• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • AnPa
    Vår lilla godis skrev 2010-10-19 00:20:27 följande:
    Hej!

Vi ska ut och flyga och funderar på hur vi ska göra med vagnen (en Cam). Kan förmodligen låna en bugaboo-transportväska av en kompis, men funderar på att hyra Airshells istället eftersom vi egentligen behöver ha med oss bilbarnstolen också. Har för mig att jag har läst om Airshells i den här tråden förut, och att folk som hade provat sa att de var väääldigt stora? Tror ni att man kan packa ned både vagnen och bilbarnstolen i en Airshell då? Vi har en Maxi Cosi Mobi stol, alltså inget babyskydd. Hur är Airshells? Skyddar de bra? Eller ska man låna transportväskan istället? Hur hade ni gjort?
    Låna transportväskan ifall ni kan är mitt tips. Har inte hyrt något airshell men det veckar mkt att släpa på och det har man tillräckligt att göra ändå. Vi flög till Grekland i somras, hade Been med oss (2 resväskor, handbagage och bebis). Brukar man inte kunna ta barnstolen med in på flyget? Alltså att de lägger undan den när man kliver på? Hör med flygbolaget :) Verkar mycket smidigare att göra så! 
  • straw2008

1500 om den är använd till 2 eller fler barn beror ju på skicket givetvis!!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • AnPa
    Becka 77 skrev 2010-10-18 21:35:59 följande:
    Hej, jag har blivit med Frog. Funderar på att byta sufletten. Men förstår inte hur jag ska ta av själva tyget, hur man tar av hela sufletten eller byter spännena till camspännen. Finns det någon vänlig somkan berätta eller visa hur man gör?
    Du tar bort hela sufletten inkl. spännerna. Du viker de liksom åt sidan så lossnar de :) Har för mig att för att en cam suflett ska sitta bra på en frog så ska du gärna ha cameleon suflettbågar också!
  • Becka 77

Ok, men i FAQ:n står det att det räcker med spännena. Fast det blir kanske bättre om man byter både och? Ska jag alltså dra dem utån/från vagnen för att de ska lossna? Vill inte ta sönder nåt... Undrar även om regnskydd. Vilket är bäst? Har hört att Bugaboos egna går sönder när det är kallt, är det sant?

• Becka 77

Sista frågan Kan man använda camens bumperbar till frogen eller måste det vara en frog-bar? Min lilla tjej älskar sin frog och vill helst vara där hela tiden

• Vår lilla godis
    straw2008 skrev 2010-10-19 07:44:25 följande:
    Airshell är som ett mjukt badkar, vi fick ner maxi coosi beevagn samt vår syskonvagn Phil o Ted. Men den var fruktansvärd, var ska du göra av den då du landar? Den hår alltså inte att vika ihop o är stor som ett badkar.... Sen kan sakerna däri likagärna skada varandra de ligger bara o skramlar omkring. O räkna med rejäl överviktsavgift för den. Låna en bb väska o hyr bilstol på plats.
    AnPa skrev 2010-10-19 12:46:27 följande:
    Låna transportväskan ifall ni kan är mitt tips. Har inte hyrt något airshell men det veckar mkt att släpa på och det har man tillräckligt att göra ändå. Vi flög till Grekland i somras, hade Been med oss (2 resväskor, handbagage och bebis). Brukar man inte kunna ta barnstolen med in på flyget? Alltså att de lägger undan den när man kliver på? Hör med flygbolaget :) Verkar mycket smidigare att göra så! 
    Tack för era svar! Jag tyckte det stod att Airshells gick att fälla ihop, men det kanske inte stämmer då? Vi ska bara ner till Skåne över en helg, men grejen är den att min sambo kommer redan att vara på plats där nere så jag måste åka ner själv med dottern på 18 månader. Och jag är höggravid, har svårt att bära och sådär. Jag tänkte ta bilen till Arlanda, men om vi lånar BB-transportväskan så måste jag ju släpa på även den från bilen till inchekningen. Airshells hyr man ju på plats, så jag tänkte att det kanske var lite smidigare på så sätt. Jag har iofs inte kollat upp hur långt det är från stället där man hämtar ut Airshell-väskan till vår terminal. Är det på andra sidan flygplatsen blir det nog bökigt, men om det är nära kanske det kan underlätta lite.

