• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Miss Lau
    straw2008 skrev 2010-11-19 10:02:23 följande:
    Vi hade en CAM men bytte ut den för sonen var galet arg så fort man la honom i sittdelen, tvärflrbannad! Vi hade absolut inga problem att kör under vintern men tycker att vagnen är sjukt jobbig att fälla ihop o upp.... Blev liksom aldrig rätt, allt ramlade ur varukorgen ner på gatan, handtaget blött skitigt av att alltid hamna neråt på något sätt. Har en bee nu :0)
    Hade kunnat vara jag som skrev, exakt samma sak för oss

Vad har du tänkt köra med i vinter? Jag har försökt hitta en liten smidig vintervagn att ha istället för Bee men det är helt omöjligt!
  • Insomnie
    Bellbox skrev 2010-11-18 21:46:28 följande:
    Drömmer Ahaaaa! Tänkte inte på det... Oskyldig
    Det är snart vår och sommar ändå
  • Fröken Småland
    Miss Lau skrev 2010-11-19 10:07:33 följande:
    Hade kunnat vara jag som skrev, exakt samma sak för oss

Vad har du tänkt köra med i vinter? Jag har försökt hitta en liten smidig vintervagn att ha istället för Bee men det är helt omöjligt!
    Vilka kriterier skall vintervagnen uppfylla? Ny/begagnad, swivelhjul/fasta hjul, trehjuling/fyrhjuling, framåtvänd/reversibel, viloläge/liggläge, låg vikt, prisklass?
  • Miss Lau
    Fröken Småland skrev 2010-11-19 10:30:51 följande:
    Vilka kriterier skall vintervagnen uppfylla? Ny/begagnad, swivelhjul/fasta hjul, trehjuling/fyrhjuling, framåtvänd/reversibel, viloläge/liggläge, låg vikt, prisklass?
    Ta liten plats i bilen, gå att köra i snö och inte för tung att lyfta är mina enda krav. Och vad jag hittat så verkar det omöjligt att kombinera.
  • AlexG

Hej alla Bugaboo-kunniga!

Jag fick precis en otrevlig överraskning. Skulle ut på en tur med dottern, hon ville ligga ner och inte sitta, jag tryckte in de två knapparna på sidan för att vinkla ner stolen och - ooooops - de fastnade intryckta! Så nu kan man inte spärra stolen i en position utan den rör sig helt fritt.

Ehm, förstår ni vad jag menar?

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu för att fixa den. Nån som har råkat ur för samma sak? Det kanske har nåt att göra med att vagnen har stått kallt i förrådet, jag vet inte. Men sååå himla kallt har det inte varit Några tips?

Dottern vill verkligen ut o åka. Hon har varit sjuk hemma i några dagar och nu blev hon riktigt besviken och ledsen.. suck... 

• AlexG

Glömde säga att det är en Cameleon vi har

• Fröken Småland

AlexG: Det har precis varit några såna fall i tråden. De vita knapparna går att byta, tror de kostade 200 eller 300 kr/par att köpa, och montering kostar 200 kr men går lätt att fixa själv. Kontakta din återförsäljare!

• Miss Lau
    Fröken Småland skrev 2010-11-19 10:48:58 följande:
    Kan detta vara något? CS-modell, enbart framåtvänd.

www.blocket.se/vasterbotten/Teutonia_Fun_3028... 
    Tack för tipset, men tror du att den fungerar i snö? Förra året körde jag buggan med de stora hjulen fram och det fungerade utmärkt så i värsta fall får jag köpa en ny sån att ha över vintern. Den får iaf plats i bilen.....
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-11-19 10:48:58 följande:
    Kan detta vara något? CS-modell, enbart framåtvänd.

www.blocket.se/vasterbotten/Teutonia_Fun_3028... 
    va? Jag trodde alla Teutonia Fun gick att vända?

Ang svårighet att fälla/fälla upp Cam som några skrivit så håller jag inte alls med efter att ha lärt mig det enkla att sparka till på framhjulet när man "kickar upp" den.... och sen är det ju superenkelt att fälla ihop den med en arm efter att ha klickat in de vita knapparna och greppa tag om mitt-staget
    Vad olika man kan tycka (tur vi alla är olika)

Jag har faktiskt fått FLERA kommentarer på t.ex IKEA-parkeringen från andra om hur jäkla smidigt det såg ut
    Man kan ju dra åt varukorgen så trillar inte sakerna ut (i alla fall inte för mig)
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21