• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Duntoffla
    annat82 skrev 2010-10-08 10:44:50 följande:
    Dottern föddes i december förra året och även om vi bor i Stockholm så var det ju rejält kallt. Hade iofs inte buggan, men i liggdelen hela vintern låg hon på en lammfäll och sedan vanliga kläder i overall och tjock mössa.
    Hon blev aldrig kall, inte ens när det var nedåt -20, men då va vi aldrig ute så länge de dagarna. Hade alltid med en tjock filt om det skulle behövs och använde den kanske någon gång
    Liggdelen är ju dessutom mycket mer skyddad från väder och vind än sittdelen. Dessutom har det tidigare i tråden tipsats om att använda regnskyddet för att bevara värmen, omd et behövs.
     Jamen då så, då funkar nog det jag har. Bor också här och vintern i år ska ju bli galet kall enligt alla experter. Jag får avvakta och se. Blir det för kallt får jag köpa då
  • straw2008

Vi hat en segr bozz underbar!!!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Asereht
    Duntoffla skrev 2010-10-08 10:15:09 följande:
    Asereht skrev 2010-10-07 22:07:53 följande:
    Jag hade en nyfödd i februari i år. Det var rätt kallt däromkring. Nu var vi inte ute de kallaste dagarna men vi hade en rejäl lammskinnsåkpåse i liggdelen. Buggapåsen använde vi först när det var mildväder.
     Var hittar man såna? Något tips?
    Lammskinnsåkpåsar av olika modell brukar finnas hos alla babybutiker eller så köper man begagnat, smaksak.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • bohusbebis
    livet från ljusa sidan skrev 2010-10-08 11:01:28 följande:
    Har sett två stycken bee nu ute på blocket som har bygel på....vet ni vilken bygel som passar på gamla bee? Tyckte det såg väldigt käckt ut ;)
    Jag har köpt en bygel från tyskland via ebay. Den är eg till Quinny Zapp (sök på frontbügel zapp) eller så har vi i Bee-tråden spekulerat om den även kan vara till Chicco Multiway. Vet inte om den funkar på gamla Bee, den funkar iallafall med lite god vilja till Bee+ (man får trycka dit den lite). Passar faktiskt Bee+ bättre än Zapp...
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-10-08 11:18:08 följande:
    Jag har köpt en bygel från tyskland via ebay. Den är eg till Quinny Zapp (sök på frontbügel zapp) eller så har vi i Bee-tråden spekulerat om den även kan vara till Chicco Multiway. Vet inte om den funkar på gamla Bee, den funkar iallafall med lite god vilja till Bee+ (man får trycka dit den lite). Passar faktiskt Bee+ bättre än Zapp...
    fast de va ju nån som hade testat multiway bågen och att den absolut inte passade så jag har för mig om att folk enades om att den bara va till zapp
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-08 11:43:56 följande:
    fast de va ju nån som hade testat multiway bågen och att den absolut inte passade så jag har för mig om att folk enades om att den bara va till zapp
    Aha, det missade jag. Zapp ska de va!
  • livet från ljusa sidan
    bohusbebis skrev 2010-10-08 11:18:08 följande:
    ok tack för tipset! Hade hoppas på att det var så enkelt att det fungerade med en swift bygel eller så ;)
  • mamma på vift
    linaenn skrev 2010-10-08 10:08:14 följande:
    Då ska jag kolla in ditt galleri! Är just till sittdelen jag är ute efter en varm åkpåse nu till vintern. Hur har ni klätt ert barn när ni använt Alvin?
    Grodan hade oftast tossor, stickad kofta och mössa ... om temperaturen låg runt -15 eller kallare så tog jag på honom en fleece overall + fleece mössa. Det räckte och han var alltid varm och go.
    Home Is Where The Heart Is
  • bohusbebis
    livet från ljusa sidan skrev 2010-10-08 12:18:03 följande:
    ok tack för tipset! Hade hoppas på att det var så enkelt att det fungerade med en swift bygel eller så ;)
    Swiftsnäppet funkar, men den är för kort. Har du möjlighet så kolla om UJ-bygeln funkar
  • Senap
    annat82 skrev 2010-10-08 10:44:50 följande:
    Dottern föddes i december förra året och även om vi bor i Stockholm så var det ju rejält kallt. Hade iofs inte buggan, men i liggdelen hela vintern låg hon på en lammfäll och sedan vanliga kläder i overall och tjock mössa.
    Hon blev aldrig kall, inte ens när det var nedåt -20, men då va vi aldrig ute så länge de dagarna. Hade alltid med en tjock filt om det skulle behövs och använde den kanske någon gång
    Liggdelen är ju dessutom mycket mer skyddad från väder och vind än sittdelen. Dessutom har det tidigare i tråden tipsats om att använda regnskyddet för att bevara värmen, omd et behövs.
    Så låg vår son också i vagnen.
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21