• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Pepparkaksdeg
    Kajsan skrev 2010-03-26 19:55:53 följande:
    Bugaboo har inga årsmodeller, så det är ingen skillnad på din vagn och de som görs nu.
    Ehhh,jo det är en rätt vesäntlig skillnad på de som tillverkas nu!
    De som tillverkas nu har en gummipackning vid handtaget som bara går att byta ut om handtaget skulle börja glida.
  • Honey1982
    Fröken Småland skrev 2010-03-27 10:06:01 följande:
    Alla Cameleonklädslar passar till alla Cameleonvagnar oavsett ålder. Mycket fiffigt
    Super, tack så mycket! Idag har jag och sambon kikat på Bugaboo på 1klass babyaffär här i Jönköping och nu är han också inne på att det blir en Cameleon till tvåan i september.
  • linaenn
    Pepparkaksdeg skrev 2010-03-27 14:51:57 följande:
    Ehhh,jo det är en rätt vesäntlig skillnad på de som tillverkas nu!De som tillverkas nu har en gummipackning vid handtaget som bara går att byta ut om handtaget skulle börja glida.
    Från och med när gäller detta? Låter ju som en bra förbättring i så fall, ifall man har otur att handtaget skulle börja glida...
  • Kajsan
    Pepparkaksdeg skrev 2010-03-27 14:51:57 följande:
    Ehhh,jo det är en rätt vesäntlig skillnad på de som tillverkas nu! De som tillverkas nu har en gummipackning vid handtaget som bara går att byta ut om handtaget skulle börja glida.
    Fast det är väl ganska ovesäntligt? Det som är intressant är att med en helt ny har hon garanti , det har hon inte med sin begagnade.
    Sen hur Bugaboo gör vid en eventuell reklamation, om de lagar eller byter ut chassit, det spelar ju inte kunden någon roll vid val av vagn.
    Med blotta ögat är ju vagnen likadan och har inte förändrats de senaste åren.
    Jo just det!
  • Pepparkaksdeg
    Kajsan skrev 2010-03-27 17:51:58 följande:
    Fast det är väl ganska ovesäntligt? Det som är intressant är att med en helt ny har hon garanti , det har hon inte med sin begagnade.Sen hur Bugaboo gör vid en eventuell reklamation, om de lagar eller byter ut chassit, det spelar ju inte kunden någon roll vid val av vagn.Med blotta ögat är ju vagnen likadan och har inte förändrats de senaste åren.
    O nej,Inte ovesäntligt alls.
    Är vagnen ny och jag har garanti så behöver jag bara kontakta ÅF så får jag nytt gummi som jag enkelt kan byta själv. Bra mycket enklare än att byta hela chassit för att åtgärda samma enkla problem.
    Har garantin gått ut så kostar det nog inte speciellt mycket att bekosta det där gummit själv.
    Detta är ju även givetvis högintressant för en andrahandsköpare.
    Om någon tid framåt kommer det nog framgå ganska tydligt i annonser på Blocket att det specifikt är det chassi som man kan åtgärda detta problem på själv om man nu har ett sådant.
    Allehanda fel kan uppstå på barnvagnar och även den dyraste märkeströjan kan tappa en knapp. Men faktum kvarstår. Om ett specifikt problem uppstår på en vara upprepade gånger. 
    I vissa fall så många gånger att man fått utnyttja garantin 3 gånger för SAMMA problem.
    Ja,då får man räkna med att folk drar öronen åt sig.
  • SaraSelinda

Ursäkta min dumma fråga nu då, men har faktiskt inte granskat vagnen SÅ noga.

- Vart sitter det där gummit ni pratar om? Hur vet jag att jag har ett sådant? Vagnen är inköpt ny mars -10

• Ia 70
    SaraSelinda skrev 2010-03-27 19:54:03 följande:
    Ursäkta min dumma fråga nu då, men har faktiskt inte granskat vagnen SÅ noga.- Vart sitter det där gummit ni pratar om? Hur vet jag att jag har ett sådant? Vagnen är inköpt ny mars -10
    Undrar med för jag fick ett nytt chassi förra veckan, min andra reklamation. Går det att se på ngt vis??
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • SaraSelinda

Måste bara säga att nu har jag pimpat min vagn med en björn borg väska som skötväska!! =P ska ta bild någon dag, men min dotter är väldigt sjuk så hinner inte så speciellt mycket, nu blir det diska och sedan krypa ner hos henne!

• Soppa

Någon som vet om demo bee vagnen på prismalek finns kvar ,, en kompis beställde den igår och köpet gick igenom , men det är ju inte säkert att dom har uppdaterat deras system, om inte så vet ni någon affär som har någon rea vagn på lager?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21