• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • ami

Hoppas få svar av nån härinne, gissar att någon har Acta Graco Logico-S babyskydd. Går det att förlänga bältena? De är ju galet korta! Tack snälla om nån vet..

• Fröken Småland
    Fornell skrev 2010-09-22 21:08:54 följande:
    Är på gång att köpa en begagnad bugga, har läst att det kom ett bättre chassi 2008 eller 2009, någon som vet mer om detta ??
    Bättre och bättre.... De nya hade ju många problem med reklamationer. Jag skulle hellre köpa ett av den äldre modellen, med vingmuttrar för höjdjustering. Står mera i FAQ, länk i TS
  • mammatill2härligavildar
    ami skrev 2010-09-23 00:28:21 följande:

Hoppas få svar av nån härinne, gissar att någon har Acta Graco Logico-S babyskydd. Går det att förlänga bältena? De är ju galet korta! Tack snälla om nån vet..

Jag har det babyskyddet och upplever inte att det är så kort. Min son satt i det tills han var 10 månader (bara då och då på slutet) och fick plats i bältena bra. Vi köpte vårt babyskydd 08, om ditt är köpt annat år kansk det är annorlunda. Hoppas annars att nån vet hur man förlänger.  Men jag skulle nog inte våga göra det eftersom det är en säkerhetsgrej, så man inte gör fel liksom.
  • mammatill2härligavildar

Men kom på att har du sett knappen längst ner i "fotändan" på skyddet. Den man trycker in så man kan dra i remmarna som går över armarna och dra ut dem så de blir större??? Tänkte att om din bebis är alldeles ny kanske du missat det:)

• straw2008

Bor oxå på odenplan o som sagt här finns flera som kan laga :0)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Fornell
    Fröken Småland skrev 2010-09-23 06:33:03 följande:
    Bättre och bättre.... De nya hade ju många problem med reklamationer. Jag skulle hellre köpa ett av den äldre modellen, med vingmuttrar för höjdjustering. Står mera i FAQ, länk i TS
    Ok, tack
  • Miniigirl

Hur stora barn får plats i en frog eller gecko?

• Diana och Thea
    Miniigirl skrev 2010-09-23 09:26:29 följande:
    Lika stora som i en Cameleon. Geckons suffla kan man dessutom höja litegrann.
    Thea & Max
  • Fröken Småland
    Miniigirl skrev 2010-09-23 09:26:29 följande:
    De flesta treåringar får plats
  • LyckligaStina

Min 20-månaders är 90 cm lång och sitter inte bra i vår cam, han är för lång helt enkelt Obestämd

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21