• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    BeeWee skrev 2010-10-07 08:43:10 följande:
    Ja de var fina! *bildgooglade*
    Men är alla i fleece? Jag vill nog ha någon som tål lite småregn på ytan..  
    Det står på Lodgers hemsida att de tål lite regn och det tycker jag nog också att de gör men jag är lite känslig så jag har alltid kastat på regnskyddet för att skydda min darling (vagnen alltså - inte ungen )
  • lolo21
    Fröken Småland skrev 2010-10-07 07:29:56 följande:
    Det tycker jag absolut! Eftersom den är skålformad så blir det lite lite knöligt i botten men det går att släta ut precis där bebisen ligger. Jag gillar Bunkern jättemycket och har precis köpt en härligt hysterisk ultrablå till min lilleman som är 3,5 år
    Åh en härligt hysterisk blå, det låter snyggt=) Bild?
  • BeeWee
    Fröken Småland skrev 2010-10-07 08:48:25 följande:
    Det står på Lodgers hemsida att de tål lite regn och det tycker jag nog också att de gör men jag är lite känslig så jag har alltid kastat på regnskyddet för att skydda min darling (vagnen alltså - inte ungen )
    Hahahhahah!
  • bohusbebis
    BeeWee skrev 2010-10-07 08:40:21 följande:
    Jepp. Jag slantade upp 800 spänn för en transportväska på blocket. Visserligen med hjul.. Hade inte tid att vänta :D
    Tyckte vi fyndade när vi köpte en sprillans ny m hjul till Bee (funkar även Bee+) för drygt 750 inkl frakt - efter tips i tråden att en butik sålde ut!! Men det var ngr mån sen...
  • bohusbebis

Iiiiiiiiiiii, ser en härligt gul giraff-åkpåse på T just nu..... HÅLLER HÅRT I PLÅNBOKEN.....
    Snälla, kan inte nån annan köpa den. Snabbt. Den skulle vara såååå fin till vår gula sufflett men NÄ jag kan inte motivera en åkpåse till.... fast den är ju ny och fiiiiiiin

• Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2010-10-07 09:26:08 följande:

Kan man med blotta ögat se skillnad på Cam och Frog-ram, är det som hon skriver i annonsen? Nyfiken:
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_sittvagn_med...
    (inte min annons) och jag SKA inte ha nån vagn. kanske...

Det går inte att se med blotta ögat tyvärr. Men min gissning är att det är en Frogram. Det grundar jag på att jag utan tvivel kan konstatera att det är en Frog-sufflett. Och då borde även klädseln vara en Frogklädsel (vem köper en ny Cameleonklädsel till en gammal sunkig Frog-sufflett?) och är den det så är det en Frogram. En Frogklädsel passar inte på en Cameleonram utan skulle bli för kort och inte räcka hela vägen ned. Däremot så funderar jag på om inte chassit kan vara ett Cameleonchassi och att det är det säljaren menar? Svårt att se vad som gömmer sig under skötväska och tillbehör.
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2010-10-07 09:44:14 följande:
    Det går inte att se med blotta ögat tyvärr. Men min gissning är att det är en Frogram. Det grundar jag på att jag utan tvivel kan konstatera att det är en Frog-sufflett. Och då borde även klädseln vara en Frogklädsel (vem köper en ny Cameleonklädsel till en gammal sunkig Frog-sufflett?) och är den det så är det en Frogram. En Frogklädsel passar inte på en Cameleonram utan skulle bli för kort och inte räcka hela vägen ned. Däremot så funderar jag på om inte chassit kan vara ett Cameleonchassi och att det är det säljaren menar? Svårt att se vad som gömmer sig under skötväska och tillbehör.
    Men varför skulle man sätta frog-ram på cam-chassi?
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2010-10-07 10:07:17 följande:
    Men varför skulle man sätta frog-ram på cam-chassi?
    Ifall man t ex gärna vill ha ett höj- och sänkbart handtag. Men då handlar det nog ofta om att man kommit över ett glidande chassi som någon sålt efter reklamation för man satsar knappast 3.300 kr på ett nytt chassi till en gammal vagn.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21