• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fornell

Är på gång att köpa en begagnad bugga, har läst att det kom ett bättre chassi 2008 eller 2009, någon som vet mer om detta ??

• han

jag vet inte om jag fick svar på min fråga Drömmer läser tråden varje dag men men man kan ha missat det ändå...men frågan var om bugaboos nya åkpåse är tillräkligt varm för den kallaste vinter så man kan ha bara en fleece overall på sin bebis? bor i stockholm :) tack för svar och kanske man kan lägga in i faq den information.

• Solrosskogen
    Stargirl skrev 2010-09-20 10:34:53 följande:
    Ja det har jag hört. Men bara i typ 50 exemplar. Den är jättesöt, älskar Turkost och ihop med en svart tailored fabric har man en helt svart om man vill.
    vad kommer den kosta?
  • straw2008

Jag tycker den nya räcker locket är tjockt o mysigt o har dragsko, den gamla är mest som en sladdrig fleecefilt o denna nya är tjock stadig o superskön.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • aloevera

HJÄLP!!! Please!!

Jag har en Bugaboo Frog och bromsvajern har gått av, vilket innebär att bromsen inte funkar alls... Bor i Stockholm och jag har frågat runt lite i olika cykeläffarer och verkstad men har inte hittat någon som kan reparera detta.
    Kan någon tipsa mig om nån Bugaboo verkstad?? finns det?

• han
    straw2008 skrev 2010-09-22 22:30:53 följande:
    Jag tycker den nya räcker locket är tjockt o mysigt o har dragsko, den gamla är mest som en sladdrig fleecefilt o denna nya är tjock stadig o superskön.
    tack! då slår jag till med en sån snarast! undra vilken färg hmm har en gråbas med offwhite top just nu tänkte eventuellt byta till den oranga topseten nu till hösten...kanske en bubbelgum rosa åkpåse. tycker det är synd att det inte kom fler nyheter på mässan :) vill ju ha fler färger att välja bland!
  • mollan nu
    aloevera skrev 2010-09-22 22:34:52 följande:
    HJÄLP!!! Please!!

Jag har en Bugaboo Frog och bromsvajern har gått av, vilket innebär att bromsen inte funkar alls... Bor i Stockholm och jag har frågat runt lite i olika cykeläffarer och verkstad men har inte hittat någon som kan reparera detta.
    Kan någon tipsa mig om nån Bugaboo verkstad?? finns det?
    jag bor vid odenplan och kan fixa
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • aloevera
    mollan nu skrev 2010-09-22 23:03:12 följande:
    jag bor vid odenplan och kan fixa
    Gulligt av dig, men vajern har gått av hel och hållet. Man måste specialbeställa den för att installera den enligt en snäll cykelreparatör som försökt laga den...
  • Noiis

jag funderar fortfarande på om alla mina tillbehör till camen som jag har hemma. man får ju inget för de på beg. marknaden... e de inte bättre att spara sakerna OM man nu skulle få barn igen? eller e jag knäpp som sparar på mig?

Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • mollan nu
    aloevera skrev 2010-09-22 23:09:50 följande:
    Gulligt av dig, men vajern har gått av hel och hållet. Man måste specialbeställa den för att installera den enligt en snäll cykelreparatör som försökt laga den...
    hylsan är väl hel. Svarta plasten runt om menar jag. Det man gör är att köpa en vajer med en gjuten nippel och en som går att skruva fast. typ denna:
    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Reservdelar/Reparationssats-vajer/
    Har lagat minst 50 cykelvajrar på det sättet och det funkar hur bra som helst. Självklart kan skruven släppa om man inte justerar in bromsen rätt. Men det går att lösa.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21