• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis

Tack Frk Småland, o stora guru! Håller på att "utbilda mig" ifall jag skulle råka på nåt intressant... Eg ÄR ju dottern lite väl stor för dessa modeller, men jag är lite sugen på en Bugga över vintern ändå. Som substitut för Bee:et som nog får ställa sig på vintersemester... Men då ska det vara en okej vagn till ett okej pris...

• Senap
    Fröken Småland skrev 2010-10-07 09:44:14 följande:
    Det går inte att se med blotta ögat tyvärr. Men min gissning är att det är en Frogram. Det grundar jag på att jag utan tvivel kan konstatera att det är en Frog-sufflett. Och då borde även klädseln vara en Frogklädsel (vem köper en ny Cameleonklädsel till en gammal sunkig Frog-sufflett?) och är den det så är det en Frogram. En Frogklädsel passar inte på en Cameleonram utan skulle bli för kort och inte räcka hela vägen ned. Däremot så funderar jag på om inte chassit kan vara ett Cameleonchassi och att det är det säljaren menar? Svårt att se vad som gömmer sig under skötväska och tillbehör.
    Fast jag tycker sittdelsklädseln ser så mörk ut att det kan vara en mörkblå Cam-klädsel. MEn det står ju på klädseln så det är lätt att kolla vid ett ev. köp.
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-07 09:44:14 följande:
    Det går inte att se med blotta ögat tyvärr. Men min gissning är att det är en Frogram. Det grundar jag på att jag utan tvivel kan konstatera att det är en Frog-sufflett. Och då borde även klädseln vara en Frogklädsel (vem köper en ny Cameleonklädsel till en gammal sunkig Frog-sufflett?) och är den det så är det en Frogram. En Frogklädsel passar inte på en Cameleonram utan skulle bli för kort och inte räcka hela vägen ned. Däremot så funderar jag på om inte chassit kan vara ett Cameleonchassi och att det är det säljaren menar? Svårt att se vad som gömmer sig under skötväska och tillbehör.
    Men visst ser det ut att vara en Frog varukorg? Den är ju mindre än cammens (jag har ju båda och kan jämföra). Jag tror det är en ren frog dvs alla delar frog. Men det är vad jag tror.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-10-07 11:43:54 följande:
    Men visst ser det ut att vara en Frog varukorg? Den är ju mindre än cammens (jag har ju båda och kan jämföra). Jag tror det är en ren frog dvs alla delar frog. Men det är vad jag tror.
    Och jag tror att du tror rätt
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-07 11:47:21 följande:
    Och jag tror att du tror rätt
    Det kan ju vara så enkelt att varukorg och sufflett är lite blekta för att de är använda mkt med tex liggdel.

Och som du skrev, vem sjutton köper en ny fin cambas och kompletterar med solblekt froggsuffla och frogvarukorg?
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-10-07 09:31:46 följande:
    Iiiiiiiiiiii, ser en härligt gul giraff-åkpåse på T just nu..... HÅLLER HÅRT I PLÅNBOKEN.....
    Snälla, kan inte nån annan köpa den. Snabbt. Den skulle vara såååå fin till vår gula sufflett men NÄ jag kan inte motivera en åkpåse till.... fast den är ju ny och fiiiiiiin
    JÄÄÄÄÄTTE FIN
    *gud nej det är inte min den hållare jag hårdare i än vad bohusbebis håller i sin plånbok*
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Senap
    Asereht skrev 2010-10-07 11:50:29 följande:
    Det kan ju vara så enkelt att varukorg och sufflett är lite blekta för att de är använda mkt med tex liggdel.

Och som du skrev, vem sjutton köper en ny fin cambas och kompletterar med solblekt froggsuffla och frogvarukorg?
    Well... av alla fula solblekta suffletter jag sett ute på stan så verkar en hel del inte bry sig.

Jag berättade för köparen att min Denimklädsel är lite solblekt på sufflan. Det syns inte om den sitter på men håller man tyget vid bågarna och mot tyget på sidan ser man en liten skillnad. Och jag vill inte att hon (köparen) skulle bli besviken eller känna sig lurad.
    Några dagar efter mötte jag en Cam där denimtyget var helt vitt vid bågarna. Då hade jag inte så dåligt samvete längre.
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • annat82
    bohusbebis skrev 2010-10-07 09:31:46 följande:
    Iiiiiiiiiiii, ser en härligt gul giraff-åkpåse på T just nu..... HÅLLER HÅRT I PLÅNBOKEN.....
    Snälla, kan inte nån annan köpa den. Snabbt. Den skulle vara såååå fin till vår gula sufflett men NÄ jag kan inte motivera en åkpåse till.... fast den är ju ny och fiiiiiiin
    Kan tyvärr inte hjälpa dig. Har redan en Övertalade sambon med orden "titta vad fin den är"
    Så nu har vi redan 2 åkpåsar till buggan, båda köpta nya men till begagnat-priser Skrattande
  • annat82
    Senap skrev 2010-10-07 12:21:49 följande:
    Well... av alla fula solblekta suffletter jag sett ute på stan så verkar en hel del inte bry sig.

Jag berättade för köparen att min Denimklädsel är lite solblekt på sufflan. Det syns inte om den sitter på men håller man tyget vid bågarna och mot tyget på sidan ser man en liten skillnad. Och jag vill inte att hon (köparen) skulle bli besviken eller känna sig lurad.
    Några dagar efter mötte jag en Cam där denimtyget var helt vitt vid bågarna. Då hade jag inte så dåligt samvete längre.
    Jag såg inte att vår svarta suflett var solblekt, allt köpt begagnat, förrän jag tog av klädseln och råkade lägga den på sittdelsöverdraget. Usch vad gräsligt det såg ut sen, så nu får den inte vara på vagnen längre
    Men många verkar inte bry sig och har sett väldigt många blocket-annonser med riktigt solblekta sufletter och ändå står det alltid "förvarad inomhus, så den är ej solblekt"
  • Noiis
    Senap skrev 2010-10-07 12:21:49 följande:

*skäms* här där jag bor finns det en med en cameleon, nya chassit och den är nog inte speciellt gammal. men jag vet inte VAD hon har gjort med den. försvarat den i ett växthus kanske? den e sååååå blekt att solblekta frog man kan se är INGET mot denna vagn. dessutom e den så skitig att jag tror att hon bor på en leråker. Jag tycker så synd om den stackars vagnen
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21