• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mallan brallan
    Vacker Utsikt skrev 2010-09-08 21:13:16 följande:
    Nån mer än jag som har haft problem med att framhjulen gnisslar väldigt mycket? O i så fall, hur har ni åtgärdat det? Är det kanske något man bör reklamera? Vagnen är bara två månader gammal..
    Mina framhjul gnisslar, men vagnen är bara en vecka.
    Kan ju va plast som ligger å låter.
    Jag tänkte ba spruta på lite siliconspray, det brukar göra susen!
  • Fröken Småland
    Vacker Utsikt skrev 2010-09-08 21:13:16 följande:
    Nån mer än jag som har haft problem med att framhjulen gnisslar väldigt mycket? O i så fall, hur har ni åtgärdat det? Är det kanske något man bör reklamera? Vagnen är bara två månader gammal..
    Reklamera! På en äldre vagn utan reklamtionsrätt kan man smörja med siliconspray med gott resultat.
  • Vacker Utsikt
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 21:25:04 följande:
    Reklamera! På en äldre vagn utan reklamtionsrätt kan man smörja med siliconspray med gott resultat.
    Har redan reklamerat chassit! Känns som om jag har fått ett måndagsex!
  • jean1
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 19:50:18 följande:
    Ouch! Frog har inte skumhjul som original utan då har förra ägaren bytt ut hjulen. Har aldrig hört talas om att de gått sönder
    Vi fick "punka" på vårt ena skumhjul i somras. Det var plötsligt bara helt mjukt, ingen skada syntes men inget skum kom ut heller. Skumt . Vi fick ett nytt utan problem iaf!
  • Ängelii

Hej

Har försökt läsa i tråden men hittar inte det jag söker, jag vet att jag har sett någon mailadress til någon på bugaboo som kan svenska. Vill någon vänlig själ skriva den adressen  igen?

PÅ förhand stort tack för hjälpen!

• MiaEd
    jean1 skrev 2010-09-08 22:13:51 följande:
    Vi fick "punka" på vårt ena skumhjul i somras. Det var plötsligt bara helt mjukt, ingen skada syntes men inget skum kom ut heller. Skumt . Vi fick ett nytt utan problem iaf!
    Haha det var skum över hela hjulet och värsta spåret efter mig.. så nog vill jag påstå att det var ett skumhjul.. och trasigt är det :-P

Synd att det inte finns några kvitton eller något, får se till att spara på nya :) 
  • LillaG
    Mamma Bondesson skrev 2010-09-08 20:22:29 följande:
    Behöver lite tipps från er som haft Cammen i någon sässong redan. Min son är 3,5 månad nu och vi har precis bytt till sittdelen då han vantrivdes i liggdelen och ville komma upp och titta. Han stortrivs men nu är jag orolig för att det blir svårare att bädda varmt åt honom i vinter. Hur gjorde ni som hade så små i sittdelen under vinterhalvåret? Ska jag köra med ett rejält vinteroverall till honom eller är det lönt att investera i åkpåsen redan denna vinter fast han inte utnyttjar hela och fotdelen kommer att vara tom?

Tippa? Råd? Har ni bilder på hur ni gjorde med era små? Hur ser åkpåsen ut "påmonterad"? Tacksam för all hjälp jag kan få...
    Jag har ett oktoberbarn & hade åkpåse från början. När det blev kallare var det både overall & filtar i åkpåsen som gällde dessutom.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • bohusbebis

Frågade i Bee-tråden, men det kanske är fler vakna här...

Gamla Bee-åkpåsen passade tydligen inte ALLS i nya Bee+? Vafför inte de då? Nån som vet?

• Asereht
    MiaEd skrev 2010-09-08 22:29:08 följande:
    Haha det var skum över hela hjulet och värsta spåret efter mig.. så nog vill jag påstå att det var ett skumhjul.. och trasigt är det :-P

Synd att det inte finns några kvitton eller något, får se till att spara på nya :) 
    Tipsar om att det ligger ett par Frog bakhjul på Tradera ifall du inte har lust att investera i nya.

(inte mina alltså)
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.se
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2010-09-09 09:16:46 följande:
    Frågade i Bee-tråden, men det kanske är fler vakna här...

Gamla Bee-åkpåsen passade tydligen inte ALLS i nya Bee+? Vafför inte de då? Nån som vet?

Storleksmässigt passar den men den har inte samma fästanordningar så den ligger bara och flyger runt som vilken påse som helst. Vi Buggafolk är ju lite bortskämda med att åkpåsen faktiskt sitter där den skall sitta även när barnet rör sig
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21