• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-09 14:41:14 följande:
    Jag använder sådana där vanthållare (minihängslen). Har funkat bra.
    Fast jag menar vid selhålen, för att "klistra" åkpåsen mot ryggen. Tänker mig att man skulle ha en täckbricka som kan klämma åt runt selbandet. I mjuk och följsam silicon och så ett set med tygkåpor som man kan alternera efter färg på åkpåsen *spånar*
  • cotton

Hej tjejer! Har precis köpt vår vagn till vår bebis, en bugaboo cameleon off white special edition. Är galet nöjd. Vi beställde även vinterhjul (då bebis är beräknad till början av januari) samt en jättesöt åkpåse.

Vi bor i centrala Göteborg och utifrån allt vi läst och barnvagnstester vi tagit, verkar denna vagn passa våra behov bäst. Jag blev helt frälst när jag såg den! De vänner jag har som också kör buggan är också supernöjda.

Någon här som kört en bugga med vinterhjul... hur tyckte ni att den klarade sig?

• Fröken Småland
    cotton skrev 2010-09-09 14:57:40 följande:
    Hej tjejer! Har precis köpt vår vagn till vår bebis, en bugaboo cameleon off white special edition. Är galet nöjd. Vi beställde även vinterhjul (då bebis är beräknad till början av januari) samt en jättesöt åkpåse.

Vi bor i centrala Göteborg och utifrån allt vi läst och barnvagnstester vi tagit, verkar denna vagn passa våra behov bäst. Jag blev helt frälst när jag såg den! De vänner jag har som också kör buggan är också supernöjda.

Någon här som kört en bugga med vinterhjul... hur tyckte ni att den klarade sig?
    Grattis till en fin vagn! Jag tycker att den funkar ok med vinterhjul men helst kör jag med de vanliga då fjädringen blir dålig med vinterhjul och den blir trögstyrd. Men det är ju inte särskilt ofta som man behöver använda dem och det är bara att klicka bort och byta om man går in i ett köpcentrum t ex.
  • Senap
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 14:37:56 följande:
    Jag har haft en liten fundering på hur man skulle kunna få en åkpåse att sitta bra i vilken vagn som helst när det inte finns D-ringar i selen. Skulle man kunna sätta något, enligt påsklämmeprincipen, som hindrar åkpåsen från att glida? Jag skall banne mig uppfinna något bra
    Vanthållare! *tipsar*
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • cotton

Fröken Småland, tusen tack för tipsen!

Jag tror heller knappast vi kommer att använda vinterhjulen värst mycket. Dessutom bor vi i Göteborg, vita vintrar hör inte till vanligheterna här. Men visst, en vargavinter till och då kommer vinterhjulen väl till pass...

• Sofia8

Vi hade en icandy i ett par veckor men gudars vilket skit...lämnade tillbaka den precis och krävde pengarna tillbaka. Nu är vi tillbaks till våran älskade Cameleon med ståbräda. Avråder alla från att köpa en icandy. Skrikandes

Vilgot 3/2-2007 - Noomi 16/4 2010
  • Katjan

Är det någon som vet hur många kg ett barn får väga i liggdelen till cameleon?

• zelda04

Någon som testat elodies åkpåse i bugaboo Cameleon? De har så fina mönster!

• Fröken Småland
    Sofia8 skrev 2010-09-09 17:32:23 följande:
    Vi hade en icandy i ett par veckor men gudars vilket skit...lämnade tillbaka den precis och krävde pengarna tillbaka. Nu är vi tillbaks till våran älskade Cameleon med ståbräda. Avråder alla från att köpa en icandy. Skrikandes
    Va? Fick du häva köpet trots användning och fick pengar tillbaka? *impad* Vad var det som var värst med den då?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21