• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Karo Lina skrev 2010-08-29 16:15:54 följande:
    Tack för svar!
    Vill jättegärna ha den men det känns dumt att köpa den nu och sen kanske inte få barn förrän om 1½ år (tänkte börja försöka om ett halvår ca). Fick med mig min man till babyproffsen idag och han blev helt såld på bugaboo! Han tyckte också att vi absolut måste ha ett maxi cosi babyskydd med easy base! Men jag undrar om det kan gå att vänta ett halvår innan man beställer. Vi får se. Om vi beställer nu får vi inte mer än 6mån nytta av garantin och då kanske det är lika bra att köpa en svart begagnad när barnet väl är här.

En fråga till nu när jag ändå har er bugabooexperter på tråden: Jag vill så gärna ha en sån suflett med burberry-typ (nova check) som mamma på vift har sytt men tyget verkar vara omöjligt att få tag på... vet någon var man kan leta? Går det att köpa en färdig suflett från burberry någonstanns eller har alla med burberrysuflett sytt egna?
    Det finns inga "äkta" Burberry-suffletter att köpa utan alla är sydda privat; av proffs eller amatörer. Men kolla med mamma på vift om hon vet var man kan få tag på tyget eller ännu hellre om hon vill sy en till dig
  • modestyclara
    zasata skrev 2010-08-29 11:17:22 följande:
    Kan det verkligen stämma att man inte kan byta vajer på bugaboo cam? Pratade med babyproffsen så sa dom att jag måste köpa nytt chassi! Det låter ju helt knäppt eller??
    Ja, tyvärr, men jag har för mig att någon förut fått hjälp av en cykelaffär/reparatör...
  • zasata
    modestyclara skrev 2010-08-29 19:15:04 följande:
    Ja, tyvärr, men jag har för mig att någon förut fått hjälp av en cykelaffär/reparatör...
    Sambon köpte en egen vajer för 29,50 så nu är det snart klart
  • LR75
    zasata skrev 2010-08-29 19:25:31 följande:
    Sambon köpte en egen vajer för 29,50 så nu är det snart klart
    men åhh, så man kan fixa det själv? meddela hur det går!
    om min vajer skulle råka gå av, då hör jag av mig till dig för instruktioner!!!
  • zasata
    LR75 skrev 2010-08-29 20:35:54 följande:
    men åhh, så man kan fixa det själv? meddela hur det går!
    om min vajer skulle råka gå av, då hör jag av mig till dig för instruktioner!!!
    Det går så där- =/ Vajen på BB har ju två "pluppar" dom man köper ha en en "plupp" så vi försökte skriva dit en, och det funkar bra tills du drar åt om du itne får det perfekt, för ena läget är för löst, andra blev för hårt så "pluppen" låsnade, så får kanske svettsa...
  • halmstadtjej

Hej alla Bugaboo älskare =)

En liten fråga en Bee eller camelon till en 2 åring? Vi är i stort behov av en bra city vagn!
    Kram

• zasata
    halmstadtjej skrev 2010-08-29 21:01:37 följande:
    Hej alla Bugaboo älskare =)

En liten fråga en Bee eller camelon till en 2 åring? Vi är i stort behov av en bra city vagn!
    Kram
    bee, men i halmstad tycker jag inte den funkar sådär jätte bra
  • Kajsan
    zasata skrev 2010-08-29 20:40:50 följande:
    Det går så där- =/ Vajen på BB har ju två "pluppar" dom man köper ha en en "plupp" så vi försökte skriva dit en, och det funkar bra tills du drar åt om du itne får det perfekt, för ena läget är för löst, andra blev för hårt så "pluppen" låsnade, så får kanske svettsa...
    Har du det gamla eller nya chassit ? Skruvar du när du höjer och sänker handtaget så går det att beställa ny vajer, jag tror det kostar typ 100-200 kr.
    Jo just det!
  • zasata
    Kajsan skrev 2010-08-29 21:04:00 följande:
    Har du det gamla eller nya chassit ? Skruvar du när du höjer och sänker handtaget så går det att beställa ny vajer, jag tror det kostar typ 100-200 kr.
    Nej har det nya som man drar eller så mer upp och ner :(
  • halmstadtjej

ok vill du berätta mer om varför den inte är så bra i halmstad? Är Bee rymligare än camelon? Tack för snabbt svar =)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21