• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • beccazin

Min Cam gnisslar så förfärligt (bara 2 månader gammal) så jag tänkte köpa silikonspray.
    Finns det flera sorter? Tänkte skicka sambon att köpa efter jobbet.
    Såg att dom hade på Statoil, undrar om den skulle funka. Var köper man annars?

• bananna
    Asereht skrev 2010-08-31 10:32:54 följande:
    Glömde, skillnaden var att det är små pluppar på ramfästet på camfästena + tryckt text som talar om om det är höger eller vänster.
    Tack för att du tittade! Får väl göra ett nytt försök och köpa nya fästen, och se om det blir bättre:)
  • Asereht
    bananna skrev 2010-08-31 20:05:01 följande:
    Tack för att du tittade! Får väl göra ett nytt försök och köpa nya fästen, och se om det blir bättre:)
    Såg du vad Frökrn Småland påpekade ovanför om skillnaden, för det blir skillnad. Jag testade idag.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Noiis
    zasata skrev 2010-08-31 21:06:53 följande:
    Nån som provat lodger bunker i cam? hur sitter det?
    toppen bra! ska se om jag har nån bild men den sitter ju inte fast lika bra som camens egna! men jag körde på den hela förra vintern och jag älskade den!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-08-31 20:24:35 följande:
    Såg du vad Frökrn Småland påpekade ovanför om skillnaden, för det blir skillnad. Jag testade idag.
    Fröken Småland hon är klok hon.
    Du har väl en Lodger Bunker? Jag tycker annars att det går fästa vilken åkpåse som helst i vilken vagn som helst - så länge som vagnen har D-ringar i selen vilket Bugaboo tyvärr inte har. Men form-mässigt så funkar det kalas, det är bara det att den inte sitter som gjuten som Buggans egen gör.
  • Noiis

Tänk vad många bilder jag har på vagnar å denna data e ändå inte många månader gammal men ändå så har jag lyckats samla på mig sjukt många "gamla" bilder i den dags att rensa kanske

Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-08-31 21:12:46 följande:
    Fröken Småland hon är klok hon.
    Du har väl en Lodger Bunker? Jag tycker annars att det går fästa vilken åkpåse som helst i vilken vagn som helst - så länge som vagnen har D-ringar i selen vilket Bugaboo tyvärr inte har. Men form-mässigt så funkar det kalas, det är bara det att den inte sitter som gjuten som Buggans egen gör.
    yes, tänkte om jag skulle behålla den eller inte.. har en bugaboo åkpåse med nu.. *harkel* vilka ringar?

sjukhusmamma: FINT!
  • Dumlekolan

Akut fråga till er, erfarna Bugaboo-ägare...

är det någon som har transportväskan? (Den här modellen: http://www.bugaboostrollers.com/Bugaboo-Transport-Bag.pro - vad jag förstår finns/fanns det fler). Jag söker med ljus och lykta efter måtten på den. Har försökt googla men hittasr ingen måttangivelse. Den ska transporteras från USA så det är angeläget att få reda på priset för transporten, snabbt.

tack på förhand!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21