• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Miss Lau

Jag brukar handla massor på både Blocket och tradera och det har aldrig hänt att sakerna inte kommer. Två gånger har jag köpt beg. Bugabooprylar. En åkpåse av en tjej här på FL som "kom bort" någonstans på vägen och nu en suflett via Tradera som också verkar ha "kommit bort".  Säg att jag haft otur och att det går att köpa även tillbehör till Bugaoo och få dessa skickade för idag är jag ledsen

• Fröken Småland
    Miss Lau skrev 2010-03-29 14:45:42 följande:
    Jag brukar handla massor på både Blocket och tradera och det har aldrig hänt att sakerna inte kommer. Två gånger har jag köpt beg. Bugabooprylar. En åkpåse av en tjej här på FL som "kom bort" någonstans på vägen och nu en suflett via Tradera som också verkar ha "kommit bort".  Säg att jag haft otur och att det går att köpa även tillbehör till Bugaoo och få dessa skickade för idag är jag ledsen
    Du har haft extrem otur tycker jag, tråkigt Jag har också handlat mycket på Tradera och Blocket men jag brukar alltid använda mig av Schenker när jag köper dyrare saker eftersom man då får en spårbar och försäkrad försändelse. Alternativt att man ber säljaren att rekommendera brevet (kostar bara 38 kr extra om det är skrymmande). Det hjälper ju inte dig nu men kan vara ett tips i framtiden. En endaste gång har jag råkat ut för att ett paket kom bort med Posten, jag var avsändare. Köparen hade bara massor av positiva omdömen på Tradera så jag erbjöd mig omgående att stå för halva förlusten men vi efterlyste det såklart först men det blev aldrig hittat. Som tur var rörde det sig bara om en hundralapp eller två.
  • Miss Lau
    Fröken Småland skrev 2010-03-29 15:00:22 följande:
    Du har haft extrem otur tycker jag, tråkigt Jag har också handlat mycket på Tradera och Blocket men jag brukar alltid använda mig av Schenker när jag köper dyrare saker eftersom man då får en spårbar och försäkrad försändelse. Alternativt att man ber säljaren att rekommendera brevet (kostar bara 38 kr extra om det är skrymmande). Det hjälper ju inte dig nu men kan vara ett tips i framtiden. En endaste gång har jag råkat ut för att ett paket kom bort med Posten, jag var avsändare. Köparen hade bara massor av positiva omdömen på Tradera så jag erbjöd mig omgående att stå för halva förlusten men vi efterlyste det såklart först men det blev aldrig hittat. Som tur var rörde det sig bara om en hundralapp eller två.
    Tack för tipsen, ska absolut använda mig av något säkrare än "bara" vanligt brev nästa gång. För även om det inte handlar om jättemycket pengar är det trist att lägga över tusen spänn på exakt ingenting. Plus att det givetvis var grejer jag verkligen ville ha.....
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2010-03-28 22:23:59 följande:
    Jag spottade en kändis med bb igår :O) Tror hon heter Josefin Sundström (blond kort har väl haft barnprogram till melodifestival tror jag) hon hade en cam med grå bas, orange canvas topp samt en PF åkpåse som såg ut som ett pusselnästan :O) Någon mer som kändisspottat?
    Jep, Tommy Körberg med en rosa Bee i helgen och Alex Shulman med en röd Bee för en vecka sedan.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2010-03-29 18:20:18 följande:
    Jep, Tommy Körberg med en rosa Bee i helgen och Alex Shulman med en röd Bee för en vecka sedan.
    Thomas Brolin med rosa Cam förra veckan
    Jo just det!
  • Stargirl
    Soppa skrev 2010-03-29 18:24:40 följande:
    Kan man ha uv skyddet till en bee när sufletten är på ?
    Jadå, funkar utmärkt.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Emmylou

Hej Bugaboo-experterna

Jag har frågor ang B Bee som jag hoppas kunna få svar på här. Ska om ev. köp använda den som sittvagn till min snart 9 månader gamla son.

Det står att det kommer en ny till våren, någon som vet när?
    Bra att sitta i? Sitter dom rakt eller "rundade" i ryggen om ni förstår hur jag menar.
    Fullt liggläge?
    När man har den vänd mot den som kör, har barnet något fotstöd då?
    Körglädje?
    Är den körbar vintertid eller bara på barmark som de flesta andra sulkys?

Berätta gärna vad ni tycker om den, ni som har erfarenheter. Tack på förhand!

• Soppa
    Stargirl skrev 2010-03-29 18:29:30 följande:
    Jadå, funkar utmärkt.
    tack
  • FridaLee
    Soppa skrev 2010-03-29 18:35:17 följande:
    tack
    Fick hon vagnen?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21