• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-08-30 21:03:26 följande:
    en annan fråga, om man vill ha topsett i fleece på, trär man det över själva sittdelen då? och under eller över sittdel? så man sitter på fleece med?
    Man trär fleecen över ryggen och stoppar sen in den under den lilla sittplattan så att barnet sitter på själva basklädseln, inte fleecen.
    zasata skrev 2010-08-30 20:57:11 följande:
    Kan man ha frog framhjul. på cam?
    De passar fint. Men alla hjul ser slitna ut direkt så byt bara om de är i verkligt dåligt skick.
  • BumbiB

Vill ha en ny suflett till min Frog.... var kan jag hitta det? typ redan sydd eller orginal... can man kopa cam fasten pa typ Bonti? Eller vet ni nagon som syr upp nya sufletter?

Tack!Glad

• Hugo Boss

eller denna www.blocket.se/vi/29003149.htm (INTE heller min annons!!)
    Men till den måste jag betala 400:- frakt för att få den från säljaren till Gbg..

Jag vill så gärna ha en, men vet inte vad som är ett bra pris..

kaos..jo jag tackar!!
  • lilyanna
    Hugo Boss skrev 2010-08-31 09:24:50 följande:
    eller denna www.blocket.se/vi/29003149.htm (INTE heller min annons!!)
    Men till den måste jag betala 400:- frakt för att få den från säljaren till Gbg..

Jag vill så gärna ha en, men vet inte vad som är ett bra pris..
    Jämför en del annonser o se vilka tillbehör som finns med, du kanske vill att det ska finnas med åkpåse eller vinterhjul?
    Vill du helst ha det nya chassit eller det gamla?
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • Asereht
    bananna skrev 2010-08-31 07:25:37 följande:
    Ah, du har inte lust att titta om du ser någon skillnad på fästena med blotta ögat? Eller kanske någon annan som vet om man kan se skillnad på dem på något sätt?
    Efter att ha tittat noga så ser jag faktiskt ingen skillnad rent konstruktonsmässigt förutom små detaljer på fästet (som sätts på ramen) så nu undrar jag själv vad skillnaden är och varför man behöver camfästen. Jag har alltid läst/hört att man behöver det för att camsuffletterna ska sitta ok och eftersom jag haft sådana fästen har jag liksom inte funderar över saken.

Så förhoppningsvis vet någon anna vad det gör för skillnad för jag har inte den blekaste, jag tycker de ser lika ut för blotta ögat.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Duefigli
    Duefigli skrev 2010-08-30 20:35:22 följande:
    Hej! 

Någon av er som har nya sovsäcken? Hur stor skillnad är det i tjocklek? Har hittat en gammal modell för 875 på rea, men funderar på om den är för tunn?Värt att ta den nya för några hundra mer?
    Puffar upp min fråga lite och hoppas att någon vet... :)
  • Asereht

Glömde, skillnaden var att det är små pluppar på ramfästet på camfästena + tryckt text som talar om om det är höger eller vänster.

• Fröken Småland

Asereht: Jag tror att vinkeln på "benen" skiljer något och det är det som gör att pinnarna spänner upp suffletten annorlunda.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-31 10:35:43 följande:
    Asereht: Jag tror att vinkeln på "benen" skiljer något och det är det som gör att pinnarna spänner upp suffletten annorlunda.
    Okej, det kanske är så
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21