• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Armani
    LyckligaStina skrev 2010-09-23 21:17:10 följande:
    Röd och denim är den finaste kombon enligt mig!

Kanske får hålla på den ett tag till då
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • jean1

Någon som har Elodie Details åkpåse i sin Cam? Är ni nöjda med den?

• Leo och Elliots Mamma
    jean1 skrev 2010-09-23 22:57:02 följande:
    Sisodär nöjd. Funkar helt ok till ett mindre barn. Men e lite liten i stl för vår 2 åring, ca 95 cm, nu till vintern. Å dessutom åker den ner HELA tiden när man har den i sittdelen. Så vi ska köpa  Bugaboos egna ist som sitter fast. Det är verkligen sååå störande när den åker ned hela tiden... Men snygg e den, vi har den i svart "sammet" och guld krona. Jätte söt men inte så praktisk...
  • lolo21
    jean1 skrev 2010-09-23 22:57:02 följande:
    Valde en 7AM istället, och har vart sjuuukt nöjda med den. Nu är strl M för liten, så det blir en strl L till vintern. Så otroligt varm o skön, snygg och sitter hur bra som helst i camen.
  • jean1
    lolo21 skrev 2010-09-24 08:10:55 följande:
    Valde en 7AM istället, och har vart sjuuukt nöjda med den. Nu är strl M för liten, så det blir en strl L till vintern. Så otroligt varm o skön, snygg och sitter hur bra som helst i camen.
    Ok, det står mellan en Elodie och en 7am faktikst. Misstänker att 7am räcker lite längre... Många som verkar nöjda med dem i sina buggor också.
  • Joddan

Har man verkligen åkpåse till barn över 1 år? Tycker det känns onödigt? De har ju overaller etc på sig? Hur ska de få plats i en åkpåse?
    Min son är nästan 90 cm.. 

Silas 2009-03-03 minigard.blogspot.se
  • Steph

En rådfråga TILL ER Buggaboo kännare.

Jag har en Bugga cam tror det är en 08 köpte den begagnad nämligen.
    Iallfall det är hadtaget med två vita "klämmor" på sidorna om ni förstår.

Iallfall när jag lyfter upp våran vagn från våra 2 trappor smååå trappor upp så åker vårat handtag upp på högra sidan.
    Är det något mna kan åtgärda eller rekomunderar ni att köpa ett nytt chassi. ???

tacksam för snabbt svar
    stephie

• lolo21
    Joddan skrev 2010-09-24 13:55:45 följande:
    Har man verkligen åkpåse till barn över 1 år? Tycker det känns onödigt? De har ju overaller etc på sig? Hur ska de få plats i en åkpåse?
    Min son är nästan 90 cm.. 
    Oj jag skulle absolut inte vilja vara utan åkpåse till Wille, men så sover han ofta middag ute också iofs. Och vi åker alltid buss och promenerar massor, det kanske är skillnad om man mest åker bil och inte är ute så mkt. Overall går så bra att få plats med, iaf för oss. Ska kanske tillägga att Wille är liiiten, 80 cm och 11 kilo, tre år på lördag. Så det där med att få plats har aldrig vart ett problem för oss.
  • jean1
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-09-24 07:54:40 följande:
    Sisodär nöjd. Funkar helt ok till ett mindre barn. Men e lite liten i stl för vår 2 åring, ca 95 cm, nu till vintern. Å dessutom åker den ner HELA tiden när man har den i sittdelen. Så vi ska köpa  Bugaboos egna ist som sitter fast. Det är verkligen sååå störande när den åker ned hela tiden... Men snygg e den, vi har den i svart "sammet" och guld krona. Jätte söt men inte så praktisk...
    Tack för bra och utförligt svar. Då blir det nog ingen från ED, skulle störa ihjäl mig om den höll på att glida ner hela tiden...!! Kanske det blir en rosa från Bugaboos egna till slut ändå, den nyare som tydligen ska vara varmare men som ingen bekräftat (?).
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21