någon skillnad på fästena med blotta ögat? Eller kanske någon annan som vet om man kan se skillnad på dem på något sätt?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21