• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • AlexG
    Fröken Småland skrev 2010-11-19 10:53:11 följande:
    AlexG: Det har precis varit några såna fall i tråden. De vita knapparna går att byta, tror de kostade 200 eller 300 kr/par att köpa, och montering kostar 200 kr men går lätt att fixa själv. Kontakta din återförsäljare!
    Tack Fröken Småland! Jag ska kontakta återförsäljaren.  
    Jag hade en gnällis i knät så jag kunde inte titta tillbaka i tråden, utan slängde ur mig frågan direkt. Man kan alltid lita på er här! Bästa Bugaboo-kundtjänst i världen! Ni borde nästan börja ta betalt från Bugaboo
  • han

hej tråden, har en fråga ang försäljning av bugaboo cam. vi ska resa bort och vara borta 6-7månader så jag funderade på att sälja vår älskade bugaboo cam då våra behov kommer ändras när vi är tillbaka i sverige, förhoppningsvis blir det en donkey då! men det jag undrade var är det vart man får bättre pris- tradera eller blocket? har bara använt den sen april så den är ganska ny och jag är första köpare.

• Bellbox
    han skrev 2010-11-19 11:02:02 följande:
    hej tråden, har en fråga ang försäljning av bugaboo cam. vi ska resa bort och vara borta 6-7månader så jag funderade på att sälja vår älskade bugaboo cam då våra behov kommer ändras när vi är tillbaka i sverige, förhoppningsvis blir det en donkey då! men det jag undrade var är det vart man får bättre pris- tradera eller blocket? har bara använt den sen april så den är ganska ny och jag är första köpare.
    Jag skulle absolut säga Blocket!
    (men kan ha fel; rätta mig gärna)
    Kanske beror på vart man bor förresten? man kan ju skicka med bussgods men jag tycker att det verkar som att barnvagnar går till ganska lågt pris om man kikar på Tradera... (köparen kan ju inte inspektera den innan köpet + att det tillkommer frakt + den osäkra känslan av "tänk om jag blir lurad") men det är bara vad jag tror
    Här gjorde jag en sökning på "avslutade auktioner" så kan du ju bläddra och kanske få en uppfattning? (jag har inte kikat igenom det själv)
    www.tradera.com/search/result.aspx&ended=1
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • han
    Bellbox skrev 2010-11-19 11:07:03 följande:
    Jag skulle absolut säga Blocket!
    (men kan ha fel; rätta mig gärna)
    Kanske beror på vart man bor förresten? man kan ju skicka med bussgods men jag tycker att det verkar som att barnvagnar går till ganska lågt pris om man kikar på Tradera... (köparen kan ju inte inspektera den innan köpet + att det tillkommer frakt + den osäkra känslan av "tänk om jag blir lurad") men det är bara vad jag tror
    Här gjorde jag en sökning på "avslutade auktioner" så kan du ju bläddra och kanske få en uppfattning? (jag har inte kikat igenom det själv)
    www.tradera.com/search/result.aspx?search=Bug...
    tack! inte så teknisk på tradera, men det såg onekligen inte bra ut! vissa inte sålda och vissa sålda för så lite som 2000! oj ja då blir det blocket då ...fast det är lite ångestfylld trode inte man kunde känna så här inför försäljning av en vagn Drömmer men det känns tråkigt att den bara ska stå och samla damm hmm
  • bohusbebis

Tillbehör tycker jag går ganska högt på Tradera emellanåt, på Blocket är det mer sånt som man prutar med...

• Bellbox
    bohusbebis skrev 2010-11-19 11:23:13 följande:
    Tillbehör tycker jag går ganska högt på Tradera emellanåt, på Blocket är det mer sånt som man prutar med...
    sant!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Fröken Småland
    AlexG skrev 2010-11-19 10:57:02 följande:
    Man kan alltid lita på er här! Bästa Bugaboo-kundtjänst i världen! Ni borde nästan börja ta betalt från Bugaboo
    Eller hur?! Drömmer Bugaboo borde välja ut "veckans bästa tips/råd" och belöna med en åkpåse. Näst bästa kunde få en mugghållare

*tittar menande på ni-vet-vem* 
  • han
    Fröken Småland skrev 2010-11-19 11:16:46 följande:
    Han: absolut Blocket. Men varför i hela friden får inte pärlan flytta med?
    för jag inte vill att den blir förstörd och sliten  Gråter
    där vi åker är mest sandvägar och och sol alla dagar. rädd att den ska blekas också!
  • han
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-19 11:46:40 följande:
    Jag skulle nog säga blocket för du kan torska en hel del på tradera.
    Tänk på att det inte betyder ngt att vagnen är ny av garantisynpunkten eftersom det bara är första säljaren det gäller för och att de flesta känner till det.
    Sen skulle jag säga att om du har mkt tillbehör skulle jag råda dig att sälja dessa separat (kanske på tradera), när man köper en ny vagn så vill man ändå själv köpa til åkpåse och allt annat efter ens egen smak.
    tack för tipset, har en del tillbehör!
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-19 11:49:06 följande:
    Var bor du?
    Bara i sthlm finns 75 st annonser på bugaboo cameleon och då menar jag bara privatannonser!
    Det verkar som de flesta INTE har så lätt att sälja, varför et jag inte.
    oj ja jag bor i stockholm :/ jaja får väl lägga ut den nu om jag inte får rätt pris så får jag behålla den tills jag inte behöver tvillingvagn längre Drömmer
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21