Det känns ganska bökigt att ha både dottern (kutar gärna iväg när hon inte sitter i vagnen), bilstolen + packningen att släpa på. Det är mitt största dilemma. Vi håller på att kolla upp om det går att hyra en bilstol på plats istället, skulle ju underlätta en hel del. Jag tror inte att jag kan släpa vår stora stol + handbagage + dottern utan vagn ända till gaten annars, då känns det enklare att checka in stolen. Men man vill ju så klart inte att den ska skadas, så att den inte är säker sen. Därför känns ju viktigt att skydda den om den ska med.

Sambon kommer och möter upp mig på flygplatsen där nere, så då känns det inte så bökigt att ha lite extra att släpa på, typ en Airshell-väska. Men om den är stor som ett badkar och inte går att fälla ihop så är det kanske lite värre...
  • Fröken Småland

Vår lilla godis skrev 2010-10-19 13:17:53 följande:

AnPa skrev 2010-10-19 12:46:27 följande:
    Tack för era svar! Jag tyckte det stod att Airshells gick att fälla ihop, men det kanske inte stämmer då? Vi ska bara ner till Skåne över en helg, men grejen är den att min sambo kommer redan att vara på plats där nere så jag måste åka ner själv med dottern på 18 månader. Och jag är höggravid, har svårt att bära och sådär. Jag tänkte ta bilen till Arlanda, men om vi lånar BB-transportväskan så måste jag ju släpa på även den från bilen till inchekningen. Airshells hyr man ju på plats, så jag tänkte att det kanske var lite smidigare på så sätt. Jag har iofs inte kollat upp hur långt det är från stället där man hämtar ut Airshell-väskan till vår terminal. Är det på andra sidan flygplatsen blir det nog bökigt, men om det är nära kanske det kan underlätta lite.

Det känns ganska bökigt att ha både dottern (kutar gärna iväg när hon inte sitter i vagnen), bilstolen + packningen att släpa på. Det är mitt största dilemma. Vi håller på att kolla upp om det går att hyra en bilstol på plats istället, skulle ju underlätta en hel del. Jag tror inte att jag kan släpa vår stora stol + handbagage + dottern utan vagn ända till gaten annars, då känns det enklare att checka in stolen. Men man vill ju så klart inte att den ska skadas, så att den inte är säker sen. Därför känns ju viktigt att skydda den om den ska med.

Sambon kommer och möter upp mig på flygplatsen där nere, så då känns det inte så bökigt att ha lite extra att släpa på, typ en Airshell-väska. Men om den är stor som ett badkar och inte går att fälla ihop så är det kanske lite värre...
    Knöla ned allt i airshellen och sätt en sån här på

• Liten Mjau
    Stargirl skrev 2010-10-19 08:13:18 följande:
    Jag skulle aldrig köpa en Cameleon som är så fel ihopsatt som den är....
    Jag har inte sagt att jag ska köpa den

Sen skulle jag inte dömma ut en vagn förrän jag sett den i verkligheten.
    Misstänksam på färgen..
  • Noiis
    Becka 77 skrev 2010-10-19 13:13:50 följande:
    Ok, men i FAQ:n står det att det räcker med spännena. Fast det blir kanske bättre om man byter både och? Ska jag alltså dra dem utån/från vagnen för att de ska lossna? Vill inte ta sönder nåt... Undrar även om regnskydd. Vilket är bäst? Har hört att Bugaboos egna går sönder när det är kallt, är det sant?
    Jag ska försöka svara på alla dina frågor.
    sufletten tar du av som följande
    lossa gummi banden som sitter i fästena på vardera sida av sufletten.
    Drag sedan loss bågarna en sida i taget. Dra dom alltså rakt uppåt vinkla dom inte!
    den drar du bara ut bågarna från sufletten
    Klart

Det är samma bågar till frog som till cam däremot är fästena olika så svar ja! du måste bara byta fästen!
    Fästena tar du loss på följande sätt
    Vinka loss dom från ramen. dom sitter rätt hårt men kolla hur dom sitter via insidan av ramen så förstår du hur du ska kunna vinkla loss dom

ang regnskydd, aldrig hört talas om att dom går sönder av kyla. men jag tycker att bugaboos är snyggast!
    men jag har även kört på ett från brio till min cam!

Bumperbaren e jag mer osäker på, men jag är nästan säker på att den är universal till både frog och cam!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21