Hannah74 skrev 2011-01-11 12:00:28 följande:
Men - kanske dum fråga- kan man tänka att man kan få mer för en bwgagnad på blocket m vingmuttrar om den är i bra skick än en lite nyare fräschare med snäpp?
Jag skulle betala mer för ett vingmutterchassi, ja. Men de börjar bli gamla (och välanvända) så värdet är inte särskilt högt på dem heller.
HugoochVilma skrev 2011-01-11 12:11:33 följande:
Lite snabb hjälp här! Har precis satt på stäbrädan på bugaboo cam, men hur/var fäster jag den med tillhörande snodd när den inte ska användas??? snodden räcker ju knappast upp till handtaget....
Kardborren skall fästas på pinnen ovanför varukorgen, den som är det centrala staget i chassit.
Bellbox skrev 2011-01-11 12:27:12 följande:
Jag gissar på nej

LHUF skrev 2011-01-11 11:56:08 följande:
aha, då fattar jag.. men om dom nu haft så mkt problem med de nya fästena så borde dom ju förbättrat dom? tyckte det var någon som skrev om det för några sidor sedan att chassin efter ett visst år var säkrare?
jaja får vara försiktig helt enkelt
Precis; jag hävdar att självklart hade Bugaboo bytt ut om det nu var "SÅ mycket problem" (som det oftast framställs här i denna tråden... men visst finns de som har haft otur eller hanterat vagnen fel.
Sen det FÖRSTA av chassina med snapfästen hade en skruv istället för en popnit; det är alltså popniten som inte alls haft så stora problem!Ja JAg fick då sålt den direkt för 6500 utan tillbehör ö.h.t så jag är nöjd

Stort grattis till den försäljningen! Men för bara några år sen kostade en ny Bugga 8.700 och såldes två år gamla för 6.500 så det är (främst) de tiderna jag refererar till. Nu kostar den så mycket så jag inte ens vill tänka på det och andrahandsvärdet ligger på dryga 50 % istället för 75 %. Det påstår jag beror på chassiproblematiken även om man självklart måste väga in det faktum att begagnatmarknaden är mycket större numera då det säljs fler Buggor i Sverige.