• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Insomnie
    annat82 skrev 2010-10-05 11:32:41 följande:
    Man kanske kan. Min var iofs lite skeptisk till en början, men ett tag nästan mer intresserad än jag. Man kanske kan påpeka hur teknisk en barnvagn egentligen är på  nåt sätt
    Tror nästan han tycker det blev roligare nu när han är hemma ett par dar i veckan och använder vagnarna mer också iofs. Och får pilla på dem lite, men han vet vad han inte får göra också
    Haha, jag får försöka med det... Han är ju trots allt ganska teknikintresserad... Kanske inte helt rätt teknikområde i och för sig, men försöka duger alltid!
  • Kavat

Fick äntligen tummen ur och fotade min underbara röda Gecko inför försäljning och såg att plasten överst på ena framhjulen är sprucket! Demon Mellan där man klämmer för att ta av det. Blä, den som är så fin i sprillans ny sittdel och suflett och så är hjulet kass. Måste se om jag hittar nya (beg) för gissar att det är bättre att ha hela hjul på den för att få ut mest vid försäljning!?
    Kan ju byta med Camens, men då måste jag fixa nya till den å andra sidan...
    Geckon funkar utmärkt som den är nu och hjulen kommer inte att trilla av, jag har ju inte ens märkt det när jag gjorde rent hjulen så det måste ha spruckit efteråt. Men så surt när jag äntligen får tummen ur! Gråter

• Noiis
    Kavat skrev 2010-10-05 14:21:48 följande:
    Fick äntligen tummen ur och fotade min underbara röda Gecko inför försäljning och såg att plasten överst på ena framhjulen är sprucket! Demon Mellan där man klämmer för att ta av det. Blä, den som är så fin i sprillans ny sittdel och suflett och så är hjulet kass. Måste se om jag hittar nya (beg) för gissar att det är bättre att ha hela hjul på den för att få ut mest vid försäljning!?
    Geckon funkar utmärkt som den är nu och hjulen kommer inte att trilla av, jag har ju inte ens märkt det när jag gjorde rent hjulen så det måste ha spruckit efteråt. Men så surt när jag äntligen får tummen ur! Gråter
    asså... jag kan tycka att det e en kostnads grej, släpper du geckon till ett bra pris så får man ju leva med att den har skavanker jag skulle inte byta mot mina cam hjul iom att de e olika hjul. då måste du ju byta båda hjulen och ha "sämre" hjul på din cam. camen ska du ju ändå ha kvar så de känns ju lite onödigt att du ska byta ner dig till nåt sämre bara för att du ska sälja.
    var ärlig och sätt den till ett bra pris istället
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • modestyclara
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-05 18:57:23 följande:
    asså... jag kan tycka att det e en kostnads grej, släpper du geckon till ett bra pris så får man ju leva med att den har skavanker jag skulle inte byta mot mina cam hjul iom att de e olika hjul. då måste du ju byta båda hjulen och ha "sämre" hjul på din cam. camen ska du ju ändå ha kvar så de känns ju lite onödigt att du ska byta ner dig till nåt sämre bara för att du ska sälja.
    Jag gillar gecko/froghjul bättre än camens Kolla med kidz om de kan fixa nya original annars? De fixade sprillans froghjul åt migHjärta
  • Joddan
    Kavat skrev 2010-10-05 14:21:48 följande:
    Så blev ett av mina cameleon hjul och jag fick ett nytt på reklamation, dock var vagnen bara 3 månader då och knappt använd!
    Silas 2009-03-03 Syskon 2011-04-12 minigard.blogspot.se
  • Kavat
    modestyclara skrev 2010-10-05 19:25:26 följande:
    Jag gillar gecko/froghjul bättre än camens Kolla med kidz om de kan fixa nya original annars? De fixade sprillans froghjul åt migHjärta
    Mmm, jag gillar ju egentligen Geckon mer än Camen också. Får se om det går att sälja ändå.
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-05 18:57:23 följande:
    Min tanke var i så fall att byta hjulen och köpa nya till Camen, som jag behåller.
    Visst till rätt pris, men man vill ju inte skänka bort favvovagnen heller. Då behåller jag den hellre tills vi slipper ståbräda. Bara det att vi har 4 vagnar stående i hallen för tillfället och 2 dockretrovagnar och en 3-hjuling... Cool
  • livet från ljusa sidan

Kollar på min cam och ser att den ser lite konstig ut.... typ som fin fem fel...något stämmer inte....

Ser då att pluppen längst upp på swivelhjulen på ena sidan är borta! Är ett hål rakt ner, där man klämmer ihop dem för att ta loss dem. Haha snacka om att jag fick huvudbry när jag försökte hitta vad det var som såg snett ut.

Kan man hitta sådana som reservdel ngnstans? Typ beställa från bugaboo eller skall jag gå in i affären där jag köpte den? 

• modestyclara
    livet från ljusa sidan skrev 2010-10-05 20:42:59 följande:
    Kollar på min cam och ser att den ser lite konstig ut.... typ som fin fem fel...något stämmer inte....

Ser då att pluppen längst upp på swivelhjulen på ena sidan är borta! Är ett hål rakt ner, där man klämmer ihop dem för att ta loss dem. Haha snacka om att jag fick huvudbry när jag försökte hitta vad det var som såg snett ut.

Kan man hitta sådana som reservdel ngnstans? Typ beställa från bugaboo eller skall jag gå in i affären där jag köpte den? 
    Japp, beställs hos ÅF
  • straw2008

det sägs ju att bara första ägaren har reklamationsrätt osv, hur kollar dom det?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2010-10-05 21:25:19 följande:

det sägs ju att bara första ägaren har reklamationsrätt osv, hur kollar dom det?

Namnet på kvittot. Om det inte är namn på kvittot så går det självklart inte att bevisa att du inte är första ägare.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21