Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Hannah74 skrev 2011-01-09 14:11:44 följande:
    Köp båda begagnat. Jag har fem olika i källaren för olika behov:)
    Precis så skall det låta!
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-11 10:34:33 följande:
    Sjukhus mamman - så sant! Frk S- men jag trodde 07 va med vingmuttrar. Ska kanske sikta in mig på korrens(? Vart håller hon hus? Tar körkort ) och köpa till en liggdel till den... Men drömmen är ju en denim 07
    Nu menar du Lokatts Tja, varför inte? Men jag tycker du skall köpa en denim om det är en sån du vill ha. Skit samma om den kostar några hundra mer, du måste ju trivas med vagnen

Det "nya" chassit kallades 07 för att det kom i slutet av 2007, så under det året såldes båda varianterna. Dessutom är folk lite anala med årsmodeller hit och dit, det har ju Bugaboo aldrig varit. En vagn är ju inte äldre än hur den har brukats. Så kollar man på begagnatmarknaden så finns det säkert "08:or" med det gamla chassit som stått kvar i butik och sålts långt efter att glidchassit kom. Med andra ord; glöm årsmodeller!
  • Fröken Småland
    LHUF skrev 2011-01-11 10:40:20 följande:
    då kanske man kan vara lugn med ett 08.a chassi då eller vilket år det nu är i från, eftersom dom plockat ut chassit slutet av 09 så vet jag inte vilket år det är på det..

men som sagt det fanns ju ingen bild på annonsen du länkade till

Men det verkar ju finnas en försäljare i tråden om jag fattat rätt så tar jag gärna emot fler svar  

Löste hemtransporten med taxi den lilla biten och det var nog tur för hade aldrig redit ut att fälla upp chassi osv på plats, men nu skall det monteras vagn här  
    Man kan aldrig vara säker när man har chassit med snäppfästen. Däremot minskar sannolikheten för problem ju senare det har tillverkats, försäljningsdatum är ointressant eftersom (som jag skrev ovan) vagnen kan stå i butik långt efter tillverkning.

Jag skulle aldrig köpa ett begagnat snäppfästechassi, även om det är långt ifrån alla som har problem så är det alldeles för många vilket har totaldödat andrahandsmarknadens förr så höga priser
  • Fröken Småland
    LHUF skrev 2011-01-11 11:28:58 följande:
    hur ser snäppfästechassit ut då?  jag har ju ingen koll     min pappa skickade bara med det nya chassit som dom fått så vet inte hur det gamla såg ut som dom hade problem med. Men han jag köpte sa att det var det med de nya fästena på och det har jag ju ingen aning om vilka det är
    smint: som du redan räknat ut så har du snäppfästechassit. Det finns bara två modeller: snäppfäste och vingmuttrar. Vingmuttrarna är väl synliga och gör det chassit lättidentifierat.
  • Fröken Småland
    Hannah74 skrev 2011-01-11 12:00:28 följande:
    Men - kanske dum fråga- kan man tänka att man kan få mer för en bwgagnad på blocket m vingmuttrar om den är i bra skick än en lite nyare fräschare med snäpp?
    Jag skulle betala mer för ett vingmutterchassi, ja. Men de börjar bli gamla (och välanvända) så värdet är inte särskilt högt på dem heller.
    HugoochVilma skrev 2011-01-11 12:11:33 följande:
    Lite snabb hjälp här! Har precis satt på stäbrädan på bugaboo cam, men hur/var fäster jag den med tillhörande snodd när den inte ska användas??? snodden räcker ju knappast upp till handtaget....
    Kardborren skall fästas på pinnen ovanför varukorgen, den som är det centrala staget i chassit.
    Bellbox skrev 2011-01-11 12:27:12 följande:
    Jag gissar på nej
    LHUF skrev 2011-01-11 11:56:08 följande:
    aha, då fattar jag.. men om dom nu haft så mkt problem med de nya fästena så borde dom ju förbättrat dom?  tyckte det var någon som skrev om det för några sidor sedan att chassin efter ett visst år var säkrare?

jaja får vara försiktig helt enkelt  
    Precis; jag hävdar att självklart hade Bugaboo bytt ut om det nu var "SÅ mycket problem" (som det oftast framställs här i denna tråden... men visst finns de som har haft otur eller hanterat vagnen fel.
    Sen det FÖRSTA av chassina med snapfästen hade en skruv istället för en popnit; det är alltså popniten som inte alls haft så stora problem!Ja JAg fick då sålt den direkt för 6500 utan tillbehör ö.h.t så jag är nöjd
    Stort grattis till den försäljningen! Men för bara några år sen kostade en ny Bugga 8.700 och såldes två år gamla för 6.500 så det är (främst) de tiderna jag refererar till. Nu kostar den så mycket så jag inte ens vill tänka på det och andrahandsvärdet ligger på dryga 50 % istället för 75 %. Det påstår jag beror på chassiproblematiken även om man självklart måste väga in det faktum att begagnatmarknaden är mycket större numera då det säljs fler Buggor i Sverige.
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-11 20:33:47 följande:
    *gillar att jag väntar på min röda bee+ suffla* Hjärta
    fast jag ska ha min lovely elodie blossom cherry i
    Oj, det blir nog snyggt! Är vagnen bara till T eller skall lillplutten också få åka?
  • Fröken Småland
    HugoochVilma skrev 2011-01-12 08:04:36 följande:
    Näh, köpte den faktiskt på Blocket! Fick betala hela 1000:-, men tyckte det var värt det ändå. Sonen älskade den så det känns som ett bra köp.

Åååh, nu blir jag alldeles nostalgisk. En sån satt min dotter på när lillebror kom till världen för snart fyra år sen *går och hämtar näsdukar*
  • Fröken Småland
    rosenkind skrev 2011-01-12 08:48:53 följande:

Jag har en gammal frog och med den fick jag en ståbräda. Kan jag använda den brädan nu till en Bee+ eller måste jag köpa en ny ståbräda? Ser väldigt praktiskt ut med en sittpall på!

Tyvärr passar inte den gamla ståbrädan på andra vagnar än just Cameleon, Frog och Gecko eftersom den har specialfästen som skall fästas på bakaxeln. Men om det är den nyare modellen med snabbfästen så passar den.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21