• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • stjernan

Oj vad konstigt det blev... Nytt försök! Då får den här vintern utvisa vad jag kommer ha för vagn, visar det sig att vinterhjulen inte funkar så bra så får det kanske bli en ny vagn...

• Överbandsfürern
    stjernan skrev 2010-11-06 12:48:30 följande:
    Oj vad konstigt det blev... Nytt försök! Då får den här vintern utvisa vad jag kommer ha för vagn, visar det sig att vinterhjulen inte funkar så bra så får det kanske bli en ny vagn...
    Men vagnen är underbar under våren, sommaren och hösten så det är ju mestadelen utav året som den är underbar ju
  • Stargirl
    stjernan skrev 2010-11-06 12:40:14 följande:
    Paraflaxdrinken: annars sägs ju UJ vara en bra vintervagn, det är mitt alternativ om buggan inte kommer funka i vinter. Finns fina beg för runt tusenlappen
    Finns ännu billigare brio etc om man vill ha en riktig 4 hjuling som jag tycker är det bästa i snön, 3 hjulingar välter allt för lätt tycker jag.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Coca cola light

Som vintervagn är en robust Brio med lufthjul helt suverän. Min vagn plöjde igenom allt. Det finns många fina beg på Blocket. Kan vara skönt för barnet att slippa åka framåtvänd om det blåser och snöar också. Visst blir det tyngre än med buggan en skön dag på asfalt, men ni får väl tänka att det är gratis motion:)

• modestyclara
    Överbandsfürern skrev 2010-11-06 12:37:55 följande:
    Vad tror ni jag får mest för?
    Svart topset i fleece, eller rosa topset i canvas?

Har hittat en Emmaljunga Cangaroo (*duckar för alla ruttna ägg som kastas mot mig* ) att ha i vinter, för 1000 spänn, och tänkte få in lite pengar, så jag måste sälja av lite säger sambon, annars får jag itne köpa vagnen. haha... löjlig han är
    rosa canvas!
  • modestyclara
    stjernan skrev 2010-11-06 12:38:11 följande:
    Paraflaxdrinken: oj det låter inte bra... Jag som just köpt vinterhjul! Vad är det som gör buggan dålig även med vinterhjul i snö? Tror du det funkar bättre med någon annan fyrhjulig vagn utan svängbara framhjul? Jag menar, i vintras var det ju extremt mkt snö så då var väl ingen vagn riktigt bra, eller?
    Någon annan i tråden som har vinterhjul och kan berätta lite om hur de funkar i snö?
    jag tycker att buggan blir stel och svårsvängd med vinterhjul eftersom den inte har så mycket fjädring...en toppen vintervagn är en pansarvagn (=fyrhjulig) med mycket fjädring typ Hesba eller EL. UJ är rätt ok men man får låsa framhjulet så det inte spårar iväg....
  • mollan nu

Vad gör man när ens barn skriker och ålar sig så fort han sätts i camen men skrattar och skuttar när han sätts i en emmasljunga sulky från 70 talet. Bygger om EL så han kan ligga och sova i den känns inte helt hundra

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • modestyclara
    mollan nu skrev 2010-11-06 19:52:59 följande:
    Vad gör man när ens barn skriker och ålar sig så fort han sätts i camen men skrattar och skuttar när han sätts i en emmasljunga sulky från 70 talet. Bygger om EL så han kan ligga och sova i den känns inte helt hundra
    köper en liknande med liggläge?
  • mollan nu
    modestyclara skrev 2010-11-06 19:54:28 följande:
    köper en liknande med liggläge?
    finns ju ingen sulky som har liggläge som inte ser ut som skit eller är för tunga.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • modestyclara
    mollan nu skrev 2010-11-06 20:33:53 följande:
    finns ju ingen sulky som har liggläge som inte ser ut som skit eller är för tunga.
    näää... det är sant men vad gör man inte för sina kids
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21