• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mamma på vift
    LyckligaStina skrev 2010-09-23 09:57:49 följande:
    Min 20-månaders är 90 cm lång och sitter inte bra i vår cam, han är för lång helt enkelt Obestämd
    Och min 3 åring på 90 cm sitter fortfarande bra tycker jag och han klagar inte.
    Men alla tycker vi olika och tur är väl det
    Home Is Where The Heart Is
  • straw2008

Vår 90+ tvååring får inte plats,eller det ser ut som herrejösses i alla fall.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • MiniM3

Min 90 plus sitter bra när det är sommarkläder men absolut inte nu ... när hon blir några cm längre..

• Noiis

Noa satt inte heller bra i sin cam och han är väl 92 cm. inte för att han gnällde, men jag tyckte att de såg illa ut! och han va precis på väg att ha huvudet upp i sufletten.

medans i bee plus så sitter han kanon bra och jag kan om jag skulle ha lust även ha han på lägsta läget, då e de rätt trångt. men han slår inte i huvudet i sufflan!

Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Katjan

MIn 1 1/2 åring på 95 och min 3 åring på 108cm sitter inte alls bra i cam. Huvudet buktar ur sufletten samt benen är för långa och ser helt sjukt ut när de sitter i vagnen.

Det är väl olika ifrån barn till barn hur länge de kan använda Cameleon.

• Miniigirl

Okej, tack för alla svar!
    Min 3½åring sitter ju inte i vagn längre, händer någon gång ibland bara, men tänkte skaffa oss en ståbräda till honom istället! Han är ju strax över 90cm(skulle jag tro) så då vet jag att han skulel få plats iallfall, om det behövs!
    Och lillebror lär ju få blats ett ag till!

Men, är det dumt att satsa på en sådan vagn till en 1½åring?
    Är det bättre att köpa en sulky?

• Armani

Vår 2-åring (skulle tippa på drygt 90 cm) sitter hur bra som helst i lillebrors Frog

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Armani

På tal om ståbräda förresten ... Är det nån av er som har Easy Rider till sin Bugaboo? Är den bra, eller är den mest bara klumpig? Sen jag och mina färgkombinationsproblem (långt ord ).... Har just nu en röd sittdel och en suflett i denim, men är sugen på en grå sittdel, vad tror ni om den kombinationen, skulle det se heldumt ut? Provade att matcha på nån sida men där fanns inte denim. Eller ska man satsa på helt i denim ist? Svårt svårt...

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • bohusbebis
    Miniigirl skrev 2010-09-23 13:02:59 följande:
    Men, är det dumt att satsa på en sådan vagn till en 1½åring?
    Är det bättre att köpa en sulky?
    Det borde finnas "terränghjul" till Bee+:en. Tycker den är helt suverän i sitsen/modellen i stort, men kan tycka att de små hjulen är en begränsning för hela vagnen... (både vår 5-åring och vår 2-åring sitter bra i Bee+)
  • Evajejje

Hej! Här en cam med det gamla chassit, med vingmuttrar, men funderar på att köpa ett nytt chassi. Passar allt från det gamla chassit det nya också? Lufthjulen tex? Skulle vara lite sur att upptäcka en sån sak försent...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21