• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    Helene OSV skrev 2010-09-08 09:14:07 följande:
    Om man ska sy en suflett med ett vanligt vävt tyg utanpå, vad är bäst att ha som innertyg då?
    Typ lakansväv? Ett tjockare vävt (samma som yttertyget) Fleece??
    Såg att Mamma på vift hade använt markisväv!?
    Rent spontant tycker jag att ett vanligt vävt tyg är bäst. Jag skulle personligen aldrig försöka mig på att sy en sufflett i fleece, det lämnar jag åt tilvlerkarna. Hur stadigt tyget ska vara beror lite på yttertyget tycke rjag. Jag hade ett ganska tunnt och sladdrigt tyg som yttre och stagade då upp det hela med ett kraftigt bomullstyg på innsidan (typ för kraftiga dynor och liknande).
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.se
  • mamma på vift
    Helene OSV skrev 2010-09-08 09:14:07 följande:
    Om man ska sy en suflett med ett vanligt vävt tyg utanpå, vad är bäst att ha som innertyg då?
    Typ lakansväv? Ett tjockare vävt (samma som yttertyget) Fleece??
    Såg att Mamma på vift hade använt markisväv!?
    Håller med Asereht om att det är yttertyget som styr lite vad man har på insidan. På min sufflett som jag la i bildtråden har jag ett tunnt bomullstyg typ lakansväv på utsidan då ville jag ha ett kraftigare tyg på insidan så att jag kan använda suffletten under höst och vinter utan att det ska blåsa igenom. Jag valde markisväv då detta är ett ganska tunnt tyg men står emot väta och blåst. Även dralon fungerar bra.

Har du ett kraftigare vävt bomulltyg så kan du använda vanligt bomulltyg alá lakansväv. Annars skulle jag som sagt satsa på markisväv eller dralon.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Helene OSV
    mamma på vift skrev 2010-09-08 10:32:54 följande:
    Håller med Asereht om att det är yttertyget som styr lite vad man har på insidan. På min sufflett som jag la i bildtråden har jag ett tunnt bomullstyg typ lakansväv på utsidan då ville jag ha ett kraftigare tyg på insidan så att jag kan använda suffletten under höst och vinter utan att det ska blåsa igenom. Jag valde markisväv då detta är ett ganska tunnt tyg men står emot väta och blåst. Även dralon fungerar bra.

Har du ett kraftigare vävt bomulltyg så kan du använda vanligt bomulltyg alá lakansväv. Annars skulle jag som sagt satsa på markisväv eller dralon.
    Dralon?

Det är Jofotex vävda landskapstyg jag hade tänkt använda (men tänkte försöka få tag i ett mönster först och testsy nån suflett innan jag sätter saxen i det)
  • mamma på vift
    Helene OSV skrev 2010-09-08 10:35:53 följande:
    Dralon?

Det är Jofotex vävda landskapstyg jag hade tänkt använda (men tänkte försöka få tag i ett mönster först och testsy nån suflett innan jag sätter saxen i det)
    Ok då skulle jag ta markisväv eller dralon på insidan, landskapstyget är ju ganska tunnt som lakansväv. Dralon finns bla på stoff och stil. Om du går in på Hemtextilier och sedan utomhustyg så finns det där.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • MiaEd

Jag bara måste få skriva av mig lite..

Jag hade sån fruktansvärd otur idag, redan lite försenad på väg att hämta storebror så går ena hjulet sönder, jag kör på något väldigt vasst..
    Det var skum överallt! Innebär det att jag har bugaboos skumhjul på min frog? Alltså dom "nya" hjulen.. 

• Asereht
    MiaEd skrev 2010-09-08 18:03:22 följande:

Jag hade sån fruktansvärd otur idag, redan lite försenad på väg att hämta storebror så går ena hjulet sönder, jag kör på något väldigt vasst..
    Det var skum överallt! Innebär det att jag har bugaboos skumhjul på min frog? Alltså dom "nya" hjulen.. 
    Verkar så för jag har inget skum i mina.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.se
  • MiaEd

Okej, ja då kanske jag inte behöver byta ut båda hjulen imorgon då.. Tack och lov så hade Bonti hjul inne i butik!! Känns lite mer safe än att beställa online, behöver ju hjul typ nu :P

• Fröken Småland
    MiaEd skrev 2010-09-08 18:03:22 följande:

Ouch! Frog har inte skumhjul som original utan då har förra ägaren bytt ut hjulen. Har aldrig hört talas om att de gått sönder
  • MiaEd

Den gick väldigt sönder och jag hade ett långt skumspår efter mig... Tror ni jag behöver byta andra hjulet med?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21