Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

De säljer fortfarande Bugaboo i Mölndal, köpte min Bee där i april förra året.

• Fröken Småland
    Kronärtskocka skrev 2011-01-13 11:03:09 följande:
    Jag har inte varit där sedan vi hämtade vagnen hösten 09 men på deras sida på blocket står det att de är leverantörer. Ring och fråga.
    Jag svarade på detta inlägg där luscious konstaterade att Bugaboo inte stod med som leverantör på Mölndals Baby & Barns hemsida.
  • Fröken Småland
    Steph skrev 2011-01-13 11:58:15 följande:
    Tänkte höra med er...

Min dotter är 6månader ligger kanon fortfarande i liggdelen, men funderar om jag ska byta till sittdelen nu.
    Som det ser ut nu ska vi ha ett syskon till om 6månader och då kan jag inte ha kvar min älskade bugga.... Snyft...
    Vill så gärna köra sittdel också lite.

Är dte något att rekomunderasr??
    Ojojoj, du kommer ha lite att göra framöver Tycker också du skall belöna dig själv med en Donkey
  • Fröken Småland
    Steph skrev 2011-01-13 14:02:50 följande:
    hahahah jo det kan man lugnt påstå jag har 3 redan
    Så detta blir nummer 4:a och det var INTE med i våra framtidvisioner om man säger så.
    Jag hann likssom inte enns få min mens..
    gisses vad fel det kan bli..men vi får glädjas.
    Inget att hänga läpp över..när vår chok har lagt sig så glädjs vi enormt.
    SÅ du har rätt jag borde belöna mig med en Donkey :-P kan jag lägga upp det så till maken med ???
    Yes, skicka in honom i tråden bara så är det kirrat och klart sen. Stort grattis, det blir - annorlunda

Svar på din fråga: de flesta i tråden byter till sittdel runt 4-6 månader så du kan lugnt byta om du tycker att bebisen verkar nyfiken på omgivningen och missnöjd i liggande läge
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-13 14:32:14 följande:
    Och vilken bilstolsadapter passar gamla chassit?
    Kolla i FAQ. Ingen skillnad mellan gamla och nya chassit annat än på just höjdjusteringen. Alla tillbehör såsom bilstolsadaptrar, ståbrädor och annat passar lika bra på alla chassin (Cameleon/Frog/Gecko).
  • Fröken Småland
    Joddan skrev 2011-01-13 15:09:49 följande:
    Jag kollade den igår sist, hon har vinterhjul nu och de hatar jag . Men hon har typ aldrig smörjt den med silikonspray och sånt som jag gjorde stup i ett, tvätta osv. Lite repor tror jag. Men vad mer kan man tänka sig för en vagn från 07-08 tror jag.
    Normalskött med andra ord. Tror inte du behöver oroa dig Prus men kolla så den verkar ok innan du köper. Lite repor blir det snabbt och det tror jag alla har. Annars har de inte använt sin vagn ordentligt
  • Fröken Småland
    Joddan skrev 2011-01-13 15:56:35 följande:
    Rött är så fint till denim. Du behöver ett rött parasoll också! Hade jag till min denim .

Jag har eventuellt en Frog på g. 2000:- för en frog med både vinröd och svart klädsel. MEN säljaren sa att den var lite skev, inte till synes utan när man kör. Hon trodde den skulle kunna gå att laga. Går det? Help!
    Ibland kan det vara så enkelt som att man behöver byta plats på hjulen för att få bättre balans i vagnen, när de är så lätta och lättstyrda är de ju också väldigt känsliga för minsta lilla skevhet. Men det kan ju vara bra mycket värre än så förstås och då tror jag det är nytt chassi som gäller.
  • Fröken Småland

Förresten; jag vågar knappt skriva detta för det känns som att det är något jag drömt... Men var det inte något med att man kan ta bort alla hjul och ställa sig på och trycka till framaxeln lite för att bota skevhet? Jag tror att thj kan veta något om det i så fall men risken är stor att jag har drömt

• Fröken Småland
    John och Linas mamma skrev 2011-01-13 16:56:35 följande:
    Känner igen det där jag med
    Kanske vi träffades i min dröm? Drömmer
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21