• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    Emindith skrev 2010-11-07 22:21:44 följande:
    Tack för svar!

Ja, det vet  man väl inte förrän man redan har köpt en? Å suck.

Men den gamla går att fälla upp på något smidigt sätt så att den är ur vägen när man inte vill använda den i alla fall, eller?
    jag har den gamla och tycker den har funkat utmärkt men jag ser också fördelen med den nya som går att klicka av enkelt den gamla går att fälla upp men med liggdel på så hamnar den ändå lit ei vägen....
  • Emindith
    modestyclara skrev 2010-11-07 22:23:32 följande:
    jag har den gamla och tycker den har funkat utmärkt men jag ser också fördelen med den nya som går att klicka av enkelt den gamla går att fälla upp men med liggdel på så hamnar den ändå lit ei vägen....
    Okej! Men om man använder sittdelen så funkar det bättre?

Tog bort liggdelen rätt kvickt eftersom lilla dottern inte alls hade någon lust att ligga i den. Men nu med sittdel och större bebis (4,5 mån) så gillas vagnen mycket bättre. Men 3,5 åriga storebrorens ben blir rätt trötta...
  • modestyclara
    Emindith skrev 2010-11-07 22:30:44 följande:
    Okej! Men om man använder sittdelen så funkar det bättre?

Tog bort liggdelen rätt kvickt eftersom lilla dottern inte alls hade någon lust att ligga i den. Men nu med sittdel och större bebis (4,5 mån) så gillas vagnen mycket bättre. Men 3,5 åriga storebrorens ben blir rätt trötta...
    absolut -då är det inga problem med gamla varianten!
  • Emindith
    modestyclara skrev 2010-11-07 22:32:30 följande:
    absolut -då är det inga problem med gamla varianten!
    Det låter ju strålande! :)

Måste passa på att fråga också - vilka andra ståbrädor funkar på en Bugaboo Cameleon? Funkar t ex en Babytravel?
  • Primrose
    Hannah74 skrev 2010-11-06 20:42:31 följande:
    Fast halva priset väl? O större hjul. Vet inte hu lätt bee är i snö? :)
    Vi har haft vår Bee sedan i mars (köpte den gamla modellen några veckor innan den nya kom ut, eftersom vi behövde den för en resa) och gillade den så mycket att vi slutade använda vår Cameleon. Nu till vintern har vi köpt en Brio Spin - den bör klara snön mycket bättre än lilla Been (som vi tar fram till våren igen). Vi var inne på en Kronans sulky (den har dock inte svängbara framhjul), men de hade så lång leveranstid. I ärlighetens namn verkar sonen tycka att Brio-vagnen är bekvämare än Been. Men Been är ju så mycket snyggare - säger vi föräldrar!

Vår Cameleon har vi just sålt - litet sorgligt eftersom det var vår första vagn. Och den var så bra och fin! Men det var dags att gå vidare. Vi sålde med ett nytt chassi. Vår broms gick sönder två gånger på mindre än 1,5 år - otur säkert, men vi tyckte att det var lika bra att sälja med det oanvända chassit, nu när garantin har gått ut.
  • Pepper79
    Emindith skrev 2010-11-07 22:40:39 följande:
    Det låter ju strålande! :)

Måste passa på att fråga också - vilka andra ståbrädor funkar på en Bugaboo Cameleon? Funkar t ex en Babytravel?
    buggy board maxi har jag till en frog. funkar också jättebra.
    (¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Elliott 101015 ღ ¸.?°´¯)
  • straw2008

Går cameleon att fälla ihop med gamla ståbrädan på?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2010-11-08 08:58:04 följande:
    Går cameleon att fälla ihop med gamla ståbrädan på?
    Ja, den kan dock halka ur sina "skåror", den nya sitter ju med clips och sitter kvar oavsett.
  • mollan nu

nya ståbrädan kom i oktober förra året.
    Den nya brädan har haft sönder vår ram, det är ploppen som hjulet sitter fast i som sticker in i ramen, det problemet har man inte på gamla brädan.

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Bellbox
    Primrose skrev 2010-11-08 00:55:17 följande:
    Vi har haft vår Bee sedan i mars (köpte den gamla modellen några veckor innan den nya kom ut, eftersom vi behövde den för en resa) och gillade den så mycket att vi slutade använda vår Cameleon. Nu till vintern har vi köpt en Brio Spin - den bör klara snön mycket bättre än lilla Been (som vi tar fram till våren igen). Vi var inne på en Kronans sulky (den har dock inte svängbara framhjul), men de hade så lång leveranstid. I ärlighetens namn verkar sonen tycka att Brio-vagnen är bekvämare än Been. Men Been är ju så mycket snyggare - säger vi föräldrar!

Vår Cameleon har vi just sålt - litet sorgligt eftersom det var vår första vagn. Och den var så bra och fin! Men det var dags att gå vidare. Vi sålde med ett nytt chassi. Vår broms gick sönder två gånger på mindre än 1,5 år - otur säkert, men vi tyckte att det var lika bra att sälja med det oanvända chassit, nu när garantin har gått ut.
    Får jag fråga vad du satte ut den för (pris), hur gammal den var, med vilka tillbehör & vad du fick?
    Nyfiken då jag ska sälja min snart...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21