• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Machina skrev 2010-09-22 14:05:37 följande:
    Jag har nyligen köpt en begagnad Bugaboo frog, nu är det så att jag tänkte tvätta alla tygdelar men jag kan inte få loss suffletten. Någon som kan tala om för mig hur jag ska göra snäääälla :)
    Det är bara att vrida loss dem. Om du tittar noga så ser du att de är som en C-formad klammer runt ramen. Bara att vrida lite samtidigt som du drar utåt så lossnar de. Tror inte att det går att dra sönder dem Man kan också bara dra ut sufflettbågarna ur fästena. Sätt ihop suffletten så att de två bågarna sitter intill varandra och ta sen tag i båda bågarna nära ett av fästena och dra rakt upp. Bågarna sitter fast helt utan fästanordning så de kommer att lossna lätt utan att ta skada

Lycka till! Tvätta i 30 grader och inget sköljmedel.
  • Fröken Småland
    solouniko skrev 2010-09-22 14:19:15 följande:
    Det lär ju isåfall "billigt", tänkte att den skulle kosta kring 14-15 ungefär.. Men ja, jag ska ju inte klaga om den är billigare såklart
    Fast det blir ju ungefär de pengarna när man köper till en extra ram för syskonfunktionen....
  • Machina
    Fröken Småland skrev 2010-09-22 14:31:28 följande:
    Det är bara att vrida loss dem. Om du tittar noga så ser du att de är som en C-formad klammer runt ramen. Bara att vrida lite samtidigt som du drar utåt så lossnar de. Tror inte att det går att dra sönder dem Man kan också bara dra ut sufflettbågarna ur fästena. Sätt ihop suffletten så att de två bågarna sitter intill varandra och ta sen tag i båda bågarna nära ett av fästena och dra rakt upp. Bågarna sitter fast helt utan fästanordning så de kommer att lossna lätt utan att ta skada

Lycka till! Tvätta i 30 grader och inget sköljmedel.
    Tack tack tack :) Jag höll på att bli galen :)

Om det är någon i sthlms trakten som har en liggdel till salu så får ni gärna pm:a mig :)
  • solouniko
    Fröken Småland skrev 2010-09-22 14:32:13 följande:
    Fast det blir ju ungefär de pengarna när man köper till en extra ram för syskonfunktionen....
    Jaha så den kommer säljas som singelvagn och om man vill får man köpa tillbehör för att få det till en syskonvagn? Trodde det var en "syskonvagn" och då borde ju såklart båda delarna ingå tycker jag.. Men det var ju den summan vi hade förväntat oss ungefär så det blir nog ändå rätt bra
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Hannah74

Hej.
    Nu har jag efter mkt mailande fram och tillbaka fått ett ordentligt svar att det INTE är ok att länka till sina egna auktioner.

Vi har som sagt fått annat besked förut och tom fått tillbakadragna tillsägningar av moderatorer för att de sagt till att man inte får det, men att vi sedan fått det ( det har skyllts på att vissa moderatorer inte vetat om att det var tillåtet att länka så att vi fått felaktiga "varningar")

Men nu är det iaf inte så.

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503
  • Jossanjo

Det kanske är okej att länka i en tradera-tråd till tradera-aktioner men inte här.
    Vilket de flesta vet och oxå försökte berätta. men nu är det utrett, det är bra.

Småland, undrar om du har en länk på åkpåsarna ni prata om, som bara fanns i usa.
    Skall få besök därifrån snart å undrade om jag skall be om lite grejer.

• Noiis

Jo de va bas Koster! Som folk fynat på ebay. Jag kan fixa bild i kväll sen även på den som de va PF tryck på!

• Fröken Småland
    solouniko skrev 2010-09-22 14:40:16 följande:
    Jaha så den kommer säljas som singelvagn och om man vill får man köpa tillbehör för att få det till en syskonvagn? Trodde det var en "syskonvagn" och då borde ju såklart båda delarna ingå tycker jag.. Men det var ju den summan vi hade förväntat oss ungefär så det blir nog ändå rätt bra
    Jag tror att Donkey klassas som en singelvagn precis som t ex PT och då är självklart syskonsits tillval.
    Machina skrev 2010-09-22 14:37:01 följande:
    Tack tack tack :) Jag höll på att bli galen :)

Om det är någon i sthlms trakten som har en liggdel till salu så får ni gärna pm:a mig :)
    Man får inte efterlysa i tråden så där *skäller på*. Sätt en köpes-annons på Köp&Sälj vetja
  • Fröken Småland
    Jossanjo skrev 2010-09-22 15:04:23 följande:
    Det kanske är okej att länka i en tradera-tråd till tradera-aktioner men inte här.
    Vilket de flesta vet och oxå försökte berätta. men nu är det utrett, det är bra.

Småland, undrar om du har en länk på åkpåsarna ni prata om, som bara fanns i usa.
    Skall få besök därifrån snart å undrade om jag skall be om lite grejer.
    Jag har en gammal sparad bild, häng kvar...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21