• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    bebbe10 skrev 2010-11-19 21:09:51 följande:
    Hej.

Jo jag tänkte köpa en Bugaboo från blocket.
    Min fråga är om det är någon årsmoddel som inte är bra.
    Eller om det är något jag ska kolla efter.
    om du vill ha höj- och sänkbart handtag så köp helst en som har vingmuttrar för reglering av höjd annar skulle jag satsa på en frog eller gecko. Jag gillar dem bättre.
  • JohannaL

har problem att öevrtyga gubben om vagnbyte har phil o ted nu vill ha en cam  isället, tips på vad man kan motoivera det med =) ?

• bebbe10
    modestyclara skrev 2010-11-19 21:58:03 följande:
    om du vill ha höj- och sänkbart handtag så köp helst en som har vingmuttrar för reglering av höjd annar skulle jag satsa på en frog eller gecko. Jag gillar dem bättre.
    Va det inte problem med handtagen på någon årsmoddel?
  • Bellbox
    modestyclara skrev 2010-11-19 21:58:03 följande:
    och JAG tillägger att det man kan göra är att kolla om det sitter en SKRUV eller POPNIT om det är det nya chassit; kolla på insidan av handtaget i höjd med snäppfästet (de vita snäppfästena man lossar för att reglera höjden på handtaget). Vill du vara säker på hur det ser ut så kolla på en barnvagnsaffär; då vet du exakt om du kollar på en begagnad vagn sen...
    Jag har det nya chassit med popnit och har ALDRIG haft problem med det och vet många andra som inte heller haft det;vill bara nämna det då folk här är ganska snabba på att prata negativt om ALLA de nya Bugaboo Cameleon
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • bebbe10
    bebbe10 skrev 2010-11-19 21:09:51 följande:
    Hej.

Jo jag tänkte köpa en Bugaboo från blocket.
    Min fråga är om det är någon årsmoddel som inte är bra.
    Eller om det är något jag ska kolla efter.
    Jo och om det är någon skillnad på 07-10 modelerna?
  • redfox

Här har ni en med popnit som har ett glidande handtag. Personligen skulle jag ALDRIG igen köpa en beggad Cam, så vida det inte var det gamla chassit med skruvar. Men det är ju också jag.

• lillkorpen
    zasata skrev 2010-11-19 21:47:06 följande:
    Jag gillar orginalregnskyddet, men inte barnen...
    bumberbarskydd är ett måste och sittdyna.
    Jag tycker orginalåkpåsen är varm så det räcker. men bor kanske på var man bor, jag bor i Göteborg.
    Vad är det för något? Är det skydd på bågen man lyfter i? Kan man köpa sådant färdigt eller är det något du knåpat ihop själv? Vill ha alla former av bra skydd till vagnen så älsklingen håller sig fin så länge som möjligt.
  • bebbe10
    redfox skrev 2010-11-19 23:36:24 följande:
    Här har ni en med popnit som har ett glidande handtag. Personligen skulle jag ALDRIG igen köpa en beggad Cam, så vida det inte var det gamla chassit med skruvar. Men det är ju också jag.
    Jag som är ny på detta.
    När kom den nya chassin?
  • Billabong
    bebbe10 skrev 2010-11-20 00:31:22 följande:
    Jag som är ny på detta.
    När kom den nya chassin?
    Hösten/vintern -07
  • Miss Lau
    miracle maker skrev 2010-11-19 16:56:57 följande:
    Har tänkt köpa en Bee som extra/resevagn. Undrar bara: är det värt att köpa en begagnad eller ska man satsa på en plus? Den nya verkar ju helt suverän med att man kan förlänga sitsen mm mm (och dessutom snyggare)... men den gamla kanske är "good enough" eller vad säger ni som vet?
    "Alla" säger att den nya är mycket bättre. Själv är jag rätt snål och slog till på en beg. gammal Bee. Tycker absolut att den är tillräckligt bra och för 1500 kr som jag betalade tycker jag det är mycket vagn för pengarna
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21