• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • BumbiB
    Asereht skrev 2010-08-27 14:44:08 följande:
    Ramen på Frog är 5 cm kortare än cammens ram. Bredden är densamma.

Min passagerare är bara 6 mån så jag kan inte svara på frågan om när vi får sluta.
    Tack! Ar hemma i Stockholm pa besok och min resevagn gick sonder och da tankte jag att det var en bra ursakt att kopa en ny vagn....
  • bohusbebis
    BumbiB skrev 2010-08-27 14:56:19 följande:
    Tack! Ar hemma i Stockholm pa besok och min resevagn gick sonder och da tankte jag att det var en bra ursakt att kopa en ny vagn....
    Har åxå försökt komma på ursäkter för att köpa ny vagn till drygt 2 åriga dottern.... Tror mig läst nånstans att Cam:en t.ex passar barn upp till 3-4 år... Säkert nån här som vet bättre...
  • mamma på vift
    BumbiB skrev 2010-08-27 14:42:32 följande:
    Hej,
    skulle behova lite hjalp....

Hur stora/ gammla/ langa var era barn innan ni fick sluta anvanda Cam eller Frog?

Ar Frogen(sittdelen) mindre an Cam? I sa fall hur mycket?

Skulle vara jatte glad for svar... inbillar mig att jag behover en ny vagn for vintern.... (skams lite.... vill ha...)
    Vi använder fortfarande cammen som enda vagn och sonen fyllde tre förra veckan. Han är ca 90 cm lång och väger 12.5 kg, han har gott om plats kvar i vagnen!
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • BumbiB
    mamma på vift skrev 2010-08-27 16:31:32 följande:
    Vi använder fortfarande cammen som enda vagn och sonen fyllde tre förra veckan. Han är ca 90 cm lång och väger 12.5 kg, han har gott om plats kvar i vagnen!
    Gud vad bra! Da har jag gott om tid kvar da.... Stella ar 19 manader och 79 cm lang...... Perfekt!!!!
  • zasata
    bohusbebis skrev 2010-08-27 10:41:23 följande:
    Vi har en robust Mountain Breeze som får slita denna vinter åxå. Älskar den med Flört. Men grattis - å det var nog ett himla bra pris!
    du är inte sugen på ett byte ;)
  • bohusbebis
    zasata skrev 2010-08-27 18:58:21 följande:
    du är inte sugen på ett byte ;)
    Nä den håller jag hårt i Tyst! Men en zapp skulle nog sitta fint i vagnsparken... Flört
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2010-08-27 10:41:23 följande:
    Vi har en robust Mountain Breeze som får slita denna vinter åxå. Älskar den med Flört. Men grattis - å det var nog ett himla bra pris!
    Vad är det för skillnad mellan Breeze och Terrain?
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2010-08-27 19:32:00 följande:
    Vad är det för skillnad mellan Breeze och Terrain?
    Breeze är i storlek som Swift, men fast framhjul. Å så har den idiotiskt nog slutat tillverkas... Den är suverän i all terräng! Utom möjligen trånga affärer....
  • zasata
    bohusbebis skrev 2010-08-27 21:15:09 följande:
    Breeze är i storlek som Swift, men fast framhjul. Å så har den idiotiskt nog slutat tillverkas... Den är suverän i all terräng! Utom möjligen trånga affärer....
    *vill ha*
     du har mail!
  • humilis

det är ju lite skillnad på storleken på barn också. min dotter är  2,5 och väger 16 kg. hon ryms ganska precis.
    Visst är maxvikten 17kg?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21