• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    danosani skrev 2010-11-06 09:15:06 följande:
    Jo jag vet, jag menade att använda hela Geckon som tillfällig vagn på resan. :)
    Jaja, då så, det är ju en bra idè.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Miniigirl
    Bernie99 skrev 2010-11-05 18:45:05 följande:

Oj! Nu tickar klockan. Vårt chassi går inte att fälla längre och Bontis reparatör sa att det var inget att göra..
    Chassit är 2006:a tror jag, och om 9 dagar ska vi flyga till Berlin!

Alltså måste vi ha tag i nytt chassi tills dess:
    - Är det någon som vet om ngn återförsäljare som har extrachassin i lager?
    - Passar ett nytt chassi? de har inte ändrat måtten ?
    - Det är ingen som har ett chassi över, även ett sånt med "glidande handtag" skulle vara intressant. Vi får kolla blocket men det är inte många som säljer chassin. (Vi bor i Stockholm)

Min sambo fixade vårat chassi med det felet på, var inte så svårt faktiskt, och tror faktiskt nästan att jag skulle fixa det tom
    om det är samma fel som vi hade på vårat, vilket det troligtvis är...så går det att fixa med lite meck. det är troligtvis en liten kil av något slag som gått av på mitten...
  • Stargirl
    Miniigirl skrev 2010-11-06 11:23:16 följande:
    Min sambo fixade vårat chassi med det felet på, var inte så svårt faktiskt, och tror faktiskt nästan att jag skulle fixa det tom
    om det är samma fel som vi hade på vårat, vilket det troligtvis är...så går det att fixa med lite meck. det är troligtvis en liten kil av något slag som gått av på mitten...
    Duktiga ni är, ja det mesta är ganska logisklt om man är lite händig.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Miniigirl
    Miniigirl skrev 2010-11-06 11:23:16 följande:
    oj...nu gick det lite för fort!

Skulle ju hinna få med att det man behöver göra är att fixa en ny sådan kil. Sambon fixade av en stor spik som dom kapade och böjde till...
    finns ju säkert något annat bra sätt man kan göra på oxå, men spiken funkade bra:)
  • Överbandsfürern

Vad tror ni jag får mest för?
    Svart topset i fleece, eller rosa topset i canvas?

Har hittat en Emmaljunga Cangaroo (*duckar för alla ruttna ägg som kastas mot mig* ) att ha i vinter, för 1000 spänn, och tänkte få in lite pengar, så jag måste sälja av lite säger sambon, annars får jag itne köpa vagnen. haha... löjlig han är

• stjernan

Paraflaxdrinken: oj det låter inte bra... Jag som just köpt vinterhjul! Vad är det som gör buggan dålig även med vinterhjul i snö? Tror du det funkar bättre med någon annan fyrhjulig vagn utan svängbara framhjul? Jag menar, i vintras var det ju extremt mkt snö så då var väl ingen vagn riktigt bra, eller?
    Någon annan i tråden som har vinterhjul och kan berätta lite om hur de funkar i snö?

• stjernan

Paraflaxdrinken: annars sägs ju UJ vara en bra vintervagn, det är mitt alternativ om buggan inte kommer funka i vinter. Finns fina beg för runt tusenlappen

• Snoppan

Stjernan: fan va glad jag blir när du säger att UJ funkar bra i snön.. Den står här i hallen och väntar på snöstorm ;)

• Överbandsfürern
    stjernan skrev 2010-11-06 12:38:11 följande:
    Paraflaxdrinken: oj det låter inte bra... Jag som just köpt vinterhjul! Vad är det som gör buggan dålig även med vinterhjul i snö? Tror du det funkar bättre med någon annan fyrhjulig vagn utan svängbara framhjul? Jag menar, i vintras var det ju extremt mkt snö så då var väl ingen vagn riktigt bra, eller?
    Någon annan i tråden som har vinterhjul och kan berätta lite om hur de funkar i snö?
    Vagnen blev lika otymplig som en stor och klumpig Brio med 4 fasta hjul. Det blev ingen fjädring i den alls och det kändes som att jag höll på att bryta av handtaget.
    Men det är väl för att jag jämförde med vagnen med swirwelhjul
    stjernan skrev 2010-11-06 12:40:14 följande:
    Paraflaxdrinken: annars sägs ju UJ vara en bra vintervagn, det är mitt alternativ om buggan inte kommer funka i vinter. Finns fina beg för runt tusenlappen
    Hittade ingen under 2500 som jag tyckte såg fräsch ut.
    Och just nu är det tyvärr pengarna som styr
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21