• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    stjernan skrev 2010-11-17 19:51:57 följande:
    Vad gäller skötväska kan jag tipsa om fjällräven kånken mini om man vill ha en liten väska. Ja, man kan ju ha den stora också förresten. Den har ju en knapp upptill så att man kan hänga den med handtaget på styret och knäppa så sitter den fast:) jag gillar mini modellen för jag tycker man får plats med precis det man behöver! Hade en slip hop innan och tyckte den var stor och klumpig, jag har en tendens att samla på mig massa onödiga grejer om det finns plats i väskan...
    haha jag var tvungen att köpa en skip hop duo dubbel när T var liten för alla grejer, den var stor och klumpig den Singel får man ju inte plats med mkt i övh
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-11-18 07:49:26 följande:
    Jag köpte min vagn i augusti när jag hade bf i februari. Sen samlade jag på mig en massa tillbehör.
    Oj... jag som har som plan att vänta med att köpa tills den lill* är här tur det finns sjal och b-björn
  • Överbandsfürern

Min son som är 3½ vågar jag inte ens testa att sätta i buggan då han väger dryga 20kg eller 19 kanske det. nåja. en bit över 1m är han också (5½ åringen är 123cm och väger 28kg...så jag har nog stora barn )

Men dottern, är 14 månader, väger väl runt 12kg och är nog snart 80cm och sitter som en drottning i vagnen.

Dock har jag en BT syskonjogger om jag ska ut och gå långt med barna, för då orkar inte 3åringen. Men äldsta sonen har inte åkt vagn en meter från det att han fyllde 3 år, och han är superduktig på att gå!

• Snoppan

I rest my case.. Trodde att det jag menade var självklart :)
    Jag lämnar er här! Hej.

• Miniigirl
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-18 09:20:05 följande:
    Jag måste bara fråga hur gamla era barn är som sitter i bugaboon?
    Jag tycker det låter lite konstigt att man skulle kunna använga buggan tills barnet är ungefär fyra år gammal (17kg).
    Min kille är 1,5 år och är inte alls lång för sin ålder men tycker redan nu att hans huvud är i höjd med toppen på ryggstödet, förstår ni vad jag menar?
    kan inte förstå hur han skulle kunna få plats i vagnen i ytterligare ett par år, menar benen kan man ju hålla böjda vid knäna när man sitter men hur blir det när barnet sover? Om rumpan är på sittdelen så måste väl huvudet sticka utanför ryggstödet tillslut eller =)?
    Det är ju mer barnens ben osv som växer sen...
    Min 3½åring, visserligen inte så jättelång(strax över 90 cm) satt bra i cameleon. Och hans bror som är 1½år, och ca 76cm lång är ju nästan lika högt uppe med huvudet tycker ja!
  • Insomnie
    Överbandsfürern skrev 2010-11-18 10:18:39 följande:
    Jag tycker att bugaboos åkpåse är det bästa jag har testat. Den är tunn, sitter som ett smäck i vagnen, men ändå värmer den nåt otroligt.
    Förra vintern hade dottern en ws-overall (ja och mössa och sockar såklart) och en liten filt över sig i den, men filten va mest för att ha som snutte. Och hon va lagom varm när jag plockade upp henne, alltså inte svettig och inte kall.

Nu i vinter har hon en tunn Mikk-line overall och skor på sig nere i åkpåsen, och en snutte över sig. och är varm när jag plockar upp henne.

Men som med allt annat är ju alla barn olika Mina barn är väldigt varma utav sig.
    Okej, verkar som att jag får testa mig fram... Har köpt en (jätte fin!) fleeceoverall till bebisen så jag tror egentligen inte att värmen ska vara något problem... Bor i mellansverige och även om det blir kallt här så är det inte som att bo i Norrland i alla fall... Hoppas på en mild vinter med bra plogade vägar och trottoarer
  • MiaEd
    Insomnie skrev 2010-11-18 10:43:21 följande:
    Okej, verkar som att jag får testa mig fram... Har köpt en (jätte fin!) fleeceoverall till bebisen så jag tror egentligen inte att värmen ska vara något problem... Bor i mellansverige och även om det blir kallt här så är det inte som att bo i Norrland i alla fall... Hoppas på en mild vinter med bra plogade vägar och trottoarer
    Min tjej på 7 månader sitter i en Didriksson overall och Bugabossåkpåse, samt ett par små skor :) Hon blir inte kall
  • MiaEd

Min son på 3,5 var för lång för frogen redan vid 1,5 års ålder :) så det skiljer sig väldigt mycket

• Insomnie
    MiaEd skrev 2010-11-18 10:56:33 följande:
    Min tjej på 7 månader sitter i en Didriksson overall och Bugabossåkpåse, samt ett par små skor :) Hon blir inte kall
    Låter perfekt!
  • BaBBels

Idag har jag invigt Camen till lillebror på 3 månader :) med sittdel alltså. Han är stor och verkar trivas ypperligt! Det bästa idag var att när vi var inomhus (hos tandläkaren) så kunde jag vinkla sittdelen och sätta honom mer upprätt vilket gjorde att han såg allt som hände o slapp ligga o kolla i taket. Det tröttnar de ju snabbt på...

Ang hur stora barn som får plats.. Storebror provade vagnen häromkvällen.. han är 3 år.. 98 lång ca och väger runt 15 kg. Han fick ju plats men det ser ju lite roligt ut. Han har dock inte åkt vagn på nästan ett år... om vi inte sksa längre sträckor. Har en UJ sen innan o han ser stor ut i den också :)

En fråga.. har ni märkt av att det finns mkt fördomar och åsikter om denna vagn?? Eller är det bara jag som bor i ett litet inskrängt samhälle?! Jag får höra så mycket saker... Den går inte att köra, den är vinglig, går bara att ha i köpcentrum, är svår att fälla ihop (?!) osv osv osv. Och sen det här med snön då... Nu hör till saken att jag hade en Teutonia Mistral S till storebror och den har också små hjul där fram. Körde ändå hela vintern med den... Ingen vagn klarar snövallar liksom.. spännande att höra om ni också får kommentarer av folk!?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21