• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • sisterinlaw
    MalinF skrev 2010-03-26 11:07:44 följande:
    Tack, det ska jag kolla! Tror att när man flyger business så får man ta med sig i princip hur mkt som helst.
    Viktmässigt, ja. Skattemässigt nej. Gränsen för hur mkt man får ta med sig in utan att skatta svensk moms (och tullavgift) är lika för alla. Men om han vill gå förbi tullen och ljuga är det upp till honom. Jag uppmanar er dock att inte diskutera den här typen av frågor i tråden då jag vet att vi på FL's systersajt, BT, tog bort sådana inlägg (jag var moderator) eftersom det strider mot lagen att försöka undkomma den här typen av avgifter.
  • Fröken Småland
    jessica1979 skrev 2010-03-26 11:26:13 följande:
    Flev fundersam nu, men plattan i sitsen ska va ovanpå skumgummit va?
    När sitsen är rätt monterad så skall barnet först sitta på skumgummit för att det skall vara mjukt och sen på plywoodskivan för att det skall vara stabilt.
    Mamisita skrev 2010-03-26 11:33:56 följande:
    Hur lätt och snabbt fäller man ihop been? Vårt problem: vi kommer nästan aldrig med bussen med vår cam då vi aldrig får plats... Lösning?: bee med ligginsats (har en 1 och 1/5 månaders) så man kan ta ur den och fälla ihop vagnen om det behövs.Vad tror ni är det en ok lösning? Hur gör ni andra som jagar bussplats?
    Man behöver alltid en extra/ny vagn Men har du funderat på att ta ligginsatsen i handen (i lyftbygeln) och chassit hängande över axeln? Går i ett nafs ju. Och inte så stor skillnad mot att ha en mjuklift i Bee för då får du ju också två delar. Men svaret på din fråga är att den är snorenkel och snabb att fälla ihop
  • Mamisita
    Fröken Småland skrev 2010-03-26 11:51:05 följande:
    När sitsen är rätt monterad så skall barnet först sitta på skumgummit för att det skall vara mjukt och sen på plywoodskivan för att det skall vara stabilt. Man behöver alltid en extra/ny vagn Men har du funderat på att ta ligginsatsen i handen (i lyftbygeln) och chassit hängande över axeln? Går i ett nafs ju. Och inte så stor skillnad mot att ha en mjuklift i Bee för då får du ju också två delar. Men svaret på din fråga är att den är snorenkel och snabb att fälla ihop
    Jag är nog alldeles för liten och klen för det Haha kan nog inte ens ha chassit direkt hängandes på axeln då jag är så kort! Sen vet jag inte vart jag skulle få plats i bussen med det ändå? Och ja hur jag än gör så får jag ju två delar men mjukliften är förhoppningsvis kanske lättare och tänkte jag kunde ev kombinera med bärsele...

Men hur är det att ha bebisar i been?
  • SaraSelinda
    Mamisita skrev 2010-03-26 11:33:56 följande:
    Hur lätt och snabbt fäller man ihop been? Vårt problem: vi kommer nästan aldrig med bussen med vår cam då vi aldrig får plats... Lösning?: bee med ligginsats (har en 1 och 1/5 månaders) så man kan ta ur den och fälla ihop vagnen om det behövs. Vad tror ni är det en ok lösning? Hur gör ni andra som jagar bussplats?
    Hej. Jag undrar lite hur du menar med att ni inte får plats? För att platserna för barnvagnar redan är upptagna eller?
  • Fröken Småland
    Mamisita skrev 2010-03-26 12:07:52 följande:
    Jag är nog alldeles för liten och klen för det Haha kan nog inte ens ha chassit direkt hängandes på axeln då jag är så kort! Sen vet jag inte vart jag skulle få plats i bussen med det ändå? Och ja hur jag än gör så får jag ju två delar men mjukliften är förhoppningsvis kanske lättare och tänkte jag kunde ev kombinera med bärsele...Men hur är det att ha bebisar i been?
    Men du fäller ju ihop chassit som vanligt och hänger handtaget på axeln. Jag är tre äpplen hög och det skulle väl gå till knävecken på mig eller nåt.

Många har bebisar i Bee men jag personligen tycker inte att fjädringen är tillräckligt bra för att jag skulle vilja ha en bebis där i. Nya Bee har nog mjukare fjädring tror jag att jag läste?
  • Mamisita
    SaraSelinda skrev 2010-03-26 12:12:35 följande:
    Hej. Jag undrar lite hur du menar med att ni inte får plats? För att platserna för barnvagnar redan är upptagna eller?
    Precis! Tidigare har vår löning vart att fälla ihop en sulkyvagn och tryckt ihop oss.
    Fröken Småland skrev 2010-03-26 12:14:28 följande:
    Men du fäller ju ihop chassit som vanligt och hänger handtaget på axeln. Jag är tre äpplen hög och det skulle väl gå till knävecken på mig eller nåt.Många har bebisar i Bee men jag personligen tycker inte att fjädringen är tillräckligt bra för att jag skulle vilja ha en bebis där i. Nya Bee har nog mjukare fjädring tror jag att jag läste?
    Ok helt ihop tänkte du. Men jag har svårt att se att jag skulle få tid att fälla ihop, försöka få in allt, få plats i bussen (för vart ska man trycka in chassit?) och få med en 3 åring också på typ 2min... Har du prövat, har det gått vägen för dig?
  • Fröken Småland

Bejbybåm: Nej, jag åker aldrig kollektivt för jag bor på landet så jag kanske är lite väl optimistisk? Men det är ju bara att klicka av liggdelen och ställa på marken, fälla ihop chassit och ställa mot en vägg/stolpe/papperskorg och när bussen närmar sig så upp med chassit på axeln, lyft upp liggdelen i bygeln och ta storasyrran i handen. Borde funka men visst blir det meckigt att få möte i dörren

• Pepparkaksdeg
    Fröken Småland skrev 2010-03-26 12:06:58 följande:
    Bugaboo BY Småland. Stilstudie finns i bildtråden
    Sååå,fin!{#lang_emotions_flower}
    Fasiken vad duktig du är!{#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21