• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Evajejje
    Evajejje skrev 2010-08-26 16:45:39 följande:
    Hej! Tänkte fråga här om någon haft samma problem som jag. I somras gick vårt chassi sönder. Den silverfärgade "pluppen" som sitter i axeln på chassit, där de olika delarna sitter samman, ramlade av och hela sidan lossnade. Själva handtagsdelen lossnade alltså från resten av chassit. Vi fick hjälp på babyproffsen i Karlskrona (guld värt!) men med orden att det kan hålla två veckor eller två år. Är lite nervös varje gång jag använder vagnen nu. Har någon annan varit med om detta och vad gjorde ni i så fall? Finns "pluppen" som reservdel tro? Tacksam för svar/hjälp!
    Ingen som vet?
  • Minatre
    Minatre skrev 2010-08-27 09:47:25 följande:
    Hej i tråden. Måste höra med er om någon vet vad man kan göra när bromsen på buggan gått sönder. Alltså vajen gick av när jag drog åt den för att ställa den i "bromsläge". Det är ingen ny vagn (köptes 2007) så den går väl inte på någon garanti antar jag...
    Ingen som vet om det finns reservdelar? Måste ju ha en fungerande bugga.
  • zasata

Så nu är man CAM ägare! Den behövs tvättas, hur tvättar man klädsen bäst? Och torkar? Hjulen gnisslar lite och behövs göras rent, har inga nya än. Hur gör jag det bäst? Hur plockar man i sär det? Vanlig silikonspray sen eller?

• Asereht
    zasata skrev 2010-08-28 12:42:34 följande:
    Så nu är man CAM ägare! Den behövs tvättas, hur tvättar man klädsen bäst? Och torkar? Hjulen gnisslar lite och behövs göras rent, har inga nya än. Hur gör jag det bäst? Hur plockar man i sär det? Vanlig silikonspray sen eller?
    Jag tog av mina hjul och skrubbade dem i varmt vatten. Man kan även köra dem i diskmaskin. Sen var det silicon för hela slanten. Min vagn lät lite innan och går nu helt ljudlöst efter att ha smort alla hjul och plastdetaljer med friktion.

Klädslar har jag inte behövt tvätta än, har bara tvättat en fleecesufflett på skontvätt och sedan låtit den hängtorka. Funkade fint.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland

Zasata: 30 grader, inget sköljmedel. Silikonspray i alla rörliga leder och framhjulen men inte i bakhjulslagren som är självrengörande.

• zasata

Okej :) kan man torka i torkskåp eller torkrum?

• Fröken Småland
    zasata skrev 2010-08-28 14:04:57 följande:
    Okej :) kan man torka i torkskåp eller torkrum?
    Skulle tro att torkrum går bra om du är försiktigt med värmen men den torkar snabbt även i rumstemperatur.
  • straw2008

Vår son är närmare 90 cm långbord slår i huvudet i sufletten då den fälls upp....

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • ami
    BumbiB skrev 2010-08-27 14:42:32 följande:
    Hej,
    skulle behova lite hjalp....

Hur stora/ gammla/ langa var era barn innan ni fick sluta anvanda Cam eller Frog?

Ar Frogen(sittdelen) mindre an Cam? I sa fall hur mycket?

Skulle vara jatte glad for svar... inbillar mig att jag behover en ny vagn for vintern.... (skams lite.... vill ha...)
    Storebror somnade i lillasysters Frog. 4 år, 97 cm och väger 14 kg. Såg lite trångt och knöligt ut, men han sov gott, under sufletten :D
    Annars satt han i den iaf förra sommaren när han var 3 år utan problem. Suflett använde vi ibland. Då var han 93 cm.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21