• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • zasata
    halmstadtjej skrev 2010-08-29 21:13:49 följande:
    ok vill du berätta mer om varför den inte är så bra i halmstad? Är Bee rymligare än camelon? Tack för snabbt svar =)
    näää bee är längre men tycker cam är mysigare. För vägen är rätt ojämn tycker jag och man går inte alltid på så jämt underlag.
  • mollan nu
    zasata skrev 2010-08-29 20:40:50 följande:
    Det går så där- =/ Vajen på BB har ju två "pluppar" dom man köper ha en en "plupp" så vi försökte skriva dit en, och det funkar bra tills du drar åt om du itne får det perfekt, för ena läget är för löst, andra blev för hårt så "pluppen" låsnade, så får kanske svettsa...
    är det en sån här ni skruvar dit?
    http://www1.alemtek.com/products_se/accessories/9-4402.html
    Den ska funka, har lagat en bromsvajer på en bugga själv med en sån.
    Du kan justera vajern så den hamnar i rätt hack genom att skruva på den lilla skruv som sitter nere vid hjulet. Håll emot muttern och skruva den runda skruvet upp eller ner.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • bananna

Är det någon som vet hur man ser skillnad på suflettfästen till Frog och Cameleon?

Jag har försökt byta mina frogfästen till cameleonfästen för att sufletten ska sitta bättre (den är lite vid runt om och lite slapp i bakstycket) men det blev fasiken ingen skillnad alls. De i butiken sa att det helt säkert var cameleonfästen jag köpt, men jag är lite skeptisk..? Så, hur kan jag se skillnad på dem?

• Kajsan
    zasata skrev 2010-08-29 21:05:28 följande:
    Nej har det nya som man drar eller så mer upp och ner :(
    Då blir det svårt att byta Hoppas att det går med den vajern du har, men säg åt den som byter att vara försiktig.
    Jo just det!
  • MiniM3
    bananna skrev 2010-08-30 11:34:32 följande:
    Är det någon som vet hur man ser skillnad på suflettfästen till Frog och Cameleon?

Jag har försökt byta mina frogfästen till cameleonfästen för att sufletten ska sitta bättre (den är lite vid runt om och lite slapp i bakstycket) men det blev fasiken ingen skillnad alls. De i butiken sa att det helt säkert var cameleonfästen jag köpt, men jag är lite skeptisk..? Så, hur kan jag se skillnad på dem?
    men det är inte fästena du ska ändra utan bågarna :)
  • MiaEd
    MiniM3 skrev 2010-08-30 12:55:11 följande:
    men det är inte fästena du ska ändra utan bågarna :)
    cam o frog har samma bågar, man ska väl byta fästena?
  • bananna
    MiaEd skrev 2010-08-30 13:02:36 följande:
    cam o frog har samma bågar, man ska väl byta fästena?
    Ja, det trodde jag med. Står så här i FAQ i denna tråd:

Sufflett:
    För att få en Cam-sufflett att sitta bra på en Frog så behöver man köpa Cam-fästen (till suffletten) bågarna behålles som de är.
  • MiniM3
    bananna skrev 2010-08-30 13:05:30 följande:

Sufflett:
    För att få en Cam-sufflett att sitta bra på en Frog så behöver man köpa Cam-fästen (till suffletten) bågarna behålles som de är.
    Ja det är till gec man ska byta bågar ju :)
    Men har du satt dom på rätt sidor?
    Testa byt! 
  • FridaLee
    bananna skrev 2010-08-30 13:05:30 följande:

Sufflett:
    de ska fungera det har det gjort för mig, bytte till cam fästen på frogen och så funkade cam suflett
  • Mawe123

Någon som vet var jag kan få tag på de här små puffarna som sitter på selen som går att styra upp och ner?

William 000213, Lowe 070712
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21