• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland

MiaEd: Buppa har rejäl rea på någon färg men jag minns inte var och vilken färg. Vänta tills Asereht kommer in, hon vet!

• Alisa
    Karo Lina skrev 2010-09-01 09:19:58 följande:
    Ungefär hur gamla var era barn när ni övergick från liggdel till sittdel?
    Strax efter 4 månader, fungerade riktigt bra! Dottern kom upp lite och kunde se mer 
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-09-02 23:07:31 följande:
    Nu har vi bytt till sittdel på frogen.. Dock kan vi då inte använda åkpåsen vi har längre då det är en från när jag var liten som inte har några hål för en sele.. 

Någon som har tips på en bra åkpåse som passar i buggan som inte är lika dyr som bugaboos egna? 
    Fröken Småland skrev 2010-09-03 05:32:11 följande:
    MiaEd: Buppa har rejäl rea på någon färg men jag minns inte var och vilken färg. Vänta tills Asereht kommer in, hon vet!
    Babyshop sålde ut de röda/turkosa för det lagomna priset 296 kr, tyvärr är de slut nu. Nu ligger istället ex efter ex på T och hittills har de gått för runt 350-400 pix. Men de har fortfarande rea på softshellåkpåsarna, bra mkt billigare än på andra ställen. Men som jag fattar det så är softshellen ingen vinteråkpåse, eller?

www.babyshop.se/system/search/search.asp&x=0&y=0
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-03 08:47:14 följande:
    Fröken Småland skrev 2010-09-03 05:32:11 följande:
    Babyshop sålde ut de röda/turkosa för det lagomna priset 296 kr, tyvärr är de slut nu. Nu ligger istället ex efter ex på T och hittills har de gått för runt 350-400 pix. Men de har fortfarande rea på softshellåkpåsarna, bra mkt billigare än på andra ställen. Men som jag fattar det så är softshellen ingen vinteråkpåse, eller?

www.babyshop.se/system/search/search.asp?q=bu...
    Ja, vad menas där egentligen? Från mars till oktober....? Ganska begränsat användningsområde.
    "En helt ny åkpåse som passar perfekt under tre årstider, det vill säga ända från mars fram till oktober vilket i stort sett är unikt på marknaden idag.

Denna åkpåsen är gjord i ett material som heter soft shell vilket innebär att materialet andas så att barnet varken får det för varmt eller för kallt i åkpåsen.

Åkpåsen är både vind- och vattentät och kan tvättas i 40 grader. "
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-03 09:39:13 följande:
    Ja, vad menas där egentligen? Från mars till oktober....? Ganska begränsat användningsområde.
    "En helt ny åkpåse som passar perfekt under tre årstider, det vill säga ända från mars fram till oktober vilket i stort sett är unikt på marknaden idag.

Denna åkpåsen är gjord i ett material som heter soft shell vilket innebär att materialet andas så att barnet varken får det för varmt eller för kallt i åkpåsen.

Åkpåsen är både vind- och vattentät och kan tvättas i 40 grader. "
    Jag fattar heller inte. På sommaren använder man ju inte direkt åkpåse. Inte vi iaf. På sin höjd gallerfilt eller tunn trikåfilt.Men det är väl kanske en ren vår/höståkpåse som man vill ska låte lite mer avancerad.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Mawe123

Sålde min Bugga tidigare i veckan, känner mig faktiskt lite ledsen över det, sonen har blivit 3 år och vi kör numer en Chicco Liteway, är sååå sugen på att shoppa en vagn till, men visst är det helt onödigt till en så stor kille Obestämd

William 000213, Lowe 070712
  • MiaEd

Det blev en röd Paul Frank åkpåse.. Och så ny svart suffla (cam suffla) dock.. Var inne på OffWhite först, men till slut så gav sambon med sig Inte bara fick vi åkpåsen och sufflan... Utan även deras vita skinnskötväska och sprillans nya vinterhjul!! Nu är mammaMia glaaad.. Dock så vill jag tvätta den gamla sufflan, hur tvättar man frog sufflor, någon som vet?

Vi fick dessutom med ett svart liggdelslock till cam som vi verkligen inte behöver.. Tänkte lägga ut på blocket/tradera.. Hur mycket är det värt ungefär? Vi har inte ens packat upp det ur kartongen än..

• solouniko

Hej tjejer, nu var det länge sen jag var in här.. Meeen, NÄR är det egentligen syskonvagnen kommer? Ska den visas på mässan som är här i krokarna, eller har den varit kanske?

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Stargirl
    solouniko skrev 2010-09-03 16:08:42 följande:
    Hej tjejer, nu var det länge sen jag var in här.. Meeen, NÄR är det egentligen syskonvagnen kommer? Ska den visas på mässan som är här i krokarna, eller har den varit kanske?
    Det finns väl inget bekräftat vad det är som ska visas. Men mässan är runt 15 sept iaf I Tyskland.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21