• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    han skrev 2010-11-19 11:57:30 följande:
    för jag inte vill att den blir förstörd och sliten  Gråter
    där vi åker är mest sandvägar och och sol alla dagar. rädd att den ska blekas också!
    Men nu är du hel-knasig! *talar tillrätta* Du har ju en vagn för att använda den! I värsta fall får du väl köpa en redan solblekt topp så du slipper våndas över att det är under ditt överinseende som skadan sker . Och så har du dina fina klädslar kvar när du kommer hem. Nä, skärpning nu
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-11-19 12:00:13 följande:
    Men nu är du hel-knasig! *talar tillrätta* Du har ju en vagn för att använda den! I värsta fall får du väl köpa en redan solblekt topp så du slipper våndas över att det är under ditt överinseende som skadan sker . Och så har du dina fina klädslar kvar när du kommer hem. Nä, skärpning nu
    *I second that* Skål
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Asereht

Tror att Bugaboo blivit mer svårsålda eftersom de blivit rätt vanliga. Så är det med de flesta märken. Se bara på UJ, för en fem, sex år sedan så såldes de dyrt begagnade nu kan man hitta till rena vrakpriserna och då är det hyfsat nya.

• han
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-19 12:07:29 följande:
    Nej eftersom den hänger ihop med kvittot och namnet/adressen som står på den.
    garantipappret är helt ogiltigt till ägare nr två.
    Tro mig jag kollade upp detta med bugaboo innan jag köpte min nya vagn =).
    ok, hmm trode jag var smart där haha tack! Tomte
    Fröken Småland skrev 2010-11-19 12:00:13 följande:
    "ställer mig i skamvrån och skäms"Skäms haha men tro mig ska till afrika dit vill jag inte ta med min älskade bb jag drar inte ens upp den för trappor här hemma så rädd som jag är om denTungan ute  ingen annan än jag har fått köra den och där nere ska vi ha en nanny till ungarna...skulle då någon annan köra min vagn! :o
  • Fröken Småland
    han skrev 2010-11-19 12:15:52 följande:
     "ställer mig i skamvrån och skäms"Skäms haha men tro mig ska till afrika dit vill jag inte ta med min älskade bb jag drar inte ens upp den för trappor här hemma så rädd som jag är om denTungan ute  ingen annan än jag har fått köra den och där nere ska vi ha en nanny till ungarna...skulle då någon annan köra min vagn! :o
    Vid närmare tanke resonerar du helt rätt! Ungarna kan överlåtas till en nanny som drar dem i trappor men absolut inte vagnen FlörtTungan ute
  • han
    Fröken Småland skrev 2010-11-19 12:28:26 följande:
    Vid närmare tanke resonerar du helt rätt! Ungarna kan överlåtas till en nanny som drar dem i trappor men absolut inte vagne
    haha ja det är hårda bud Drömmer nä men de får bära ungen på ryggen som alla andra lol
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-19 12:31:01 följande:
    Är du gravid redan?
    Om du inte är det så vet du inte att du kommer att vara det heller när ni kommer tillbaka och att ni behöver en syskonvagn.
    Jag skulle absolut vänta med att sälja, många ser även bugga som en "sommarvagn" och satsar inte på en sån vintertid!
    Du torskar om du säljer nu, eller försök men får inte du dem pengarna du vill ha så sälj inte för underpris bara pga det!
    nope inte gravid än men superfertil! Cool men du har helt rätt, testar och kollar läget kommer aldrig sälja till underpris. bättre då att spara till jag inte behöver syskonvagn längre.
    och det där men att den ska vara en sommarvagn har jag inte riktigt förstått nu när det var snöstorm i stockholm så gick det ju galant att köra vagnen på tom oplogade vägar och då hade jag inte ens låst framhjulen ...
  • Bellbox
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-19 12:09:11 följande:
    Vad har förresten ni flesta här betalat för era buggor?
    Ganska intressant att veta hur många betalat mer och köpt i sverige och hur många som köpt från utlandet billigare?
    När man kollar på blocket iaf så verkar det som att de flesta skriver att nypriset för vagnen var typ 10500 eller 11 000 kr.
    Ja nypriset i butik är 10500 där jag bor. Tror du att de inte talar sanning när de skriver så eller vad?
    Mig veterligen är det inte så många som köper via utlandet men kan ha fel...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • lissats

Ska man ändra någonting (vet ej vad) i vagnen allt eftersom barnet växer och blir tyngre? Tänkte mest på dom små hjulen. 
    Något annat man bör tänka på? Hur ofta ska man rengöra hjulen etc?

En annan sak, visst ska vagnen stå varmt? Min sambo envisas med att vilja ha den i bilen(?)  

• straw2008

Men den finns ju på frugo för under 7000.... Är det väl?? Varför ska man då betala mellan 7-8 för en begagnad? Får man ut 50% av nypriset tycker jag ändå det är heeeelt ok med tanke på att man inte har garanti osv.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21