stjernan skrev 2011-01-06 08:09:54 följande:
Herrjazz: tycker dina inlägg börjar bli otrevliga nu. Min dotter sitter definitivt inte säkert i en bilstol även om hon sitter bra för övrigt. Hon är helt enkelt för liten rent kroppsligt, axelbanden hamnar för högt upp och när hon somnar skulle huvudet hänga framåt. Men visst, jag kan ju byta för att "alla sk proffs här på fl" anser det.
Jag är väl medveten om vad som rekommenderas för hur länge barn ska sitta bakåtvänd. Min son har redan börjat bråka om att åka framåt och krånglar sig ibland ur bältet av den anledningen. Så vad som är säkert eller ej kan ju bara jag som förälder till mitt barn avgöra. Och självklart gör jag mina bedömningar utifrån gällande regler och rekommendationer i kombination med mitt barns behov och utveckling.
Eftersom denna diskussion inte eg hör hemma här, lämnar jag den nu. Och kanske tråden också med tanke på vissa påhopp och trista besserwisser attityder här inne.
Jag håller inte med om att herjazz inlägg är otrevliga, möjligen lite påstridiga men det beror sannolikt på att hon verkligen vet vad hon talar om och desperat försöker förmedla viktig information. Mitt tips återigen är att gå in i bil och barn-tråden här på FL för där finns en galet duktig och påläst grupp människor som kan hjälpa till att förebygga onödiga skador.
Tråkigt att du känner att du blir påhoppad, vi har lagt oss vinn om att den här tråden skall vara fri från just sånt. Hoppas du stannar kvar här och tjattrar Bugaboo nu när det (äntligen!) händer så mycket kul på den fronten!