Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Asereht skrev 2011-01-12 08:50:50 följande:
    Det finns en namne här som gärna åker i fint pyntad bugga, man kan ju aldrig få för mkt tillbehör.
    Haha, ignorera Asereht, hon behöver inte köpa mer. Tror hon är på väg att bli värre än jag Förvånad Flört
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-01-12 10:18:25 följande:
    Fast jag tror inte pallen går att sätta på den nyare ståbrädan...
    Nej, det stämmer tyvärr. Däremot vill jag minnas att jag läste någonstans att Buggypod passar på Bee, även om Buggypod själva avråder. Någon som vet mer eller till och med har testat?
  • Fröken Småland
    LHUF skrev 2011-01-12 11:26:53 följande:
    så det finns inte ståbräda med pall som passar på en begagnad bugga?  eller måste man ha en begagnad ståbräda?  
    Jag tror inte att den gamla ståbrädan säljs i butik längre, men det går ju ringa runt och kolla. Jag tänker mig att det borde bli en del gamla ståbrädor "över" när den nya kom eller så kanske de reade ut den gamla. Pallen (som inte är Bugaboo original, det vet du kanske?) passar bara på den gamla ståbrädan. Finns hos barnbutiken.net ifall du vill kolla på den. Den gamla ståbrädan funkar på gamla och nya modeller av Bugaboo men inte på Bee, varken den nya eller gamla. Däremot så passar nya ståbrädan (som inte kan ha pallen på) på alla Bugaboo, alla åldrar och modeller.
  • Fröken Småland
    LHUF skrev 2011-01-12 11:36:34 följande:
    ah tack  så får man leta på blocket då..  jo såg att det inte var bugaboo original på någon sida.. men såg någon annan bräda med en pall som en cykelsadel som skulle passa vad jag förstod
    Alltså Tiny Toten (tror den har bytt namn) är inte original men den behöver en original Bugaboo ståbräda av äldre modell att fästas på. Hänger du med?

Det finns en annan modell som är mer som en påhängscykel, är det kanske den du menar? Vad heter den nu igen? Något flicknamn? Alma? Nej, jag babblar om något som jag inte vet
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-12 11:49:07 följande:
    jisses va kul,  en sådan vill jag ha, så kan vi ha den på när K är med. (så sitter jag )
    Haha, en Tiny Tot till T och en Bibi till dig så får nog K ont i ryggen
  • Fröken Småland
    chazbo skrev 2011-01-12 12:01:44 följande:
    Hallon alla bugga proffs när bytte ni till liggdelen? Är så förbenat trött på liggdelen och vår kille som blir fyra månader nästa onsdag börjar bli stor att ha i liggdelen. Han väger redan över åtta kg....
    Det är inte så mycket vikten och längden som får avgöra utan snarare hur sugen han är på att komma upp? Är han nöjd i liggdelen så lär den ju passa tills han är närmare året men är han missnöjd och gör situps så prova att byta redan nu. Sittdelen är ergonomisk och skadar honom inte. De flesta trådbarn har varit runt 4-6 månader även om det finns de som bytt redan vid två månader och så sent som åtta-nio månader.
  • Fröken Småland
    withhope skrev 2011-01-12 17:16:15 följande:
    Fröken Småland: var det inte du som skulle maila bugaboo om plastbrickor till hjul som vobblade? Hur gick det? Tänkte om man blev i samma sitts?
    Jupp, det var jag! *räcker upp handen*

Det här svaret fick jag:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tack för ditt email.

Jag beklagar att dina Bugaboo Bee+ hjul slår fram och tillbaka. Vi tror oss ha funnit en lösning på det här problemet. Än så länge är den bara i pilotstudiestadiet och testas av vanliga konsumenter. Om de/ni tycker att lösningen avhjälper problemet kommer vi gå vidare och producera ett mer permanent serviceset samt justera vidare produktion av Bugaboo Bee+.

Om du är intresserad av att vara med i vår studie och testa lösningen så kan jag skicka den per post. Jag ringer dej då efter ca två veckors användning för att få din feedback.  

Först måste jag dock be dej om några uppgifter för din Bugaboo Bee+:

-       Serienummer chassi (160…)

-       TAG number chassi (X010…)

-       Serienummer stol (160… klistermärke på ryggstödet)

Snälla skicka också inköpsdatum samt vart vagnen är köpt.

Tack på förhand!

• Fröken Småland

Jag har egentligen inte stört mig så jättemycket på att Bee vobblar, det är mest när man har bråttom och småspringer som det sätter igång. Men jag hoppas att åtgärden kommer att hjälpa, det är ju ganska jämförbart med gamla Bee där man fick "bromsklossar" skickade till sig. Sen tycker jag det är bra att de ändrar i sin produktion; gör om, gör rätt!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21