Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Asereht skrev 2010-12-21 08:34:10 följande:
    fröken Ida - Camåkpåsen funkar perfekt i Frog. Jag har iofs aldrig haft någon frogpåse så jag vet inte om det är någon direkt skillnad. Det skiljer ju bara 5 cm på froggens och cammens ram så det är ingen jätteskillnad.
    Håller med. Har haft båda i min Frog och jag föredrar absolut Cameleons eller universal eftersom den går att fästa bakom ryggen med knappar. Frogens åkpåse är helt öppen upptill och det blir för mycket tyg om man skall fästa den under suffletten.
  • Fröken Småland
    lissats skrev 2010-12-22 05:21:22 följande:
    Jag får inte till min suflett på vagnen, den blir liksom inte spänd överallt, bubblig. Vad gör jag för fel?

Det var när jag la dit åkpåsen det började. Kämpade länge med att få dit sufletten o väl på plats ser det hemskt ut. Ska man ta bort sittdelstyget kanske? Det har jag nämligen kvar.
    Första ggn med åkpåsen. Tips tack :)
    Det kan också hända att du har satt sufflettfästena på fel sida om du tagit bort dem?
  • Fröken Småland
    lissats skrev 2010-12-22 20:12:57 följande:
    Fröken Småland- ja det gjorde jag. Hmm..Skulle kunna skifta iof. Det står inget på dom så man vet vad som är rätt o fel? Men sen dom där skenorna. Kan man sätta dom på fel plats också?
    Pinnarna kan bara sitta på ett sätt och spelar ingen roll om de är fram eller på mitten.
    lissats skrev 2010-12-22 20:16:20 följande:
    Anpa- det är en canvas. Den verkar sne för om jag håller i den på ena sidan bak så blir den slät o fin. Så fort jag släpper så "drar" den upp sig igen. Nått fel måste jag ha gjort :D
    Det låter som att sufflettfästena sitter fel. Testa att byta plats på dem.
  • Fröken Småland

Nu måste jag ge mig in i diskussionen. Först och främst vill jag klargöra att jag inte har något alls att göra med annonserna som diskuteras, dvs jag har ingen aning om de är seriösa eller inte. Däremot vill jag säga att jag vid flera tillfällen haft både två och tre buggor här hemma och det kan man ju diskutera hur normalt det är. Men det är fullt möjligt och jag har aldrig idkat några skumma affärer.

God jul!

• Fröken Småland
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-23 14:48:24 följande:
    Jag har ju haft problem med att min sittdel eller de plastiga delarna knakar på min vagn.
    Måste bara säga att babytrader är fantastiska!
    Mailade dem en filsnutt där man ser att jag sätter på sittdelen och hör det knakande ljudet, de svarade tillbaka omedelbart och rekommenderade silikonspray och sa att ljudet kommer att försvinna.
    Men sen hade Bugaboo återkommit till dem och sagt att de ändå skickar ut en helt ny sittdel till mig!
    Den är redan skickad idag från babytrader så jag får den nästa vecka.
    Vilken fantastisk service!
    Har aldrig varit med om att ngn skulle ha varit mer hjälpsam , helt underbart + att jag behöver inte stå för några kostnader samt får behålla den sittdelen jag har nu dvs ha en i reserv =)! eller sälja bort den nya ifall silikonsprayen nu tar bort ljudet så att säga.
    Bugaboos service är bäst! Hjärta
  • Fröken Småland
    sofie och laura skrev 2010-12-23 19:15:20 följande:
    Tycker att min Cameleon verkar vinglig handtaget är rörligt... och själva sitt delen e gungig ska dt vara så
    Den glappar några centimeter både i handtaget och själva ramen. Det är en del av fjädringen.
  • Fröken Småland
    Al Zahra skrev 2010-12-24 00:15:29 följande:
    Någon som har erfarenhet om spruckna ramar!? Alltså under där man klickar av sitt/liggdelen!
    Vet inte exakt vad du menar men det är sannolikt ett ovanligt problem. Kontakta din ÅF för ditt barn åker inte säkert om det är sprickor i plasten.
  • Fröken Småland
    Rödtott skrev 2010-12-29 13:22:29 följande:
    Nu har jag varit ute på stan och klämt på lite vagnar Den svåra utmaningen blir att komma överens om färgkombinationen..  
    Om man inte är överens så väljer man en var *smart*
  • Fröken Småland
    Rödtott skrev 2010-12-29 15:55:39 följande:
    Ha ha  Det blir nog så att jag får välja färg om jag låter mannen välja lite andra saker till hemmet (hemmabio, högtalare..)  Jag tänker att det är praktiskt att välja en mörk basfärg. Funderar lite på grått. Tyvärr finns inte specialfärgerna där vi tänker beställa. 

Jag ska nog också kika på tradera känner jag  
    Jag tror att de flesta i tråden är överens om att sand är den färg som tål smuts bäst. Lite otippat men så är det. Grå är ingen specialfärg, det har du fått om bakfoten
    LHUF skrev 2010-12-29 16:15:33 följande:
    Nu har vi vår första bugaboo i vår ägo Eller mina föräldrar har hämtat den och skall skicka upp den till oss. Blev en begagnad bugaboo-08 med terränghjul, nytt chassi i kartong, ligg och sittdel för 4000.. han prutade ned priset själv då vi inte kunde komma och titta på den, men det var en liten spricka i framhjulet som han inte haft problem med men det var ju en skada tyckte han.. Men hittade nytt hjul på någon svensk sida för 3-400 .. så det var ju toppen    

Grattis, vad kul! Du kommer att älska din Bugaboo! Hjärta
  • Fröken Småland
    LHUF skrev 2010-12-29 16:39:36 följande:
    den är helröd, men sufletten något blekt så funderar på att byta färg på den.. men vad passar bra till röd bas?  brun suflett? 
    Jag tycker bäst om denim och råååsa (har ingen bild tyvärr) till den röda. Brun är också en favorit men jag tror inte att det är en allmän uppfattning

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21