• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MiaEd
    Snoppan skrev 2010-09-09 12:30:08 följande:
    Ska man köpa vinterhjul till camen?
    Ja det tycker jag :)
  • Snoppan

Asså hur svårt e det att köra med Cam på vintern?

• Asereht
    MiaEd skrev 2010-09-09 12:09:35 följande:
    Var inne på Bonti idag och köpte ett nytt precis likadant hjul som jag har kvar helt för 400kronor.. Blev inte klok på vad det var för hjul, dom kallar dom för Bugaboolufthjul fast det kom skum ur mitt ena :P det svär jag på..

Eftersom att vi räknar med att köra vagnen ett bra tag till så känns det bättre att investera i helt nya hjul :) Men tack ändå för tipset om tradera! 
    Då är det förmodligen ett froghjul dvs ett lufthjul som tidigare lagats med sk "hjul på burk" och det är en form av skum som man sprutar in i hjulet.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.se
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 12:36:59 följande:

Ett babynest är pyttelitet och passar bara några få månader så hoppas verkligen du blir överbjuden.

Mmmm slarvigt av mig att inte titta närmare på den, men varför skriva i annonsen att den går att använda tills barnet inte åker vagn längre.... Börjar de gå själva vid 6 månaders ålder eller ska de ha den som mössa tro...
  • Asereht
    Snoppan skrev 2010-09-09 12:37:34 följande:
    Asså hur svårt e det att köra med Cam på vintern?
    Bor man där vi bor så behövs det vinterhjul. Kommer det snö så blir det bara plogat ute på stora vägen. Det är svårt nog att ta sig fram med stora hjul, små är inte att tänka på.
  • Snoppan

Happ! Då blir det väl till att köpa det då :)

• Asereht
    Snoppan skrev 2010-09-09 12:42:10 följande:
    Happ! Då blir det väl till att köpa det då :)
    Det handlar nog en hel del om hur det ser ut där man bor och hur man rör sig. Rör du dig bara inne i stan och på välplogade vägar funkar det säkert toppenbra utan men här skulle vi inte komma någonstans.
  • bohusbebis

Puh, jag slapp babynestet.... Började just fundera på hur jag kunde sy om den till fotsäck...

• Noiis
    bohusbebis skrev 2010-09-09 12:46:16 följande:
    Puh, jag slapp babynestet.... Började just fundera på hur jag kunde sy om den till fotsäck...
    haha
    Babynestet är som namnet antyder till bebisar jäkligt klantingt av dom att skriva så!

När jag hade en UJ så passade been helt okej i den. satt lika som en oth åkpåse. så jag skulle nog faktiskt satsa på att köpa bugaboos universal åkpåse så den passar kanon i en vagn och helt okej i den andra
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21