• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Miniigirl
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-06 10:47:12 följande:
    min 2,5 åring på 92 cm sitter bra i både camens och lodger. men samtidigt så e han ju väldigt smal. men på längden e de inga problem
    Okej, det låter bra!
    Ska prova sätta i storebror i vagnen oxå, han är runt 90cm lång, får han plats så känner jag mig säker igen! Men, har inte hunnit kolla på någon vagn än! Är nog därför jag velar så mycket fram och tillbaka!När jag väl står där med vagnen framför mig så känns det nog bättre:)

Men så börjar man ju fundera om det är så smart att sälja syskonvagnen såhär precis innan vintern!

Hur funkar ståbrädan när det är snö ute?
  • BeeWee

Hej buggisar!

Jag har en Bee+ och en bebbe på drygt tre månader som ligger i cocoon för närvarande. Men snart är det dags för åkpåse (inte minst för att det ska bli kul att dressa om vagnen lite, byta suflett osv:D

Har ni alla Bugaboos egna åkpåsar i vagnen eller finns det något annat märke med lite roligare åkpåsar -- mönster, annat tyg etc -- som också passar i en Bee? 

• Miniigirl

Men, hur går det att köra en bee på grusväg och i snö?

• Miniigirl

sjukhusmamman:
    Du har ingen bild när han sitter i en cameleon?:)

• Noiis
    Miniigirl skrev 2010-10-06 11:24:31 följande:
    sjukhusmamman:
    Du har ingen bild när han sitter i en cameleon?:)
    öhm.. ska kolla men han slog i sufletten iaf
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Noiis
    BeeWee skrev 2010-10-06 11:13:18 följande:
    Hej buggisar!

Jag har en Bee+ och en bebbe på drygt tre månader som ligger i cocoon för närvarande. Men snart är det dags för åkpåse (inte minst för att det ska bli kul att dressa om vagnen lite, byta suflett osv:D

Har ni alla Bugaboos egna åkpåsar i vagnen eller finns det något annat märke med lite roligare åkpåsar -- mönster, annat tyg etc -- som också passar i en Bee? 
    Lodger bunker e helt underbar! speciellt till små bebisar jag har en som jag testat i min bee och den satt helt okej, ja jo den glider ju ner lite när man har större barn som jag men inte så att jag störts av det! men annars har jag en cam åkpåse som du ser på bilden ovan
  • Noiis
    livet från ljusa sidan skrev 2010-10-06 19:30:37 följande:
    tyckte jag gjorde värsta kapet idag, 400kr för en knappt använd transportväska! Utan hjulen dock men man får väl bära...
    jag hade Noa i hand maclaren, cameleon i travelbagen över axeln upp på ryggen och resväskan rullades i handen och en skötväska på andra axeln. syrran höll typ på att svimma när hon såg på flygplatsen men de såg nog värre ut än vad det var för jag tyckte att de som va jobbigast va att inte kunna köra vagnen ordentligt med bara en hand så man måste inte ha en med hjul
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill

Hej alla proffs! Bromsvajern på vår Cam gick helt plötsligt av. Jag har kollat med ÅF som ska försöka reklamera, men vagnen är 2,5 år så det är ingen garanti kvar. Dock är chassit redan reklamerat (glidande) och det nya är inte två år än så det kan möjligen gå.

Är det någon som vet om man kan låta en cykelhandlare laga den? Eller byta broms? Att köpa nytt chassi för fyratusen går bort iallafall.

Vill ju har vår vagn länge till!

• annat82
    livet från ljusa sidan skrev 2010-10-06 19:30:37 följande:
    tyckte jag gjorde värsta kapet idag, 400kr för en knappt använd transportväska! Utan hjulen dock men man får väl bära...
    Bra pris
    Vi hittade vår för 500:- och slog till snabbt. Också utan hjul men kändes ok till det priset. Hade egentlige sagt att vi skulle vänta med den tills vi behövde, men verkar som en del går bra på blocket och då kändes det lika bra att slå till
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21