• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    annat82 skrev 2010-10-07 12:28:47 följande:
    Kan tyvärr inte hjälpa dig. Har redan en Övertalade sambon med orden "titta vad fin den är"
    Så nu har vi redan 2 åkpåsar till buggan, båda köpta nya men till begagnat-priser Skrattande
    Åååååå, locka mig inte!!!!!!!!!!!!! Kollade nyss,,,, den finns kvar...... Men isåfall MÅSTE jag köpa en vagn så jag kan använda den i vinter.... och då blev det plötsligt en dyr åkpåse..... puh, anfallet gick över....
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-10-07 12:36:46 följande:
    Åååååå, locka mig inte!!!!!!!!!!!!! Kollade nyss,,,, den finns kvar...... Men isåfall MÅSTE jag köpa en vagn så jag kan använda den i vinter.... och då blev det plötsligt en dyr åkpåse..... puh, anfallet gick över....
    hahaha du kan få spara ner min bild och ha den som bakgrundsbild istället määäääääääh föresten jag har ju ingen vagn att köra den i :-/
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Asereht
    Senap skrev 2010-10-07 12:21:49 följande:
    Well... av alla fula solblekta suffletter jag sett ute på stan så verkar en hel del inte bry sig.

Jag berättade för köparen att min Denimklädsel är lite solblekt på sufflan. Det syns inte om den sitter på men håller man tyget vid bågarna och mot tyget på sidan ser man en liten skillnad. Och jag vill inte att hon (köparen) skulle bli besviken eller känna sig lurad.
    Några dagar efter mötte jag en Cam där denimtyget var helt vitt vid bågarna. Då hade jag inte så dåligt samvete längre.
    Sant, många bryr sig inte alls uppenbarligen. Jag såg en brun frog på stan, inte med camsuffla utan brun med quiltad insida. Insåg senare att froggen inte gjordes i brunt utan att det var en blekt svart.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • BeeWee
    bohusbebis skrev 2010-10-07 09:23:40 följande:
    Tyckte vi fyndade när vi köpte en sprillans ny m hjul till Bee (funkar även Bee+) för drygt 750 inkl frakt - efter tips i tråden att en butik sålde ut!! Men det var ngr mån sen...
    Ja det låter ju verkligen billigt! Grattis!
  • Stargirl
    Asereht skrev 2010-10-07 12:52:59 följande:
    Sant, många bryr sig inte alls uppenbarligen. Jag såg en brun frog på stan, inte med camsuffla utan brun med quiltad insida. Insåg senare att froggen inte gjordes i brunt utan att det var en blekt svart.
    Hahah....ja den Froggen kan ju lätt vara 10 år Vi köpte våran första Frog 2004
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2010-10-07 13:58:19 följande:
    Hahah....ja den Froggen kan ju lätt vara 10 år Vi köpte våran första Frog 2004
    Min Frog var också från 2004 och i superfint skick
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-07 14:08:36 följande:
    Min Frog var också från 2004 och i superfint skick
    Jag har ingen aning om vilket år min är ifrån men den är i bra begagnat skick chassimässigt. Klädseln såg inte ens använd ut då hon som hade den före mig endast använt den med åkpåse. Liggdelen var använd 3 ggr typ.

Kan man ta reda på hur gammal den är på något sätt? Står det någonstans?
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-10-07 14:13:22 följande:
    Jag har ingen aning om vilket år min är ifrån men den är i bra begagnat skick chassimässigt. Klädseln såg inte ens använd ut då hon som hade den före mig endast använt den med åkpåse. Liggdelen var använd 3 ggr typ.

Kan man ta reda på hur gammal den är på något sätt? Står det någonstans?
    På de allra allra flesta står det på chassit, klicka av sittdelen och kolla på mittpinnen, ovanfrån.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-07 14:23:15 följande:
    På de allra allra flesta står det på chassit, klicka av sittdelen och kolla på mittpinnen, ovanfrån.
    Okej, ska göra det. Inte för att det spelar roll men det är ju alltid bra att veta.
  • jean1

Vilken upplever ni blir lättast solblekt, canvas eller fleece?

~ Tyra Lykke 091224 ~
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21