• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    jean1 skrev 2010-10-07 15:09:57 följande:
    Vilken upplever ni blir lättast solblekt, canvas eller fleece?
    Inget av materialen blir särskilt lätt solblekt om man jämför med många andra barnvagnsmärken. Bra att veta när vi nu berättar en massa skräckhistorier om bruna Frogar
  • Noiis
    jean1 skrev 2010-10-07 15:09:57 följande:
    Vilken upplever ni blir lättast solblekt, canvas eller fleece?
    jag har aldrig lyckats solbleka nån av materialen!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Duntoffla

God kväll!

Hur tänker ni andra inför kallaste vintern i mannaminne? Om jag har liggdelen på min Cam, hur varm åkpåse bör jag ha då? Antar att Bugaboos egna blir aningens för kall? Hur varmt blir det därunder egentligen? Med förra barnet hade jag en Emmaljunga och en halvtjock åkpåse men den vintern var inte så himla kall heller.

Och får de flesta åkpåsar plats i liggdelen?

Fick i alla fall hem en fin cerise åkpåse förra veckan efter en del letande I perfekt nyskick för 600 kr. *glad*
    Längtar efter att få använda den men det blir väl till sittdelen i vår.

Är det ngn som har en bild på cerise och röd kombo på sin Bugga? Får för mig att det ska vara snyggt

• mollan nu
    Duntoffla skrev 2010-10-07 21:06:30 följande:
    God kväll!

Hur tänker ni andra inför kallaste vintern i mannaminne? Om jag har liggdelen på min Cam, hur varm åkpåse bör jag ha då? Antar att Bugaboos egna blir aningens för kall? Hur varmt blir det därunder egentligen? Med förra barnet hade jag en Emmaljunga och en halvtjock åkpåse men den vintern var inte så himla kall heller.

Fick i alla fall hem en fin cerise åkpåse förra veckan efter en del letande I perfekt nyskick för 600 kr. *glad*

Är det ngn som har en bild på cerise och röd kombo på sin Bugga? Får för mig att det ska vara snyggt
    tänk på att mycket kyla kommer unerifrån. Lägg ett lager liggunderlag under madrassen så isolerar det lite mer.
    Buggans åkpåse är för kall om man bara ska ha den på om det blir 20 minus i år igen.
    Jag slår ett slag för mjuklift i liggdelen. Me love
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Asereht
    Duntoffla skrev 2010-10-07 21:06:30 följande:
    God kväll!

Jag hade en nyfödd i februari i år. Det var rätt kallt däromkring. Nu var vi inte ute de kallaste dagarna men vi hade en rejäl lammskinnsåkpåse i liggdelen. Buggapåsen använde vi först när det var mildväder.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • linaenn

Är det någon som haft en Alvi-åkpåse eller en Segr/Bozz-åkpåse i sin Cameleon? Hur funkade det?

* August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • AnPa

Haf precis tvättat rent hela camen, står nu och glänser i hallen  Solig

Blir lite tokig på fleecen måste jag säga, har det svarta topsetet på nu (med blå åkpåse i) i ett par veckor, jäklar vad det drar åt sig damm och skit! Tummen ner för detta. Kanske att man kan motivera köp av ett nytt, är sugen på PF Skurvey. Passar det verkligen så bra till grå bas? Då MÅSTE jag ju ha en till åkpåse.... Tips på snygg 7 AM?

• linaenn
    AnPa skrev 2010-10-07 22:52:48 följande:
    Haf precis tvättat rent hela camen, står nu och glänser i hallen  Solig

Blir lite tokig på fleecen måste jag säga, har det svarta topsetet på nu (med blå åkpåse i) i ett par veckor, jäklar vad det drar åt sig damm och skit! Tummen ner för detta. Kanske att man kan motivera köp av ett nytt, är sugen på PF Skurvey. Passar det verkligen så bra till grå bas? Då MÅSTE jag ju ha en till åkpåse.... Tips på snygg 7 AM?
    Jag har PF Skurvy till brun bas men tycker att den kan passa till grå också, absolut!
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • mamma på vift
    linaenn skrev 2010-10-07 22:23:38 följande:
    Är det någon som haft en Alvi-åkpåse eller en Segr/Bozz-åkpåse i sin Cameleon? Hur funkade det?
    Vi har haft en Alvi-åkpåse. Finns bilder på åkpåsen när den sitter i cammens sittdel i mitt galleri. Jag tyckte att det fungerade bra...man kan ju trä över en flärp över ryggstödet så åkpåsen inte glider. Den var varm och gosig. Vi hade den även i liggdelen och där passade den oxå bra.
    Home Is Where The Heart Is
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21