• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    sara sthlm skrev 2010-11-08 20:03:52 följande:
    Har en bugaboo cameleon som jag använt till första barnet. Nu är nr 2 på gång och vi har köpt en syskonvagn. Där jag tänkte att det kunde ligga en mjuklift eftersom man kan fälla sittdelen i syskonvagnen till fullt liggläge. Nu till min fråga: ngn som vet om det finns mjukliftar som får plats i camelon? Tänkte att om vi ändå ska köpa en till syskonvagnen så skulle det ju vara smidigt om den gick ner i bugaboon också som är den  vagn som ändå kommer användas mest. (Har ca 20 meter till förskolan... )
    typ alla mjukliftar får plats i camen för liggdelen är stoooor så det är troligen din syskonvagn som är dimensionerande för mjukliften...jag hade phil&teds mjuklift i frog och syskon uj...
  • Miniigirl
    zasata skrev 2010-11-08 19:40:40 följande:
    Jag tycker vagnar med rörliga framhjul är svårare än vagn med fasta hjul och ståbräda.
    Jasså, ja...man kanske ska testa sätta på vinterhjulen och se hur det är att köra den då innan man säljer:-P
  • sara sthlm
    modestyclara skrev 2010-11-08 20:08:42 följande:
    typ alla mjukliftar får plats i camen för liggdelen är stoooor så det är troligen din syskonvagn som är dimensionerande för mjukliften...jag hade phil&teds mjuklift i frog och syskon uj...
    aha, det låter ju perfekt. Är det ngn form av liten suflett till den mjukliften du har? Tänkte när den ska ligga i UJ:n sedan.
  • modestyclara
    sara sthlm skrev 2010-11-08 20:22:31 följande:
    aha, det låter ju perfekt. Är det ngn form av liten suflett till den mjukliften du har? Tänkte när den ska ligga i UJ:n sedan.
    nä inte till phil&teds men det finns på ex babytravels...men man måste ju ändå ha liften med bebisens huvud under uj:n sufflett annars får den ju allt blod i huvudet
  • modestyclara
    sara sthlm skrev 2010-11-08 20:22:31 följande:
    kanske ska tillägga att jag körde mjuklift i sittdel på dubbel-uj och mjuklift i hårdlift på trilling-uj... så jag har testat båda...
  • sara sthlm
    modestyclara skrev 2010-11-08 20:29:40 följande:
    kanske ska tillägga att jag körde mjuklift i sittdel på dubbel-uj och mjuklift i hårdlift på trilling-uj... så jag har testat båda...
    ok. tack för infon. Jo det lutar ju åt att man måste ha huvudet under sufleten ändå. Minns bara att sonen var så otroligt känslig för blåst första månaderna... och nu kommer bebis i februari :) Men det blir ju mestadels bugaboon ändå och där är det ju vindskyddat.
  • modestyclara
    sara sthlm skrev 2010-11-08 20:31:55 följande:
    ok. tack för infon. Jo det lutar ju åt att man måste ha huvudet under sufleten ändå. Minns bara att sonen var så otroligt känslig för blåst första månaderna... och nu kommer bebis i februari :) Men det blir ju mestadels bugaboon ändå och där är det ju vindskyddat.
    fördelen med phil&teds liften är att man kan dra åt kring huvudet som en sovsäck -mysigt! annars kör du med regnskydd på vagnen
  • johnhugo

En fråga, tänkte komplettera med ett annat regnskydd till cameleon. Förstått Tulsas ska passa, men vilken av deras ska man ha till sittdelen. Tack för input!

• jean1
    johnhugo skrev 2010-11-08 21:50:39 följande:
    En fråga, tänkte komplettera med ett annat regnskydd till cameleon. Förstått Tulsas ska passa, men vilken av deras ska man ha till sittdelen. Tack för input!
    Det som är till för sittvagnar . Vi har nyligen köpt det och det sitter superbra!
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • Stargirl
    Djohnhugo skrev 2010-11-08 21:50:39 följande:
    Kanske den som är gjord för sittvagnar, med blixtlås.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21