• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MalinF

Ja, jag tror säkert jag blir nöjd (och sambon...). Det som gjorde att jag valde Bugaboo var att man kan ha barnet sittande emot sig, något jag saknar på många andra vagnar, och att den verkar vara liten och smidig - ska vi kånka runt på tre barn vill vi inte att vagnen tar upp hela bagageutrymmet.

Är egenföretagare, så det kanske vore bra om jag sätter fart och jobbar lite istället för att sitta här och drömma om vagnen {#lang_emotions_dreamer}

• Fröken Småland
    MalinF skrev 2010-03-26 09:44:25 följande:
    Ja, jag tror säkert jag blir nöjd (och sambon...). Det som gjorde att jag valde Bugaboo var att man kan ha barnet sittande emot sig, något jag saknar på många andra vagnar, och att den verkar vara liten och smidig - ska vi kånka runt på tre barn vill vi inte att vagnen tar upp hela bagageutrymmet. Är egenföretagare, så det kanske vore bra om jag sätter fart och jobbar lite istället för att sitta här och drömma om vagnen
  • mollan nu

MalinF: ny bugga från babytrader eller pramworld kostar runt 8000-8500:- plus frakt så vill du ha eu-sele kan du beställa där

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Fröken Småland

MalinF: en sak till: hur har han tänkt att transportera hem vagnen? För om den är ny i kartong så kan du vara tämligen säker på att den måste tullas. Om han reser med barn så är vagnen gratis att ta med hos de flesta flygbolag men då behöver den en skyddande transportväska.

Sorry om jag strör smolk i glädjebägaren...

• MalinF

Kunde inte hålla mig borta från tråden...

... brorsan flyger business, så jag räknar med att den paketeras in väl och att det löser sig. Optimist, javisst!

• Det ljuva livet

Mina föräldrar flög hem med min bugga utan barn. Den låg i orginalkartongen och slapp tull men den var tyvärr några cm för stor för att klara måtten som man fick ta med sig. Så de fick betala 100$ för att få hem den. Så ett tips är att han kollar hur stora saker han kan ta med sig.

MalinF skrev 2010-03-26 10:13:19 följande:
    Kunde inte hålla mig borta från tråden... ... brorsan flyger business, så jag räknar med att den paketeras in väl och att det löser sig. Optimist, javisst!
  • MalinF

Tack, det ska jag kolla! Tror att när man flyger business så får man ta med sig i princip hur mkt som helst.

• Fröken Småland
    MalinF skrev 2010-03-26 11:07:44 följande:
    Tack, det ska jag kolla! Tror att när man flyger business så får man ta med sig i princip hur mkt som helst.
    Då skall jag be att få beställa en Bee - kanske två
  • jessica1979
    stinamaria skrev 2010-03-26 09:10:45 följande:
    För mig gick det jättebra att få i det igen. Tvättade allt tyg som fanns nu när jag köpte min vagn begagnad och den blev verkligen superfin!
    Flev fundersam nu, men plattan i sitsen ska va ovanpå skumgummit va?
  • Mamisita

Hur lätt och snabbt fäller man ihop been?

Vårt problem: vi kommer nästan aldrig med bussen med vår cam då vi aldrig får plats...

Lösning?: bee med ligginsats (har en 1 och 1/5 månaders) så man kan ta ur den och fälla ihop vagnen om det behövs.

Vad tror ni är det en ok lösning? Hur gör ni andra som jagar bussplats?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21